Educació I: Didàctica i Currículum
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
Responsable
Dra. Maria Carmen BALAGUER - mcbalaguer@uic.es
Horari d'atenció
Professora: Carme Balaguer
mcbalaguer@uic.es
Avisar abans per mail
Introducció a les metodologies i estils didàctics, i a la programació de l'ensenyament-aprenentatge en el marc normatiu vigent, i en l'enton social i cultural actual.
- Assolir les competències especificades
- Conèixer els mecanismes per a l'elaboració de les diferents programacions didàctiques des d'una perspectiva constructivista i inclusiva
- Conèixer els elements, estratègies i metodologies didàctiques per saber organitzar un procés d'ensenyament i aprenentatge a l'EP.
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
CEM-02 CEM-05 CG-05 | Mètode expositiu / lliçó magistral | Classes teòriques |
CEM-03 CEM-10 CET-2 CET-4 CG-05 | Estudi de casos | Seminaris tallers |
CEM-01 CEM-10 CET-1 CET-5 CG-02 | Resolució d'exercicis i problemes | Classes pràctiques |
CEM-12 | Contracte d'aprenentatge | Tutories |
CEM-05 CEM-12 CET-1 CG-04 | Aprenentatge cooperatiu Aprenentatge orientat a projectes | Estudi i treball en grup |
CEM-10 CEM-12 CG-02 | Aprenentatge orientat a projectes | Estudi i treball individual / autònom |
L'avaluació de l'assignatura es desenvoluparà a partir de la valoraració el progrés al llarg del periode docent. Els registres que permetran aquesta avaluació es trauran de les diferents activitats d'avaluació continuada, que tindran una naturalesa variada. Concretament, l'assignatura s'avaluarà a partir de l'elaboració d'una UD o proyjecte, l'elaboració continuada d'un portfoli, de la participació competent en les tutories acadèmiques i de la realització de proves individuals d'avaluació. Altres situacions d'on s'extrauran dades són l'observació i valoració de la participació a l'aula i l'autoavaluació. Caldrà distingir les activitats d'entrenament de les activitats d'avaluació.
Per aconseguir el màxim d'objectivitat possible en l'avaluació, es demanarà a l'estudiant el màxim de coherència possible entre les notes d'avaluació individual i les notes d'avaluació grupal. En cas de no existir aquesta coherència es prioritzarà sempre la nota individual obtinguda a l'aula, com a nota final. Això és així perquè pensem que la compentència en treball grupal és única i que la resta de competències que l'alumne/a ha d'assolir són d'àmbit individual.
En coherència amb la responsabilitat social que comporta la funció dels mestres, cal especificar dos condicionants més en l'avaluació d'aquesta assignatura. En primer lloc esmentar que les actituds que el professorat consideri d'irresponsabilitat acadèmica poden comportar no assolir l'aprovat en l'assignatura, per entrar en completa contradicció amb el perfil de mestra/e, tal i com assenyala la competència de titulació 7 CET7. En segon lloc, i en relació amb la CG 2, especificar que la llengua vehicular d'aquesta assignatura és el català (encara que es pot treballar documentació en castellà o anglès), en aquest sentit, en qualsevol prova d'avaluació escrita, es penalitzarà amb 0.2 punts, cada falta d'ortografia considerada greu. Si a la revisió d'un treball es perceb, des del principi, un excés de faltes d'ortografia o una redacció impròpia, es retornarà el treball perquè l'estudiant el corregeixi i el torni a lliurar al cap d'una setmana. En aquest cas accedirá a un aprovat com a molt. Pensem que aquestes consideracions seran de molta ajuda per millorar la qualitat de la futura tasca com a mestres i l'actual tasca acadèmica. Si algun/a estudiant presenta, de manera justificada, una dificultat per assolir aquestes condicions cal que ho comuniqui al/ a la professor/a.
RESULTATS D'APRENENTATGE |
SISTEMA D'AVALUACIÓ |
1, 2, 6 |
Proves objectives i proves d’execució |
4, 5, 6, 8 |
Presentacions orals (Exposicions UD / Projecte) |
1,3 |
Memòria (Portfoli) |
1, 2, 7 |
Entrevista estructurada (Tutoria) |
9 |
Autoavaluació |
Lectures de consulta:
Bibliografia bàsica
Bibliografia d'ampliació
La investigació i la innovació a partir de la pràctica
Bibliografia bàsica
Bibliografia d'ampliació
Escola i societat
Bibliografia bàsica
Bibliografia d'ampliació