Educació III: Organització Escolar i Materials
Llengua d'impartició principal: català
Responsable
Dra. Maria DOMINGO - mdomingoc@uic.es
Horari d'atenció
Dra. Maria Domingo Coscollola mdomingo@uic.es. Abans i després de la sessió presencial a l'aula.
Des d'Organització Escolar i Materials pretenem promoure un aprenentatge actiu i significatiu. Aquesta matèria té 6 crèdits ECTS que s'impartiran durant el segon semestre distribuïts segons els continguts de:
Tecnologies de la informació (TIC)
Organització escolar (OE)
Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC)
Organització Escolar (OE)
Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)
La metodologia serà variada: aprenentatge cooperatiu, aprenentatge basat en problemes, mètode expositiu, debats, estudis de casos, recerca, i resolució de tasques. Es posaran en pràctica metodologies relacionades amb la pràctica reflexiva i s'estimularà el paper actiu així com l'aprendre a aprendre.
Mentre es duen a terme les activitats, s’orientarà l'aprenentatge i s’estimularà l’intercanvi de coneixement. També, s’utilitzaran espais comuns de comunicació per poder avançar en el coneixement i créixer junts. Plantejament organitzatiu del treball a fer:
Organització escolar (OE)
Es treballaran metodologies i activitats formatives per desenvolupar activitats de recerca.
Veure taula.
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
CEM-10 CEM-11 CEM-12 CEM-13 CET-1 CET-2 CET-4 CG-01 CG-02 CG-04 CG-05 | Aprenentatge basat en problemes Aprenentatge cooperatiu Aprenentatge orientat a projectes Mètode expositiu / lliçó magistral | Classes pràctiques Classes teòriques Estudi i treball en grup Estudi i treball individual / autònom Seminaris tallers Tutories |
L’avaluació d’aquesta assignatura és global, tot i que la impartim en 2 blocs d'aprenentatge: TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) i OE (Organització Escolar).
L’alumne haurà de demostrar que ha aconseguit un nivell de competències mínim en els resultats d'aprenentatge dels 2 blocs. Si això ho aconsegueix, podrem assignar la nota global de la matèria tenint en compte el pes ponderat de cada un dels blocs.
Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)
L'assignatura és especialment de caràcter pràctic pel que caldrà l'assistència amb participació activa. Es desenvoluparan dos tallers per tal d'aconseguir integrar les TIC en el desenvolupament professional.
Els alumnes hauran de desenvolupar unes pràctiques i lliurar-les al professorat en els terminis establerts. Es valorarà el fer, el treball en equip, i la implicació i participació individual. Tindrem en compte el pes ponderat del taller Formatiu (35%) i del taller d'Internet (35%). També, hi haurà una prova objectiva individual sobre els aspectes teòrics i pràctics treballats a l'aula.
Organització escolar (OE)
En l'assignatura, es prioritza el treball col·laboratiu i la participació activa. Els alumnes hauran de desenvolupar activitats i lliurar-les al professorat en els terminis establerts. Es valorarà el fer, el treball en equip, i la implicació i participació. Tindrem en compte el pes ponderat dels treballs fets (50%), de la prova (30%), i de l’autoavaluació, l’avaluació entre iguals i la participació activa (20%).
RESULTATS D'APRENENTATGE | SISTEMA D'AVALUACIÓ |
---|---|
Coneix l'organització dels recursos: documents institucionals, Recursos Humans, materials i funcionals. | Presentacions orals Treballs i projectes Proves objectives Presentació d'un treball Disseny d'activitats Autoavaluació |
Coneix l'organització de les relacions: clima, cultura, participació i direcció. | Presentacions orals Treballs i projectes Proves objectives Presentació d'un treball Disseny d'activitats Autoavaluació |
Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)