Assignatura

Comunicació en Anglès

  • codi 10301
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

Professorat

Responsable

Lda. Suzanne CÓRDOVA - scordova@uic.es

Horari d'atenció

A convenir.

Presentació

 

 

L'objectiu d'aquest programa és dotar els estudiants de les habilitats i els coneixements necessaris perquè puguin realitzar tasques lingüístiques en l'àmbit econòmic-empresarial en un context acadèmic i amb un enfocament multicultural i internacional.

 

 

 

El programa consta de 3 parts: classes magistrals, tutories i aprenentatge autònom.

 

 

 

Les classes magistrals se centren en el desenvolupament de les habilitats acadèmiques de l'estudiant a través de la lectura crítica, la comprensió oral i la presa d'apunts en conferències, en les que l'estudiant haurà de realitzar presentacions orals, exposar idees i interactuar amb els companys de classe. Per una altra banda, les tutories s’enfoquen al desenvolupament de les habilitats interpersonals i inclouen la realització d'un treball de grup a avaluar. I l’última part és l’aprenentatge autònom o a distància, enfocat al desenvolupament de les habilitats de comprensió oral, la consolidació de la gramàtica i a l'adquisició de lèxic específic i d’una major autonomia de l'estudiant en l'aprenentatge d'una llengua estrangera.

 

 

 

Les tres parts s'han dissenyat específicament per a dotar l'estudiant de les habilitats, els coneixements i els recursos necessaris per a comunicar-se eficaçment i amb confiança en anglès.

 

 

 

Requisits previs

 

El nivell mínim global recomanat abans de l’inici del curs és de B1+/B2.

 

Objectius

Clase magistral:

Desenvolupar tècniques de comunicació professional per a comunicar-se eficaçment en situacions professionals habituals.

Tutories:

Desenvolupar les habilitats interpersonals dels estudiants i la capacitat per a treballar amb els companys, tant en la seva llengua nativa com en l’estrangera.

Aprenentatge autònom:

Desenvolupar habilitats d'escriptura reflexiva mitjançant la redacció de diaris acadèmics, desenvolupar habilitats de comprensió oral en conferències acadèmiques i realitzar treballs individuals i en grup sobre diversos temes de l'àmbit econòmic-empresarial. A més, els estudiants aprendran a utilitzar els recursos de les TICs (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) per a l'aprenentatge de la llengua de manera autònoma.

 

 

 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.
  • 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
  • 58 - Ser capaç de desenvolupar exercicis d'autoavaluació.
  • 60 - Assolir coneixements que afavoreixin el respecte vers altres cultures i costums.
  • 64 - Capacitat de planificació i organització del treball.
  • 67 - Adquirir capacitat per expressar-se en altres idiomes.
  • 39 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions: emprar la informació rellevant, aplicar els mètodos adequats i situar el problema dins el conjunt d'una organització.
  • 50 - Adquirir capacitat de relacionar conceptes i fer exercicis d'anàlisi i de síntesi.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

(39) Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions, utilitzant la informació rellevant, aplicant els mètodes adequats i situant el problema dins del conjunt d'una organització.

(50) Adquirir la capacitat de relacionar conceptes i realitzar exercicis d'anàlisi i síntesi.

(52) Ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i el treball en equip.

(53) Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.

(54) Ser capaç d'expressar idees i arguments amb ordre i coherència de forma oral i escrita.

(58) Ser capaç de desenvolupar exercicis d'autoavaluació

(60) Adquirir coneixements que afavoreixin el respecte cap a altres cultures i costums.

(64) Capacitat de planificació i organització del treball.

(67) Adquirir la capacitat per expressar-se en altres llengües.

Continguts

Habilitats de d'interacció oral:

Els estudiants aprendran a prendre part en les següents àrees: els diferents tipus de presentacions orals per a diferents situacions, tant individuals com grupals, discussió i negociació a través de casos pràctics i la capacitat per a la comunicació intercultural.

 
Coneixements lingüístics:

Els estudiants hauran de revisar / consolidar el vocabulari especialitzat i les estructures del llenguatge.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Els estudiants s'involucraran activament en el procés de preparar-se per al món professional mitjançant la presentació d'idees en diferents situacions. Els estudiants també treballaran en equip a través de casos pràctics, l'intercanvi d'idees amb els seus col · legues i aprendran a negociar d'una manera efectiva.

 

Es donarà èmfasi a la preparació per a l'estudi autònom, usant materials d'aprenentatge a distància i recursos virtuals d’internet. Aquest mètode d'aprenentatge és una part essencial de l'assignatura, ja que proporcionarà a l'estudiant les eines i la motivació necessàries per a l'aprenentatge autònom de l'anglès al llarg de la vida.

 

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

 

Activitat educativa

% nota final

Resultats d’aprenentatge

 

 

 

 

 

 



 

Presentacions

 

 

 Examen final

 

 

 

 

 

 



 

50%

 

 

 20%

                                                                                           
(50) Adquirir la capacitat de relacionar conceptes i realitzar exercicis d'anàlisi i síntesi

(54) Ser capaç d'expressar idees i arguments amb ordre i coherència de forma oral i escrita

(60) Adquirir coneixements que afavoreixin el respecte cap a altres cultures i costums

(67) Adquirir la capacitat per expressar-se en altres llengües

(53) Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom

(58) Ser capaç de realitzar exercicis d'autoavaluació

(64) Capacitat de planificació i organització del treball

 

 

 

 

 

Discussió d’un cas pràctic en una reunió

 

 

 

 

 

 

20%

                                                               
(39) Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions, utilitzant la informació rellevant, aplicant els mètodes adequats i situant el problema dins del conjunt d'una organització

(52) Ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i de treball en equip

(67) Adquirir la capacitat per expressar-se en altres llengües  

 Portfoli

 10%

                                                            
(64) Capacitat de planificació i organització de la feina

 

Donada la naturalesa del curs, es recorda els alumnes que l'assistència i participació a classe, així com l’avaluació continuada, són elements Imprescindibles per a aprovar l'assignatura. La superació de l'examen final, NO serà suficient per aprovar l'assignatura.

 

A la segona convocatòria NO serà possible recuperar la nota dels casos pràctics (20% de la nota final). Només es podrà recuperar UNA presentació (25% de la nota final) i / o l'examen final.
Les notes obtingudes durant el semestre es tindran en compte en la recuperació a la segona convocatòria de les diferents seccions de l'assignatura, i formaran part de la nota final.

 

Bibliografia i recursos

 

El material de classe es proporcionarà pel professor.

 

 

 

Material virtual d'intranet i internet per a l'aprenentatge autònom:

 

Distance Learning Programme (fórum intranet)

 

Student English File Resources (bcn) (fórum intranet)

 

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00