Assignatura

Ètica Empresarial

  • codi 10311
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 3

No especificada

Professorat

Responsable

Horari d'atenció

Acordar entrevistes per e-mail

Presentació

Moltes vegades, al llarg de la nostra vida personal y en el desenvolupament de la notra trajectòria professional ens trobem amb problemes que no són estrictament tècnics, sino humans. Les questions "com ara com actuar bé" o "com mantenir bones relacions amb altres persones tenen una importància decissiva. La assignatura d'Ètica és l'espai idoni per pensar i estudiar sobre aquests temes.

Requisits previs

No hi ha requisits previs

Objectius

1) Dotar als alumnes de les eines necessàries per l'anàlisi del comportament humà

2) Introduir als alumnes a l'ús d'elements bàsics del pensament moral i dels principals conceptes de l'ètica

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
  • 56 - Ser capaç de fer argumentacions que afavoreixin el raonament crític i autocrític.
  • 60 - Assolir coneixements que afavoreixin el respecte vers altres cultures i costums.
  • 62 - Adquirir mecanismes que facilitin l'adopció de compromisos de caràcter ètic.
  • 68 - Desenvolupar mecanismes que afavoreixin la sensibiltat vers temes relacionats amb el benestar social.
  • 11 - Conèixer els principals conceptes i teories sobre l'home i la societat.
  • 12 - Conèixer els principals conceptes i teories sobre la filosofia de l'economia i l'empresa.
  • 50 - Adquirir capacitat de relacionar conceptes i fer exercicis d'anàlisi i de síntesi.
  • 51 - Desenvolupar aptituds en la presa de decisions.
  • 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Els alumnes que cursen aquesta assignatura desenvoluparan la seva capacitat d'identificar valors ètics i realitzar judicis morals. A més, aprenguin a identificar i resoldre problemes pràctics i a prendre decisions correctament.

Continguts

Temari

1. Referències a la història del pensament moral

2. La finalitat de les nostres accions

3. Teoria i pràctica de la Virtut

4. Accions voluntàries i involuntàries

5. Anàlisi de les virtuts ètiques 

6. La justícia

7. Virtuts intel·lectuals

8. Amistat

9. Plaer i felicitat

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

En aquesta assignatura s'empren tres tipus diferents de recursos metodològics:

1. Classes interactives, que despertin els coneixements previs de l'alumne

2. Classes teòriques, explicant els conceptes principals

3. Anàlisi de cassos pràctics

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

 25 % treball 1:  casos pràctics.

25 % treball 2: Treball final de semestre. Assaig sobre un dels temes del programa.

50 % examen final (cal aprovar l'examen amb un 5 per superar l'assignatura)

Bibliografia i recursos

ARENDT, H. , La condición humana, Paidós, Barcelona, 1993.
ARISTÓTELES, Ética a Nicómaco. Ed. bilingüe, Instituto de Estudios Políticos,    Madrid, 1970.

BOSCH, M., BUENO Y HERMOSO. Introducción a la ética de Aristóteles. UIC Publicacions. Barcelona 2012

GRISEZ, G., y SHAW, R., Ser persona. Curso de Ética, Rialp, Madrid, 1993.
MACINTYRE, A., Tras la virtud, Crítica, Barcelona, 1987.
MARÍAS, J. La felicidad humana, Alianza, Madrid, 1989.
PIEPER, J. Las virtudes fundamentales, Rialp, Madrid, 1980.
RODRÍGUEZ LUÑO, A. Ética, Eunsa, Pamplona, 1986.
SPAEMANN, R., Ética. Cuestiones fundamentales, Eunsa, Pamplona, 1995.
YEPES, R. Fundamentos de antropología. Un ideal de la existencia humana. Eunsa. Pamplona. 1996.

 

 

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00