Assignatura

LLengua Anglesa 2

  • codi 10605
  • curs 2
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 6

Llengua d'impartició principal: anglès

Professorat

Responsable

Lda. Rosa Maria FÀBREGA - rmfabrega@uic.es

Horari d'atenció

Cita prèvia

Angelica Carlet

acarlet@uic.es

Presentació

En les darreres dècades, l'anglès s'ha consolidat com la lingua franca de la comunicació acadèmica i la divulgació científica, i com a una eina de gran utilitat en el diàleg intercultural entre els pobles. A més a més, els nous graus ens esperonen cap a un model de docent amb una mentalitat plurilingüe, capaç de fer ús de diverses llengües en la seva activitat professional.

Aquesta assignatura pretén activar la competència lingüística en llengua anglesa de l'alumnat, acostant-lo cap al nivell B1 segons el Marc Europeu de Referència per a les Llengües, en compliment del requisit lingüístic marcat pel Ministeri d'Educació per als Graus de Mestre en Educació Infantil.

A les classes es farà servir l'anglès com a llengua vehicular des del primer moment. Per tal d'optimitzar al màxim les oportunitats d'aprenentatge, l'alumnat haurà d'expressar-se en llengua anglesa durant les sessions de docència.

Requisits previs

Posseir el nivell B1 d'anglès segons el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

Objectius

1. Assolir el nivell B2.1 d'anglès segons el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

2. Afavorir l'aprenentatge autònom.

3. Treballar i potenciar la comprensió de textos orals i escrits en llengua anglesa.

 

 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CEM-04 - Reconèixer la identitat de l'etapa i les seves característiques cognitives, psicomotores, comunicatives, socials i afectives.
  • CEM-07 - Identificar dificultats d'aprenentatge i disfuncions cognitives i les relacions amb l'atenció.
  • CEM-08 - Saber informar altres professionals especialistes per tal d'abordar la col·laboració del centre i del mestre en l'atenció a les necessitats educatives especials que es plantegin.
  • CEM-23 - Valorar la relació personal amb cada estudiant i la seva família com a factor de qualitat de l'educació.
  • CEM-48 - Afrontar situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multilingües.
  • CEM-49 - Reconèixer i valorar l'ús adequat del llenguatge verbal i no verbal.
  • CEM-50 - Conèixer i utilitzar adequadament recursos per a l'animació a la lectura i a l'escriptura.
  • CEM-51 - Adquirir formació literària, especialment, en literatura infantil.
  • CEM-52 - Ser capaç de fomentar una primera aproximació a una llengua estrangera.
  • CG-03 - Saber expressar-se en llengua anglesa segons el nivell b1, d'acord amb el Marc comú europeu de referència per a les llengües.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

1. L'alumne/a s'expressa en llengua anglesa oralment a nivell B2.1.

2. L'alumne/a s'expressa en llengua anglesa per escrit a nivell B2.1.

3. L’alumne/a és capaç d’entendre i interpretar textos orals de nivell B2.1.

4. L’alumne/a és capaç d’entendre i interpretar textos escrits de nivell B2.1.

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'avaluació d'aquesta assignatura serà continuada, i de caire eminentment presencial. L'alume/a que no assisteixi a més d'un 80% de les sessions perdrà el dret a acollir-se a l'avaluació continuada, i haurà de realitzar una prova objectiva al final del semestre.

La possessió d'un títol oficial de nivell B1 o superior no comporta la convalidació de l'assignatura.

A les classes es farà servir l'anglès com a llengua vehicular des del primer moment. Per tal d'optimitzar al màxim les oportunitats d'aprenentatge, l'alumnat haurà d'expressar-se en llengua anglesa durant les sessions de docència.

El llibre de text que es farà servir a l'assignatura és:

ENGLISH FILEUPPER-INTERMEDIATE   

Editorial: Oxford University Press

Cal portar el llibre de text a la primera sessió de l'assignatura.

L'avaluació continuada està composta per diverses activitats formatives, repartides tot al llarg del semestre, que donaran evidències al professorat del procés d'assoliment de la competència, traduïda en el resultat d'aprenentatge que ja hem explicitat.

L'avaluació continuada girarà a l'entorn dels següents components:

Reading (20%)

Writing, Vocabulary and Grammar (40%)

Listening (20%)

Speaking (20%)

 

 

Per tal d'aprovar l'assignatura, cal haver aprovat tots els components esmentats per separat. Aquesta norma és aplicable tant a la primera com a la segona convocatòria.

En cas de suspendre la primera convocatòria, l'alumnat només haurà de recuperar aquelles destreses que no hagin superat.

L'assignatura, a banda de les sessions presencials, comporta unes 120 hores de treball personal; el treball autònom, per tant, és essencial per tal d'assolir l'assignatura.


 

 

SPEAKING

L'aspecte oral de la llengua s'avaluarà principalment a través de l'observació dins l'aula. De manera regular, l'alumnat haurà de realitzar activitats orals dins de les classes que seran avaluades. L'avaluació de la part oral serà continuada i presencial, posant èmfasi en el progrés final de l'alumne. Per tant, no es realitzarà cap prova oral específica al final del semestre.

 


READING, WRITING, VOCABULARY, GRAMMAR, LISTENING

Aquests components s'avaluaran de manera continuada a través de proves objectives.

 

 

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

RESULTATS D'APRENENTATGESISTEMA D'AVALUACIÓ
Grau de participació
Presentacions orals
Autoavaluació
Prova d'execució
Preguntes orals
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00