Economia Mundial
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà
Responsable
Dr. Víctor POU - vpou@uic.es
Dr. Hugo ZARCO - hzarco@uic.es
Horari d'atenció
A convenir amb l'estudiant
Un no pot llegir un diari o una revista sense la lectura d'alguna cosa que està directament relacionat amb l'economia: la recuperació va a prendre força o hi haurà una recaiguda en la recessió? Què fan els bancs centrals per regular les institucions financeres i així evitar una altra crisi? El dòlar dels EUA s'apreciarà o depreciarà en relació al ien i l'euro? Quin és l'efecte de l'entorn macroeconòmic sobre la decisió internacionalització de les empreses i el rendiment dels seus negocis? Com afecta l'establiment d'estratègies internes?
Aquest curs desenvolupa el marc analític necessari per a la comprensió d'aquests temes i el seu impacte en els negocis. Al final del curs s'espera que l'estudiant sigui capaç d'avaluar críticament l'evolució de l' entorn econòmic i el seu efecte sobre les empreses.
El curs té dues característiques: en primer lloc, el seu èmfasi és internacional. La gran majoria d'exemples i casos d'estudi s'ocuparà de l'economia internacional i empreses multinacionals. Per tant ens concentrarem en analitzar l'entorn econòmic des d'una perspectiva global. En segon lloc, aquest curs és eminentment pràctic, els conceptes i els models seran discutits en la mesura que tinguin relació directa amb la comprensió de les situacions de la vida real.
Macroeconomia 1, Macroeconomia 2
L'objectiu general d'aquesta assignatura és identificar els principals factors que impulsen el desenvolupament de l'economia mundial, així com la seva influència en el disseny de polítiques macroeconòmiques.
1. Globalization
- Visió general
- Desafiaments globals
2. Economia International
- Institucions Multilaterals de caràcter internacional
- Comerç internacional, balança de pagaments
3. Crisi Financera Global (2008)
- Els principals motius i efectes macroeconòmics
- Procés de recuperació en mercats desenvolupats i emergents
4. Estratègia International
- Estratègia d'internacionalització d'empreses
Les activitats es poden agrupar en quatre grans tipus: sessions expositives en grup, sessions participatives, sessions pràctiques, i estudi individual o en grup
- Participació a classe i presentació d'articles: 30%
- Informe sobre l'economia d'un país a triar i redacció d'un treball final: 30%
- Examen final: 40%
Per a l'avaluació de la segona convocatòria s'apliquen els mateixos criteris de la primera.
Carbaughts R. J. (2007). International Economics. 11th Edition. Thomson South-Western.
Epping R. C. (2009). The 21-Century Economy. A Beginner's Guide. Random House, N.Y.
Hill, Charles W. L. (2011). International Business: Competing in the Global Market Place. McGraw-Hill.
Sharma, Y. K. (2007). Globalization, Privatization, and Market Economy. Aavishkar Publishers.