Assignatura

Comunicació Científica Avançada

  • codi 10564
  • curs 1
  • període Anual
  • tipus OB
  • credits 1

Llengua d'impartició principal: anglès

Altres llengües d'impartició: català, castellà

Professorat

Responsable

Dra. Lissethe PEÑATE - lissethe@uic.es

Horari d'atenció

L’estudiant s’ha de posar en contacte amb nosaltres per correu electrònic per concretar una cita.

Sr. Mark Lodge malodge@uic.es

Presentació

En el cas que les autoritats sanitàries decretin un nou període de confinament davant l'evolució de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, el professorat comunicarà oportunament les afectacions possibles en les metodologies i activitats formatives, i també en els sistemes d'avaluació.

Aquest curs integra tant l’escriptura i la dotació de recursos de TI com les habilitats que permeten als estudiants posar en pràctica els fonaments adquirits en Comunicació Científica I i II per tal de convertir les seves troballes científiques en un article d’investigació.

Requisits previs

El nivell mundial mínim preferit és un B2 abans de l’inici del curs.

Objectius

Consolidar i practicar les habilitats tècniques necessàries i els coneixements necessaris per elaborar la literatura científica en anglès, com s’estableix a Comunicació Científica I i II.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CB10 - Adquirir habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant de manera autodirigida i autònoma.
  • CB6 - Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees en un context d'investigació.
  • CB7 - Aplicar els coneixements adquirits, i desenvolupar la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
  • CB8 - Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis basats en l'evidència científica, a partir d'una informació que, tot i que pot ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 - Comunicar les conclusions, els coneixements i les raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CE5 - Saber comunicar els resultats de la recerca en format article científic, pòster, o exposició oral tant en àmbit científic com acadèmic.
  • CE7 - Saber interpretar les imatges obtingudes a través de tecnologia d'última generació aplicables a un estudi de recerca en odontologia.
  • CG1 - Habilitat per integrar els nous coneixements adquirits mitjançant la investigació i l'estudi, i fer front a la complexitat.
  • CG4 - Capacitat d'argumentar i defensar idees científiques pròpies així com d'escoltar, analitzar, valorar i donar resposta a les idees d'una altra persona.
  • CT1 - Capacitat d'integració en un equip de treball establert, multidisciplinar i multicultural.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Projecte d’un informe/article/resum i/o fer una presentació oral en anglès d’acord amb les convencions del discurs científic.

Continguts


Tema 1 Promoure la consolidació de les convencions del discurs científic adquirit en la Ciència I Comunicació I , i el desenvolupament de:
      1.1 La retòrica científica
      1.2 L'ús correcte de les frases introductòries i clàusules .
      1.3 Temes abstractes ( quan i quan no usar-los ) .
      1.4 Connexió entre subjecte i verb
      1.5 Fluïdesa i coherència
      1.6 Regles d '"enfocament final" ( posició tema -accentuació)
      1.7 Sintaxi i habilitats addicionals d'escriptura
      1.8 Com revisar un manuscrit

Tema 2 Use the Internet as a tool for improved accurate writing and for reference sourcing terminology and phraseology:
      2.1 Localisation of reliable parallel texts.
      2.2 Online writing resources and corpora for checking correct usage of idioms, collocations, syntax, and so forth.

Tema 3 Revisió del resum o del manuscrit definitiu

Metodologia i activitats formatives


Modalitat totalment online

Metodologia: CM, TRB

Activitats formatives: PRO(0,5 ECTS), TUT (0,5 ECTS)

Sistemes i criteris d'avaluació


Modalitat totalment online

Les lliçons dirigides pel professor es basen en les competències lingüístiques que descriu el programa i s’avaluaran de la manera següent:

Avaluació contínua: EC (10 %) Participació en el fòrum en línia

Resolució de casos: RC (40 %) (tasques, treballs, exercicis enviats pel professor, etc.)

Prova final: PFE (50 %) Examen final

Bibliografia i recursos

El material de classe es proporcionarà pel professor.

Material virtual d'intranet i internet per a l'aprenentatge autònom

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00