Assignatura

Economia Mundial

  • codi 10338
  • curs 2
  • període Semestre 2
  • tipus OB
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

Professorat

Responsable

Dr. Víctor POU - vpou@uic.es
Dr. Hugo ZARCO - hzarco@uic.es

Horari d'atenció

A convenir amb l'estudiant

Presentació

Un no pot llegir un diari o una revista sense la lectura d'alguna cosa que està directament relacionat amb l'economia: la recuperació va a prendre força o hi haurà una recaiguda en la recessió? Què fan els bancs centrals per regular les institucions financeres i així evitar una altra crisi? El dòlar dels EUA s'apreciarà o depreciarà en relació al ien i l'euro? Quin és l'efecte de l'entorn macroeconòmic sobre la decisió internacionalització de les empreses i el rendiment dels seus negocis? Com afecta l'establiment d'estratègies internes?

Aquest curs desenvolupa el marc analític necessari per a la comprensió d'aquests temes i el seu impacte en els negocis. Al final del curs s'espera que l'estudiant sigui capaç d'avaluar críticament l'evolució de l' entorn econòmic i el seu efecte sobre les empreses.

El curs té dues característiques: en primer lloc, el seu èmfasi és internacional. La gran majoria d'exemples i casos d'estudi s'ocuparà de l'economia internacional i empreses multinacionals. Per tant ens concentrarem en analitzar l'entorn econòmic des d'una perspectiva global. En segon lloc, aquest curs és eminentment pràctic, els conceptes i els models seran discutits en la mesura que tinguin relació directa amb la comprensió de les situacions de la vida real.

Requisits previs

Macroeconomia 1, Macroeconomia 2

Objectius

L'objectiu general d'aquesta assignatura és identificar els principals factors que impulsen el desenvolupament de l'economia mundial, així com la seva influència en el disseny de polítiques macroeconòmiques.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 56 - Ser capaç de fer argumentacions que afavoreixin el raonament crític i autocrític.
  • 67 - Adquirir capacitat per expressar-se en altres idiomes.
  • 08 - Comprendre el funcionament dels grans pols de l'economia mundial, les institucions que els regeixen i les interrelacions que s'estableixen.
  • 09 - Identificar les economies emergents així com el món subdesenvolupat i analitzar les polítiques de creixement aplicades.
  • 10 - Identificar els factors del creixement econòmic a llarg termini i comprendre l'impacte de la globalització.
  • 22 - Identificar la naturalesa i comportament de productors, consumidors i inversors.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  1. Anàlisi estratègic del comportament dels governs i empreses a través de tasques i activitats a l'aula. 
  2. A través dels treballs escrits, buscar informació, casos i articles relatius a les economies dels països. 
  3. Identificació dels principals motors de la globalització i el seu efecte en exercici de l'economia dels països a través de tasques escrites. 
  4. Les presentacions orals de treballs escrits relacionats amb les assignacions de treball en equip. 
  5. Redacció d'informes i l'exposició de les idees principals obtingudes. 
  6. Examen final va tenir com a objectiu avaluar el perfil del subjecte. 
  7. Exercicis individuals sobre la base d'informes dels països i ferms.

Continguts

1. Globalization
           - Visió general
           - Desafiaments globals

2. Economia International
           - Institucions Multilaterals de caràcter internacional
           - Comerç internacional, balança de pagaments

3. Crisi Financera Global (2008)
           - Els principals motius i efectes macroeconòmics
           - Procés de recuperació en mercats desenvolupats i emergents

4. Estratègia International
          - Estratègia d'internacionalització d'empreses

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Les activitats es poden agrupar en quatre grans tipus: sessions expositives en grup, sessions participatives, sessions pràctiques, i estudi individual o en grup

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

- Participació a classe i presentació d'articles: 30%

- Informe sobre l'economia d'un país a triar i redacció d'un treball final: 30%

- Examen final: 40%

 

Per a l'avaluació de la segona convocatòria s'apliquen els mateixos criteris de la primera.

Bibliografia i recursos

Carbaughts R. J. (2007). International Economics. 11th Edition. Thomson South-Western.

Epping R. C. (2009). The 21-Century Economy. A Beginner's Guide. Random House, N.Y.

Hill, Charles W. L. (2011). International Business: Competing in the Global Market Place. McGraw-Hill.

Sharma, Y. K. (2007). Globalization, Privatization, and Market Economy. Aavishkar Publishers.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00