Assignatura

Educació III: Organització Escolar i Materials

  • codi 10599
  • curs 1
  • període Semestre 2
  • tipus FB
  • credits 6

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Responsable

Dra. Maria DOMINGO - mdomingoc@uic.es

Horari d'atenció

Dra. Maria Domingo Coscollola mdomingo@uic.es. Abans i després de la sessió presencial a l'aula.

Presentació

Des d'Organització Escolar i Materials  pretenem  promoure un aprenentatge actiu i significatiu. Aquesta matèria té 6 crèdits ECTS que s'impartiran durant el segon semestre distribuïts segons els continguts de:

  • Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) -3 crèdits-.
  • Organització Escolar (OE) -3 crèdtis-.

Objectius

Tecnologies de la informació (TIC)

  • Integra les tecnologies de la informació i la comunicació a les activitats d’ensenyament i aprenentatge, a la gestió de l’ensenyament i al desenvolupament professional.

Organització escolar (OE)

  • Coneix l'organització dels recursos: documents institucionals, i recursos humans, materials i funcionals.
  • Coneix l'organització de les relacions: clima, participació, direcció i innovació.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CEM-03 - Analitzar la pràctica docent i les condicions institucionals que l'emmarquen.
  • CEM-07 - Promoure el treball cooperatiu i el treball i l'esforç individuals.
  • CEM-10 - Dissenyar, planificar i avaluar l'activitat docent i l'aprenentatge dins l'aula.
  • CEM-11 - Conèixer i aplicar experiències innovadores en l'educació primària.
  • CEM-65 - Relacionar teoria i pràctica amb la realitat de l'aula i del centre.
  • CEM-66 - Participar en l'activitat docent i aprendre a saber fer, actuant i reflexionant des de la pràctica.
  • CET-7 - Foment de la responsabilitat pel que fa al desenvolupament professional: analitzar, reflexionar i desenvolupar els punts de vista sobre la professió i la competència com a mestre, saber-los explicitar i saber com posar-se al dia.
  • CG-01 - Integrar les tecnologies de la informació i la comunicació a les activitats d'ensenyament i aprenentatge, a la gestió de l'ensenyament i al desenvolupament professional.
  • CG-02 - Comunicar-se clarament i de forma correcta en la llengua d'ensenyament -català i castellà-, de forma oral i escrita, segons el nivell c1, d'acord amb el Marc comú europeu de referència per a les llengües.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  • Integra les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en les activitats d'E-A, la gestió de l'ensenyament i el desenvolupament professional.
  • Coneix l'organització dels recursos: documents institucionals, RRHH, materials i funcionals.
  • Coneix l'organització de les relacions: clima, participació, direcció i innovació.

Continguts

Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC)

  • Internet com eina d'informació i participació.
  • Eines de comunicació.
  • Aprenentatge a Internet.
  • Recursos TIC educatius.
  • Tecnologies emergents.

Organització Escolar (OE)

  • Direcció.
  • Innovació i aprenentage.
  • Clima.
  • Documents institucionals.
  • RRHH, materials i funcionals.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)

La metodologia serà variada: aprenentatge cooperatiu, aprenentatge basat en problemes, mètode expositiu, debats, estudis de casos, recerca, i resolució de tasques. Es posaran en pràctica metodologies relacionades amb la pràctica reflexiva i s'estimularà el paper actiu així com l'aprendre a aprendre.

Mentre es duen a terme les activitats, s’orientarà l'aprenentatge i s’estimularà l’intercanvi de coneixement. També, s’utilitzaran espais comuns de comunicació per poder avançar en el coneixement i créixer junts. Plantejament organitzatiu del treball a fer en dos tallers.

Organització escolar (OE)

Es treballaran metodologies i activitats formatives segons taula.

COMPETÈNCIESMETODOLOGIAACTIVITAT FORMATIVA
CEM-10 CEM-11 CEM-12 CEM-13 CET-1 CET-2 CET-4 CG-01 CG-02 CG-04 CG-05 Aprenentatge basat en problemes
Aprenentatge cooperatiu
Aprenentatge orientat a projectes
Mètode expositiu / lliçó magistral
Classes pràctiques
Classes teòriques
Estudi i treball en grup
Estudi i treball individual / autònom
Seminaris tallers
Tutories

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

L’avaluació d’aquesta assignatura és global, tot i que la impartim en 2 blocs d'aprenentatge: TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) i OE (Organització Escolar).

L’alumne haurà de demostrar que ha aconseguit un nivell de competències mínim en els resultats d'aprenentatge dels 2 blocs. Si això ho aconsegueix, podrem assignar la nota global de la matèria tenint en compte el pes ponderat de cada un dels blocs.

Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)

L'assignatura és especialment de caràcter pràctic pel que caldrà l'assistència amb participació activa. Es desenvoluparan dos tallers per tal d'aconseguir integrar les TIC en el desenvolupament professional.

Els alumnes hauran de desenvolupar unes pràctiques i lliurar-les al professorat en els terminis establerts. Es valorarà el fer, el treball en equip, i la implicació, la participació i l'autoavaluació. Tindrem en compte el pes ponderat del taller Formatiu-1 (35%), del taller Formatiu-2 (35%) i d'una prova individual sobre l'aprenentatge i de l'aprenentatge.

Organització escolar (OE)

En l'assignatura, es prioritza el treball col·laboratiu i la participació activa. Els alumnes hauran de desenvolupar activitats i lliurar-les al professorat en els terminis establerts. Es valorarà el fer, el treball en equip, i la implicació i participació. Tindrem en compte les produccions fetes en grup (50%), d'una prova individual sobre l'aprenentatge i de l'aprenentatge (30%), i de l’autoavaluació, l’avaluació entre iguals i la participació activa (20%).

RESULTATS D'APRENENTATGESISTEMA D'AVALUACIÓ
Coneix l'organització dels recursos: documents institucionals, Recursos Humans, materials i funcionals.Presentacions orals
Treballs i projectes
Proves objectives
Presentació d'un treball
Disseny d'activitats
Autoavaluació
Coneix l'organització de les relacions: clima, cultura, participació i direcció.Presentacions orals
Treballs i projectes
Proves objectives
Presentació d'un treball
Disseny d'activitats
Autoavaluació

Bibliografia i recursos

Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)

Organització Escolar (OE)

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00