Assignatura

Aportacions Científiques II

  • codi 10578
  • curs 1
  • període Anual
  • tipus OB
  • credits 1

Llengua d'impartició principal: anglès

Altres llengües d'impartició: català, castellà

Professorat

Responsable

Dr. Jordi CANO - jordicano@uic.es

Horari d'atenció

Poseu-vos en contacte amb nosaltres per correu electrònic per concretar una cita.

Jordi Cano. DDS, PhD (jordicano@uic.es)

Lissethe Peñate. DDS, MSc, PhD (lissethe@uic.es)

Presentació

En el cas que les autoritats sanitàries decretin un nou període de confinament davant l'evolució de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, el professorat comunicarà oportunament les afectacions possibles en les metodologies i activitats formatives, i també en els sistemes d'avaluació.

L’exposició de les nostres investigacions és un dels pilars més importants per transmetre la informació a la comunitat científica. El volum d’informació científica disponible a la xarxa i en altres canals de comunicació és enorme i, per això, és importantíssim desenvolupar la capacitat de síntesi i l’habilitat d’emfatitzar els aspectes més rellevants de la investigació. D’això en dependrà, en gran mesura, l’èxit de la nostra presentació. 


Altres aspectes relacionats amb l’art de comunicar són: la selecció d’una iconografia correcta, així com el disseny de la presentació com a eina de suport en l’exposició de la nostra investigació.


Requisits previs

No n’hi ha.


Objectius

Exposar les eines necessàries per presentar investigacions en els diferents formats (comunicació oral, pòster i article científic, informe de resultats).


Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CB10 - Adquirir habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant de manera autodirigida i autònoma.
  • CB6 - Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees en un context d'investigació.
  • CB7 - Aplicar els coneixements adquirits, i desenvolupar la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
  • CB8 - Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis basats en l'evidència científica, a partir d'una informació que, tot i que pot ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 - Comunicar les conclusions, els coneixements i les raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CE1 - Capacitat per aplicar el mètode científic, el disseny experimental i la bioestadística per resoldre una pregunta o contrastar una hipòtesi.
  • CE10 - Saber aplicar els fonaments epistemològics, ètics, legislatius i humanitaris en l'exercici de la investigació i en la difusió dels resultats.
  • CE2 - Saber utilitzar i aplicar les tècniques de laboratori més usuals en els camps de la biologia molecular, genòmica i proteòmica, biomaterials, cultius cel·lulars i tissulars, immunologia i microscòpia en un àmbit odontològic.
  • CE3 - Saber aplicar les eines bioinformàtiques més utilitzades en la investigació bàsica.
  • CE4 - Aplicar els models d'experimentació animal així com la metodologia de la manipulació animal i els seus conceptes ètics en la recerca en odontologia.
  • CE5 - Saber comunicar els resultats de la recerca en format article científic, pòster, o exposició oral tant en àmbit científic com acadèmic.
  • CE7 - Saber interpretar les imatges obtingudes a través de tecnologia d'última generació aplicables a un estudi de recerca en odontologia.
  • CE8 - Ser capaç d'aplicar les tècniques diagnòstiques adequades i interpretar correctament els resultats que se’n deriven.
  • CE9 - Saber aplicar els últims avenços tecnològics en la recerca en odontologia, tenint-ne en compte les propietats, les indicacions, la biocompatibilitat, la toxicitat i l'impacte ambiental.
  • CG1 - Habilitat per integrar els nous coneixements adquirits mitjançant la investigació i l'estudi, i fer front a la complexitat.
  • CG2 - Capacitat crítica d'anàlisi i discussió dels resultats experimentals, així com d'emetre'n les conclusions corresponents.
  • CG3 - Capacitat d'autoaprenentatge en el desenvolupament de noves tècniques instrumentals, en l'adquisició de nous conceptes científics, i en la recerca de nova informació científica.
  • CG4 - Capacitat d'argumentar i defensar idees científiques pròpies així com d'escoltar, analitzar, valorar i donar resposta a les idees d'una altra persona.
  • CT1 - Capacitat d'integració en un equip de treball establert, multidisciplinar i multicultural.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

• Adquirir habilitats per treballar en un equip multidisciplinari.
• Adquirir habilitats per integrar els nous coneixements adquirits a través de la investigació i de l’estudi i per fer front a la complexitat.
• Saber llegir de manera crítica les publicacions científiques i reconèixer-ne les parts dins la línia de recerca triada.
• Analitzar i interpretar correctament imatges radiològiques i altres proves complementàries d’una manera adequada al camp d’interès escollit.
• Saber presentar resultats en format de comunicació curta (oral o pòster) a un congrés nacional o internacional.
• Saber exposar davant un públic científic casos multidisciplinaris i defensar amb arguments basats en l’evidència científica les possibles qüestions que se’n puguin derivar.


Continguts

- Introducció
- Criteris per confeccionar un article científic.
- Criteris per confeccionar un informe de resultats.


Metodologia i activitats formatives


Modalitat totalment online

Metodologia: TRB, CM, MC

Activitat formativa: SEM (1ECTS)


Sistemes i criteris d'avaluació


Modalitat totalment online

Avaluació contínua: EC (10 %)

Informe indústria: 40 %

Article final: 50 %


 

Bibliografia i recursos

-       Gustavo A Slaffer. ¿Cómo escribir un artículo científico? Revista de Investigación en Educación, nº 6, 2009, pp. 124-132.

 

-       Naylor WP, Muñoz-Viveros CA. The art of scientific writing: How to get your research published. J Contemp Dent Pract 2005 May;(6)2: 164-180.

 

-       -Faggion CM Jr. Are there guidelines for reporting clinical research findings in oral lectures and seminars in dental meetings? Br Dent J. 2013 Mar (6):281-3.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00