Economia Mundial
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà
En cas què l'alumne estigui matriculat en la línia anglesa s'impartirà la docència d'aquesta assignatura en aquest idioma i en castellà.
Responsable
Dr. Víctor POU - vpou@uic.es
Dr. Kristian ESTEVEZ - kestevez@uic.es
Horari d'atenció
A convenir amb l'estudiant
Un no pot llegir un diari o una revista sense la lectura d'alguna cosa que està directament relacionat amb l'economia: la recuperació va a prendre força o hi haurà una recaiguda en la recessió? Què fan els bancs centrals per regular les institucions financeres i així evitar una altra crisi? El dòlar dels EUA s'apreciarà o depreciarà en relació al ien i l'euro? Quin és l'efecte de l'entorn macroeconòmic sobre la decisió internacionalització de les empreses i el rendiment dels seus negocis? Com afecta l'establiment d'estratègies internes?
Aquest curs desenvolupa el marc analític necessari per a la comprensió d'aquests temes i el seu impacte en els negocis. Al final del curs s'espera que l'estudiant sigui capaç d'avaluar críticament l'evolució de l' entorn econòmic i el seu efecte sobre les empreses.
El curs té dues característiques: en primer lloc, el seu èmfasi és internacional. La gran majoria d'exemples i casos d'estudi s'ocuparà de l'economia internacional i empreses multinacionals. Per tant ens concentrarem en analitzar l'entorn econòmic des d'una perspectiva global. En segon lloc, aquest curs és eminentment pràctic, els conceptes i els models seran discutits en la mesura que tinguin relació directa amb la comprensió de les situacions de la vida real.
Macroeconomia 1, Macroeconomia 2
L'objectiu general d'aquesta assignatura és identificar els principals factors que impulsen el desenvolupament de l'economia mundial, així com la seva influència en el disseny de polítiques macroeconòmiques.
1. Globalization
- Visió general
- Desafiaments globals
2. Economia International
- Institucions Multilaterals de caràcter internacional
- Comerç internacional, balança de pagaments
3. Crisi Financera Global (2008)
- Els principals motius i efectes macroeconòmics
- Procés de recuperació en mercats desenvolupats i emergents
4. Estratègia International
- Estratègia d'internacionalització d'empreses
Les activitats es poden agrupar en quatre grans tipus: sessions expositives en grup, sessions participatives, sessions pràctiques, i estudi individual o en grup
- Participació a classe i presentació d'articles: 30%
- Informe sobre l'economia d'un país a triar i redacció d'un treball final: 30%
- Examen final: 40%
Per a l'avaluació de la segona convocatòria s'apliquen els mateixos criteris de la primera. Les notes d'evaluació continuada no seran part de la nota final en convocatories futures.
Carbaughts R. J. (2007). International Economics. 11th Edition. Thomson South-Western.
Epping R. C. (2009). The 21-Century Economy. A Beginner's Guide. Random House, N.Y.
Hill, Charles W. L. (2011). International Business: Competing in the Global Market Place. McGraw-Hill.
Sharma, Y. K. (2007). Globalization, Privatization, and Market Economy. Aavishkar Publishers.