En el cas que les autoritats sanitàries decretin un nou període de confinament davant l'evolució de la
crisi sanitària provocada per la COVID-19, el professorat comunicarà oportunament les afectacions
possibles en les metodologies i activitats formatives, i també en els sistemes d'avaluació.
La gestió d’operacions tracte sobre la manera en què les organitzacions produeixen productes de béns i serveis (transformació d’uns inputs —material, maquinaria i ma d’obra— en productes acabats). Tot el que feu servir per menjar, per seure, per vestir-vos, per llegir... us arriba per cortesia dels gerents d’operacions que van organitzar-ne la producció. Cada llibre que demaneu prestat de la biblioteca, cada tractament que rebeu a l’hospital, tots els serveis que espereu a les botigues i tots els que assisteixen a classe a la universitat —tots els productes o serveis— s’han produït.
Objectius
“Direcció de Producció” és un curs eminentment pràctic que t’introduirà en els conceptes necessaris per entendre bé la funció de producció en l’empresa.
Estudiaràs les eines principals que s’utilitzen per gestionar la producció, però també veuràs com treballen els diferents sistemes de producció que avui s’utilitzen arreu.
Al final del curs et trobaràs que podràs parlar amb comoditat sobre qualsevol aspecte de l’àrea de producció. No es pretén que acabis sent un especialista, però sí que et moguis amb comoditat en aquesta àrea funcional de l’empresa.
Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació
13 - Conèixer i comprendre la terminologia i els procesos de gestió de l'empresa.
19 - Analitzar variables quantificables de l'entorn econòmic i incorporar-les en la presa de decisions.
20 - Prendre decisions relatives a l'optimització de recursos mitjançant l'ús de tècniques matemàtiques.
22 - Identificar la naturalesa i comportament de productors, consumidors i inversors.
28 - Assolir destresa en un altre idioma i habilitat en l'ús de la terminologia i les estructures relacionades amb l'àmbit econòmico-empresarial.
31 - Desenvolupar la capacitat per identificar i interpretar dades numèriques.
32 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes a partir d'informació quantitativa i qualitativa.
36 - Ser capaç d'interpretar dades quantitatives i qualitatives i d'emprar eines matemàtiques i estadístiques aplicables a processos empresarials.
37 - Tenir capacitat per aplicar tècniques, mètodes i eines de gestió.
39 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions: emprar la informació rellevant, aplicar els mètodos adequats i situar el problema dins el conjunt d'una organització.
46 - Adquirir la capacitat d'entendre i participar en conferències o classes magistrals en un context acadèmic.
50 - Adquirir capacitat de relacionar conceptes i fer exercicis d'anàlisi i de síntesi.
51 - Desenvolupar aptituds en la presa de decisions.
52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
56 - Ser capaç de fer argumentacions que afavoreixin el raonament crític i autocrític.
57 - Adquirir aptituds que afavoreixin la comprensió lectora.
60 - Assolir coneixements que afavoreixin el respecte vers altres cultures i costums.
63 - Ser capaç d'analitzar comportaments empresarials i decisions en un context empresarial i valorar-los des d'un punt de vista econòmic, social i ètic.
64 - Capacitat de planificació i organització del treball.
65 - Adquirir la capacitat de posar en pràctica els coneixements.
67 - Adquirir capacitat per expressar-se en altres idiomes.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
Elaborar informes executius de presa de decisió en entorns de processos de producció de béns i serveis.
Treball en col·laboració.
Continguts
1. Project Management. Planning, programming and project control. Programming projects with limited resources.
Introduction. History of project management
What is a project?
PERT (deterministic case)
Basic Concepts of PERT
Previous statistical concepts
PERT (probabilistic case)
Critical Chain
CPM
2. Process measurement and process analysis
Introduction
Process measurement
Process analysis and capacity analysis
Input Output diagram
Production in batches
3. Queuing theory
The economics of queues
The psychology of waiting time
Essential features of waiting-line systems
Queue Measurements
Queue models
Nomenclature
Input – Output Graphic
Operational Analysis
Simulations
4. Independent demand inventory systems
Independent demand versus dependent demand
Inventory costs
Reasons to have an inventory
Definition of inventory system
Typology of inventory systems
Continuous Review System(CRS)
Periodical Review System (PRS)
Mixed System
CRS system versus PRS
Basic Inventory models
Basic fixed order quantity model
Basic production order model
Fixed order quantity model with random demand and fixed supply time
Metodologia i activitats formatives
Sistemes i criteris d'avaluació
Bibliografia i recursos
Operations Management, 11th Edition
Jay Heizer, Texas Lutheran University
Barry Render, Graduate School of Business, Rollins College