Assignatura

Treball de Fi de Grau

  • codi 10302
  • curs 4
  • període Semestre 2
  • tipus TF
  • credits 9

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

En cas què l'alumne estigui matriculat en la línia anglesa s'impartirà la docència d'aquesta assignatura en aquest idioma i en català.

Professorat

Responsable

Dra. Laura ILZARBE - ilzarbel@uic.es

Horari d'atenció

L’atenció serà contínua a través del correu electrònic i de l’aplicació pròpia del TFG, tant amb el coordinador com amb el tutor, i es faran les reunions necessàries per a l’èxit del TFG.

Presentació

 

L’assignatura Treball de Final de Grau d’Administració i Direcció d’Empreses, de 9 ECTS i programada per al segon semestre del curs, persegueix com a objectiu principal que els estudiants integrin en un treball totes les àrees de l’empresa, a partir de les competències adquirides en superar la resta de les assignatures del programa acadèmic.

La valoració d’aquesta assignatura es realitza amb el desenvolupament de tutories i la presentació i l’exposició pública d’un projecte empresarial original. Així, el treball de final de grau s’iniciarà amb la selecció, la delimitació d’un problema, la necessitat o l’oportunitat detectada.

Es recomana als estudiants que cursin l’assignatura optativa Emprenedoria, ja que tindran l’oportunitat de treballar la proposta de la idea del Treball Final des del primer semestre.

En l’elaboració del treball s’utilitzaran els materials adequats per a l’anàlisi i la síntesi del pla de negocis. L’estructura formal, la redacció i el nivell d’originalitat i la coherència han de correspondre als estàndards d’un pla de negocis que es pugui presentar a un inversor (seria el cas d’entrepreneurship) o a la pròpia empresa existent (seria el cas d’intrapreneurship).

En acabar l’assignatura es farà el lliurament d’un premi al millor TFG de la promoció.

Requisits previs

El període per formalitzar la matrícula del TFG pot ser durant el període de la matrícula ordinària a principi de curs al setembre, o bé es pot fer ampliació de matrícula al gener, durant els 10 primers dies d’inici del segon semestre per via instància a Secretaria. No obstant això, de tots els estudiants que hagin formalitzat la matrícula, solament podran defensar el projecte els que hagin superat el 95 % dels crèdits del grau.

Si s’ha efectuat la matrícula però no se supera el 95 % dels crèdits aprovats, es perdrà la convocatòria i apareixerà un NP en l’expedient.

Objectius

 

Integrar totes les àrees d’una organització, a partir de les competències adquirides en superar la resta de les assignatures del programa acadèmic, mitjançant la presentació d’un projecte inèdit empresarial.


Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 04 - Comprendre i saber emprar la terminologia financera en el marc empresarial.
  • 19 - Analitzar variables quantificables de l'entorn econòmic i incorporar-les en la presa de decisions.
  • 22 - Identificar la naturalesa i comportament de productors, consumidors i inversors.
  • 26 - Ser capaç d'entendre i utilitzar els conceptes bàsics de màrqueting i les principals polítiques de l'àrea, i de comprendre l'entorn comercial en el qual operen les empreses.
  • 32 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes a partir d'informació quantitativa i qualitativa.
  • 33 - Tenir capacitat de cerca, interpretació i transmissió d'informació.
  • 39 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions: emprar la informació rellevant, aplicar els mètodos adequats i situar el problema dins el conjunt d'una organització.
  • 48 - Ser capaç d'identificar les necessitats d'informació per a la gestió de les principals àrees funcionals dins les organitzacions.
  • 51 - Desenvolupar aptituds en la presa de decisions.
  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.
  • 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
  • 64 - Capacitat de planificació i organització del treball.
  • 65 - Adquirir la capacitat de posar en pràctica els coneixements.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

L’estudiant serà capaç de fer el següent:

- Relacionar conceptes i realitzar exercicis d’anàlisis i síntesis.
- Desenvolupar habilitats en la presa de decisions.
- Desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i el treball en equip.
- Adquirir habilitats per a l’aprenentatge autònom.
- Expressar idees i arguments amb ordre i coherència de manera oral i escrita.
- Establir mecanismes de gestió del temps.
- Realitzar argumentacions que afavoreixin el raonament crític i *autocrític.
- Adquirir destresa en l’ús de suports informàtics i de les *NTIC.
- Desenvolupar capacitats per adaptar-se a noves situacions.
- Analitzar comportaments empresarials i decisions en un context empresarial i valorar-los des d’un punt de vista econòmic, social i ètic.
- Planificar i organitzar el treball.
- Adquirir la capacitat d’aplicar els coneixements en la pràctica.
- Tenir eines per tractar la informació.

 

 

Continguts

Per elaborar, presentar i avaluar el Treball de Final de Grau, els estudiants hauran de seguir els criteris que es detallen a continuació:

Orientació del contingut
i. És important cuidar la presentació i la redacció, perquè el text sigui fàcil de llegir i entenedor pel lector.
ii. El treball ha de ser original i no ha de contenir plagi.

iii. L’extensió del treball ha de ser d’entre 40 i 80 pàgines (incloses les notes a peu de pàgina, els quadres i els gràfics) més els annexos. Es prima la qualitat i no la quantitat. 
iv. Es recomana l’estructura següent:

1. Motivacions personals
2. Resum executiu
3. Marc general (en què s’enquadra l’activitat concreta)
4. Visió (com es veu aquest marc general d’aquí a 20 anys)
5. Activitat concreta 
6. Missió (com encaixa l’activitat concreta amb la visió)
7. Valors (que s’han d’inculcar als membres de l’organització)
8. Model V1.0 (primera conceptualització de l’objectiu final, els objectius intermedis i les tasques que els han de fer possibles)
9. Recerca (contrast del Model V1.0 per ajudar a fugir de l’opinàtica de l’executiu i basar les decisions en els integrants de la cadena de valor afegit)
10. Model V2.0 (segona conceptualització, corregida segons la recerca hagi aconsellat)

11. Implicacions per al pla d’acció

12. Conclusions (què s’ha après)

13. Bibliografia

 

 

 Orientació de forma

Quant al format i la redacció, el treball ha de seguir les normes de presentació següents:
El pla d’empresa (format .pdf) ha d’estar a punt per imprimir amb totes les pàgines corresponents integrades en el mateix document: enquadernació, índex i tots els seus components.

A la pàgina principal, hi ha de figurar almenys la informació següent: nom de l’empresa, autor i data de lliurament.
Tipus de lletra Arial 11, interlineat: 1,3
El pla financer (format .xls). A més, ha d’incloure tot el detall numèric i tots els comentaris necessaris per entendre els càlculs realitzats.

 

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Quan un alumne tingui madurada la seva idea de TFG, el coordinador dels TFG l’ajudarà, en una reunió individual, a ajustar la idea de TFG i definir el títol de cada TFG, de manera que quedi bé al CV de l’alumne. 

Llavors, el coordinador dels TFG assignarà a cada alumne un/a tutor/a que domini el tema del TFG per que tuteli i supervisi de prop la feina de l’estudiant i la realització del treball. El coordinador del TFG intervindrà quan hi hagi un dubte o problema que el/la tutor/a prefereixi contrastar pel motiu que sigui. 

Funcions del tutor

1. Proporcionar una guia, consell i suport a l’alumne durant la realització del treball (un semestre). Preparar conjuntament amb l’estudiant el pla de treball de cada reunió.

2. Supervisar el projecte i proporcionar tantes indicacions com consideri oportunes per garantir que els objectius fixats inicialment s’aconsegueixen en el temps fixat.

3. Proposar al coordinador l’assignació d’especialistes per als dubtes concrets en la realització del projecte.

4. Autoritzar, juntament amb el coordinador, la presentació del TFG i la defensa d’aquest.

Obligacions de l’estudiant

L’estudiant ha de fer el següent:

a) Elaborar el treball respectant el format i l’extensió que estableix aquesta guia docent del TFG.

b) Informar regularment el tutor del desenvolupament del treball.

c) Estructurar el treball tenint en compte els objectius establerts.

d) Presentar el treball adequadament i dins del termini davant el tutor i el coordinador en cadascuna de les seves fases (preinscripció, presentació del tema, lliuraments parcials i avaluació prèvia), i fer ús de les eines disponibles que consideri més adequades per a això.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

El treball es realitza amb la direcció d’un professor o professora del grau expert en el tema del TFG, que farà el seguiment del treball i en valorarà el resultat. El càlcul de la nota final serà d’acord amb aquests quatre criteris:

  • Interès continuïtat: 25 %
  • Adaptació sectorial: 25 %
  • Rigor de treball: 25 %
  • Defensa del TFG: 25 %

IMPORTANT: cal aprovar cada criteri d’avaluació per separat perquè faci mitjana amb una nota final (si se’n suspèn una part, se suspèn tot el TFG). 

En la defensa del TFG s’avaluaran els aspectes següents:

  • Qualitat de la presentació: format, contingut, expressió, etc.
  • Estructura: com la presentació dona una visió integrada i coherent per a una persona que no coneix res del projecte i està disposada a invertir.
  • Rigor en complir el temps assignat, claredat en la comunicació, valor afegit respecte el que està escrit, etc.
  • Desenvolupament de la sessió de precs i preguntes: respondre correctament les preguntes plantejades pel tribunal, demostrar que es dominen els temes.

Bibliografia i recursos

  • Cómo realizar un estudio de mercado
  • Pareras, L. (2008) Redactando el Plan de negocios I 
  • Pareras, L. (2008) Redactando el Plan de negocios II
  • Osterwalder, A., Pigneur, Y. (2011) Generación de modelos de negocio. Deusro, Barcelona
  • Ejemplo BP español (Educator S.L)
  • Ejemplo BP inglés (Business plan of an online store exclussively for cats)
  • Lárazo, J. Guia complementaria Business Plan. Recursos didácticos.

Material didàctic

      Materials
            Calendari d'entregues entregasintermediastfg_1819.pdf 
            Guia Treball Final de Grau gui?atfg2018-2019.pdf 
            Reglament Intern Treball Fi de Grau  reglament_intern_treball_fi_de_grau_i_master.pdf 
            Reglamento Interno Trabajo Fin de Grado reglamento_interno_trabajo_fin_de_master_y_de_grado.pdf 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00