Assignatura

Treball de Fi de Grau

  • codi 10302
  • curs 4
  • període Semestre 2
  • tipus TF
  • credits 9

Llengua d'impartició principal: català

En cas què l'alumne estigui matriculat en la línia anglesa s'impartirà la docència d'aquesta assignatura en aquest idioma i en català.

Professorat

Responsable

Dr. Josep Maria RIUS - jmrius@uic.es

Horari d'atenció

L'atenció serà contínua a través de mail i de l'aplicatiu propi del TFG, tant amb el coordinador com amb el tutor.

Presentació

 L'assignatura TREBALL FINAL DE GRAU d'Administració i direcció d'empreses, de 9 ECTS i programada per al segon semestre del curs, persegueix com a principal objectiu que els estudiants posin en comú totes les àrees de l'empresa, a partir de les competències adquirides en superar la resta de les assignatures del programa acadèmic.


La valoració d'aquesta assignatura es realitza amb el desenvolupament de tutories, la presentació i exposició pública d'un projecte empresarial original. Així, el treball final de grau s'iniciarà amb la selecció, delimitació d'un problema, necessitat o oportunitat detectada.


Es recomana als estudiants cursar l'assignatura optativa EMPRENEDORIA, doncs tindran l'oportunitat de treballar la proposta de la idea del Treball Final des del primer semestre.


En l'elaboració del treball s'utilitzaran els materials adequats per a l'anàlisi i síntesi del pla de negocis. L'estructura formal, redacció i nivell d'originalitat i coherència han de correspondre als estàndards d'un pla de negocis que pugui circular com a exemple a qualsevol aula de grau.


En acabar l'assignatura es farà lliurament d'un premi al millor TFG de la promoció.

Requisits previs

El període per formalitzar la matrícula del TFG pot ser durant el període de la matrícula ordinària a principis de curs al setembre, o bé, es pot fer ampliació de matrícula al gener, durant els 10 primers dies d'inici del 2º semestre via instància en Secretaria. No obstant això, de tots aquells que hagin formalitzat la matrícula, solament podran defensar el projecte els estudiants que hagin superat el 95% dels crèdits del grau.

Si s'ha efectuat la matrícula però no se supera el 95% dels crèdits aprovats, es perdrà la convocatòria, apareixent un NP en l'expedient.

Objectius

Posar en comú totes les àrees de l'empresa, a partir de les competències adquirides en superar la resta de les assignatures del programa acadèmic mitjançant la presentació d'un projecte inèdit empresarial.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 04 - Comprendre i saber emprar la terminologia financera en el marc empresarial.
  • 19 - Analitzar variables quantificables de l'entorn econòmic i incorporar-les en la presa de decisions.
  • 22 - Identificar la naturalesa i comportament de productors, consumidors i inversors.
  • 26 - Ser capaç d'entendre i utilitzar els conceptes bàsics de màrqueting i les principals polítiques de l'àrea, i de comprendre l'entorn comercial en el qual operen les empreses.
  • 32 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes a partir d'informació quantitativa i qualitativa.
  • 33 - Tenir capacitat de cerca, interpretació i transmissió d'informació.
  • 39 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions: emprar la informació rellevant, aplicar els mètodos adequats i situar el problema dins el conjunt d'una organització.
  • 48 - Ser capaç d'identificar les necessitats d'informació per a la gestió de les principals àrees funcionals dins les organitzacions.
  • 51 - Desenvolupar aptituds en la presa de decisions.
  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.
  • 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
  • 64 - Capacitat de planificació i organització del treball.
  • 65 - Adquirir la capacitat de posar en pràctica els coneixements.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

- L'estudiant serà capaç de relacionar conceptes i realitzar exercicis d'anàlisis i síntesis.
- Desenvoluparà habilitats en la presa de decisions.
- Desenvoluparà habilitats en les relacions interpersonals i el treball en equip.
- Adquirirà habilitats per a l'aprenentatge autònom.
- Serà capaç d'expressar idees i arguments amb ordre i coherència de forma oral i escrita
- Sabrà establir mecanismes de gestió del temps
- Podrà realitzar argumentacions que afavoreixin el raonament crític i *autocrítico
- Adquirirà destresa en l'ús de suports informàtics i de les *NTICs
- Desenvoluparà capacitats per a l'adaptació a noves situacions
- Tindrà la capacitat per analitzar comportaments empresarials i decisions en un context empresarial i valorar-los des d'un punt de vista econòmic, social i ètic.
- Sabrà planificar i organitzar el treball.
- Adquirirà la capacitat d'aplicar els coneixements en la pràctica.
- Tindrà eines per a tractament de la informació

 

Continguts

Per a l'elaboració, presentació i avaluació del Treball Final de Grau, els estudiants hauran de seguir els criteris que a continuació es detallen:


Orientació del contingut
i. És important cuidar la presentació i la redacció, perquè el text sigui agradable i entenedor pel lector.
ii. El treball ha de ser original i no ha de contenir plagi.

iii. L'extensió del treball serà d'un màxim de 60 pàgines (incloent notes a peu de pàgina, quadres, gràfics i annexos)
iv. Es recomana la següent estructura:


1. Resum Executiu
2. Anàlisi del mercat i dels competidors
3. Anàlisi del producte i la companyia
4. Pla de Màrqueting
5. Pla d'Operacions
6. Equip
7. Estat de desenvolupament
8. Riscos Crítics
9. Pla financer
10. Annexos


Orientació de forma

Quant al format i redacció, el treball seguirà les següents normes de presentació:
El pla d'empresa (format .pdf) ha d'estar llest per imprimir amb totes les pàgines corresponents integrades en el mateix document: enquadernació, índex i tots els seus components.


A la pàgina principal ha de figurar almenys la següent informació: nom de l'empresa, autor i data de lliurament.
Tipus de lletra Arial 11, Interlineat: 1,3
El pla financer (format .xls) A més ha d'incloure tot el detall numèric i tots els comentaris necessaris per entendre els càlculs realitzats.

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Cada TFG tindrà un tutor que tuteli i supervisi la feina de l'estudiant i la realització del treball.

Funcions del tutor

1- Aprovar el tema del Projecte juntament amb el coordinador.

2- Proporcionar guia, consell i suport a l'alumne durant la realització del treball (un semestre). Preparar conjuntament amb l'estudiant el pla de treball de cada reunió.

3- Supervisar el projecte proporcionant quantes indicacions consideri oportunes per garantir que els objectius fixats inicialment són aconseguits en el temps fixat.

4- Proposar al coordinador l'assignació d'especialistes per a dubtes concrets en la realització del Projecte.

5- Autoritzar, juntament amb el coordinador, la presentació del TFG i defensa.

Obligacions de l'estudiant

L'estudiant haurà de:

a) Elaborar el treball respectant el format i extensió establerts en aquesta guia docent del TFG.

b) Informar regularment al seu tutor del desenvolupament del treball.

c) Estructurar el treball tenint en compte els objectius establerts.

d) Presentar adequadament i en termini el treball davant el tutor i el coordinador en cadascuna de les seves fases (preinscripció, presentació del tema, lliuraments parcials i avaluació prèvia), fent ús de les eines disponibles que consideri més adequades per a això.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

 

 

El treball es realitza sota l'adreça d'un professor o professora del grau, que realitzarà el seguiment del treball i valorarà el seu resultat. En la nota final es tindran en compte tant l'avaluació de la proposta i els entregables com la qualitat global del document final i la presentació:

  • Proposta d'idea: 15%
  • Desenvolupament dels lliuraments parcials i tutories: 20%
  • Qualitat global del document escrit: 25%
  • Exposició pública: 40%



S'avaluaran els següents aspectes:

  • Qualitat de la presentació: format, contingut, expressió, etc.
  • Estructura: com la presentació resumeix tots els lliuraments parcials, d'una visió integrada i coherent per a una persona que no coneix gens del projecte i està disposat a invertir.
  • Exposició pública: rigur en complir el temps assignat, claredat en la comunicació, valor afegit respecte el que està escrit, etc.
  • Desenvolupament de la sessió de precs i preguntes: respondre correctament a les preguntes plantejades pel tribunal, demostrar que es dominen els temes

Bibliografia i recursos

  • Cómo realizar un estudio de mercado
  • Pareras, L. (2008) Redactando el Plan de negocios I 
  • Pareras, L. (2008) Redactando el Plan de negocios II
  • Osterwalder, A., Pigneur, Y. (2011) Generación de modelos de negocio. Deusro, Barcelona
  • Ejemplo BP español (Educator S.L)
  • Ejemplo BP inglés (Business plan of an online store exclussively for cats)
  • Lárazo, J. Guia complementaria Business Plan. Recursos didácticos.

Material didàctic

      Materials
            Reglament Intern Treball Fi de Grau  reglament_intern_treball_fi_de_grau_i_master.pdf 
            Reglamento Interno Trabajo Fin de Grado reglamento_interno_trabajo_fin_de_master_y_de_grado.pdf 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00