L’estudiant s’ha de posar en contacte amb nosaltres per correu electrònic per concretar una cita.
Presentació
En el cas que les autoritats sanitàries decretin un nou període de confinament davant l'evolució de la
crisi sanitària provocada per la COVID-19, el professorat comunicarà oportunament les afectacions
possibles en les metodologies i activitats formatives, i també en els sistemes d'avaluació.
La investigació és un procediment reflexiu, sistemàtic, controlat i crític que té per finalitat descobrir o interpretar els fets i fenòmens, les relacions i les lleis d’un determinat àmbit de la realitat... —una recerca de fets, un camí per conèixer la realitat, un procediment per conèixer veritats parcials— o, millor encara, per descobrir no falsedats parcials. La investigació es pot definir com una sèrie de mètodes per resoldre problemes; les solucions s’han d’obtenir a través d’una sèrie d’operacions lògiques, prenent com a punt de partida dades objectives. Una investigació és un procés sistemàtic, organitzat i objectiu, el propòsit del qual és respondre a una pregunta o hipòtesi i augmentar així el coneixement i la informació sobre una cosa desconeguda. Així mateix, la investigació és una activitat sistemàtica dirigida a obtenir, mitjançant l’observació i l’experimentació, noves informacions i coneixements necessaris per ampliar els diversos camps de la ciència i la tecnologia.
Requisits previs
No n’hi ha.
Objectius
Conèixer el concepte de la investigació adquirint una visió integradora.
Conèixer la classificació de la investigació.
Conèixer el concepte de convocatòries públiques i privades.
Practicar l’escriptura de projectes.
Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació
CB10 - Adquirir habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant de manera autodirigida i autònoma.
CB6 - Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees en un context d'investigació.
CB7 - Aplicar els coneixements adquirits, i desenvolupar la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
CB8 - Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis basats en l'evidència científica, a partir d'una informació que, tot i que pot ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
CB9 - Comunicar les conclusions, els coneixements i les raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
CE10 - Saber aplicar els fonaments epistemològics, ètics, legislatius i humanitaris en l'exercici de la investigació i en la difusió dels resultats.
CE5 - Saber comunicar els resultats de la recerca en format article científic, pòster, o exposició oral tant en àmbit científic com acadèmic.
CE6 - Saber gestionar els recursos econòmics i humans d'un projecte d'investigació, així com conèixer les bases estratègiques per a la transferència de nou coneixement a l'empresa o la indústria.
CG1 - Habilitat per integrar els nous coneixements adquirits mitjançant la investigació i l'estudi, i fer front a la complexitat.
CG2 - Capacitat crítica d'anàlisi i discussió dels resultats experimentals, així com d'emetre'n les conclusions corresponents.
CG3 - Capacitat d'autoaprenentatge en el desenvolupament de noves tècniques instrumentals, en l'adquisició de nous conceptes científics, i en la recerca de nova informació científica.
CT1 - Capacitat d'integració en un equip de treball establert, multidisciplinar i multicultural.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
Saber el concepte de la investigació adquirint una visió integradora.
Adquirir coneixements de la classificació de la investigació.
Tenir habilitats per treballar en un equip multidisciplinari.
Conèixer el concepte de convocatòries públiques i privades.