Assignatura

Anglès Econòmic

  • codi 10314
  • curs 1
  • període Semestre 2
  • tipus FB
  • credits 6

Llengua d'impartició principal: anglès

En cas què l'alumne estigui matriculat en la línia anglesa s'impartirà la docència d'aquesta assignatura en aquest idioma.

Professorat

Presentació

L'objectiu d'aquest programa és dotar els estudiants de les habilitats i els coneixements necessaris perquè puguin realitzar tasques lingüístiques en l'àmbit econòmic-empresarial en un context acadèmic i amb un enfocament multicultural i internacional.

 

El programa consta de 3 parts: classes magistrals, tutories i aprenentatge autònom.

 

Les classes magistrals se centren en el desenvolupament de les habilitats acadèmiques de l'estudiant a través de la lectura crítica, la comprensió oral i la presa d'apunts en conferències, en les que l'estudiant haurà de realitzar presentacions orals, exposar idees i interactuar amb els companys de classe. Per una altra banda, les tutories s’enfoquen al desenvolupament de les habilitats interpersonals i inclouen la realització d'un treball de grup a avaluar. I l’última part és l’aprenentatge autònom o a distància, enfocat al desenvolupament de les habilitats de comprensió oral, la consolidació de la gramàtica i a l'adquisició de lèxic específic i d’una major autonomia de l'estudiant en l'aprenentatge d'una llengua estrangera.

 

Les tres parts s'han dissenyat específicament per a dotar l'estudiant de les habilitats, els coneixements i els recursos necessaris per a comunicar-se eficaçment i amb confiança en anglès.

Requisits previs

El nivell mínim global recomanat abans de l’inici del curs és de B1.

Objectius

Classe magistral:

Preparar i dotar els estudiants dels coneixements lèxics, gramaticals i de comprensió necessaris per a comunicar-se eficaçment en anglès en el seu àmbit professional.

 

Consolidar les habilitats receptives de lectura i de comprensió oral a través de la pràctica en diferents situacions, i facilitar el desenvolupament de les habilitats productives d'expressió oral i escrita.

 

Tutories:

Desenvolupar les habilitats interpersonals dels estudiants i la capacitat per a treballar amb els companys, tant en la seva llengua nativa com en l’estrangera.

 

Aprenentatge autònom:

Desenvolupar habilitats d'escriptura reflexiva mitjançant la redacció de diaris acadèmics, desenvolupar habilitats de comprensió oral en conferències acadèmiques i realitzar treballs individuals i en grup sobre diversos temes de l'àmbit econòmic-empresarial. A més, els estudiants aprendran a utilitzar els recursos de les TICs (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) per a l'aprenentatge de la llengua de manera autònoma.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 27 - Ser capaç de llegir i entendre bibliografia de l'àmbit econòmico-empresarial.
  • 28 - Assolir destresa en un altre idioma i habilitat en l'ús de la terminologia i les estructures relacionades amb l'àmbit econòmico-empresarial.
  • 39 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions: emprar la informació rellevant, aplicar els mètodos adequats i situar el problema dins el conjunt d'una organització.
  • 46 - Adquirir la capacitat d'entendre i participar en conferències o classes magistrals en un context acadèmic.
  • 50 - Adquirir capacitat de relacionar conceptes i fer exercicis d'anàlisi i de síntesi.
  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.
  • 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
  • 58 - Ser capaç de desenvolupar exercicis d'autoavaluació.
  • 60 - Assolir coneixements que afavoreixin el respecte vers altres cultures i costums.
  • 64 - Capacitat de planificació i organització del treball.
  • 67 - Adquirir capacitat per expressar-se en altres idiomes.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

L’estudiant:

1. Comprendrà bibliografia i literatura econòmic-empresarial en anglès, així com la terminologia i les estructures especifiques de la llengua.

2. Serà capaç de realitzar treballs orals i escrits, tot analitzant i sintetitzant informació en anglès.

3. Comprendrà les idees principals en exposicions orals realitzades en anglès realitzades per ponents, professors, professionals o altres estudiants que versin sobre temes econòmic-empresarials; serà capaç de formular o respondre a preguntes, i sabrà exposar les seves idees amb ordre i de forma coherent.

4. Serà capaç de treballar en equip i/o resoldre problemes i de prendre decisions en un petit grup, tot desenvolupant habilitats interpersonals.

5. Mostrarà coneixements d'altres cultures i costums i les respectarà.

6. Serà capaç de treballar de forma autònoma, de planificar i organitzar l’aprenentatge i d’autoevaluar el seu treball tant en llengua específica com en general, així com a preparar-se per a l'aprenentatge al llarg de la vida.

Continguts

Temes:

El curs cobrirà àrees relatives a les Company Structures, Banking, Retailing, Management entre altres.

Habilitats lingüístiques aplicades en un context acadèmic:

Els estudiants aprendran a llegir i a entendre temes propis de l'àmbit econòmic-empresarial, així com a reconèixer i usar vocabulari específic de les principals àrees dels negocis. Addicionalment, practicaran la tècnica de la presa d'apunts per tal de millorar la comprensió oral en conferències, i a més aprendran a presentar, a transmetre idees i a interactuar amb els companys de classe i amb professionals.

 

Coneixement lingüístic:

Els estudiants revisaran i consolidaran els temps verbals present i passat, els adverbis, les oracions relatives, l'imperatiu, el mode condicional, expressions de contrast, la veu passiva i el futur.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Els estudiants prendran part activa en el procés de lectura de texts de l'àmbit econòmic-empresarial, així com en la redacció sobre el que prèviament s'hagi llegit. Escoltaran conferències simulades en relació amb el seu àmbit professional i exploraran les idees de manera individual, compartint-les amb els companys de classe, a fi d'estimular la reflexió i la discussió.

 Es donarà èmfasi a la preparació per a l'estudi autònom, usant materials d'aprenentatge a distància i recursos virtuals d’internet. Aquest mètode d'aprenentatge és una part essencial de l'assignatura, ja que proporcionarà a l'estudiant les eines i la motivació necessàries per a l'aprenentatge autònom de l'anglès al llarg de la vida.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Activitats

% de la nota final

Resultats d’ aprenentatge

Aprendizaje autónomo

20%

1,2,5,6

Proyectos en grupo

30%

1,2,3,4,5,6

Examenes parciales y el examen final

50%

6

 5% participacio y asistencia

Activitats

% Nota final 

Resultats d'aprenentatge

Activitats escrits

10%

Expressar-se en altres llengües (67)

Llegir i entendre la bibliografia i la literatura econòmica-empresarial (27)

Utilitzar amb habilitat la terminologia i les estructures relacionades amb l'àmbit econòmic-empresarial en una altra llengua (28)

Ser capaç d'expressar idees i arguments amb ordre i coherència, de forma oral i escrita (54).

Capacitat de planificació i organització del treball (64).

Proves parcials

 

30%

Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom (53).

Utilitzar amb habilitat la terminologia i les estructures relacionades amb l'àmbit econòmic-empresarial en una altra llengua (28).

 

Treballs en grup

 

30%

Ser capaç de desenvolupar habilitats en lesrelacions interpersonals i el treball en equip (52).

Expressar-se en altres llengües (67).

Utilitzar amb habilitat la terminologia i les estructures relacionades amb l'àmbit econòmic-empresarial en una altra llengua (28).

Ser capaç d'expressar idees i arguments amb ordre i coherència, de forma oral i escrita (54).

Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions, utilitzant la informació rellevant, aplicant els mètodes adequats i situant el problema dins del conjunt d'una organització (39).

Adquirir la capacitat de relacionar conceptes i realitzar exercicis d'anàlisi i síntesi (50).

 

Final exam

25%

Expressar-se en altres llengües (67).

Llegir i entendre la bibliografia i la literatura econòmica-empresarial (27).

Utilitzar amb habilitat la terminologia i les estructures relacionades amb l'àmbit econòmic-empresarial en una altra llengua (28).

Els estudiants han d’ assistir un 80% de les classes per fer el examen final.  Si l’estudiant rep una qualificació final de 4-4.9, haurá de recuperar la feina que no hagi fet o repitir el treball que hagi suspés. 

El que es pot recuperar:

El que no es pot recuperar:

1.  L’examen final –25%

2.  Els tres examens parcials–30%

3.  Les dues redaccions —10%

4.  Proyectes en grup – t’ asignarem un grup

--30%

 

 

1.  L’assisténcia y la participació –5%

Notes per sota de 4 a la segona convocatoria:

Si l’ estudiant té una nota per sota de 4, haurá de fer un projecte, fer una presentació i una exposició que es describeix a sota per a la segona convocatoria.

Per aprovar, s’ha d’assolir una nota mínima de 5 (aprovat) en cadascuna de les parts:

Treure un mínim de un 5 al examen final (50%)

Treure un mínim de 5 a la presentació de 10 minuts que reflecteix un treball de investigació que es lliurarà en un informe. El informe ha de tenir la informació que s’exposarà més detalladament (10 fulles minim excloent-hi el primer full sense dibuixos i fent servir un Font de 11 de tamany amb espai interlineal de 1.5). (Presentació: 25%, Informe: 25%)

 

     
     
     
     
     

Bibliografia i recursos

El material de classe es proporcionarà pel professor.

 Material virtual d'intranet i internet per a l'aprenentatge autònom:

Distance Learning Programme (fórum intranet)

 

 

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00