Psicologia III: Anàlisi de Conducta i Actituds i Dificultats d'Aprenentage
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
Responsable
1. Coneix i classifica les característiques psicològiques i de la personalitat en el període 6-12.
2.-Sap esbrinar les circumstàncies contextuals dels alumnes per tal de donar explicació al desenvolupament de la personalitat i dels diferents tipus d'aprenentatge.
3. Identifica, analitza i comprèn els coneixements psicològics i de la personalitat dels nens / es de 6 a 12 anys i és capaç de relacionar-los amb els diferents processos d'ensenyament i aprenentatge, i sap com relacionar-los amb l'entorn, prenent consciència de seva complexitat
4. Sap identificar les disfuncions de la personalitat
5. Coneix els símptomes que poden determinar la presència d'algun tipus de dificultat d'aprenentatge
6. Sap com informar sobre les actuacions individuals que facin preveure una dificultat d'aprenentatge.
7. Coneix els mecanismes i el vocabulari de treball per col · laborar amb altres professionals en una intervenció per millorar una dificultat d'aprenentatge.
8.- Sap com programar una actuació educativa sobre la base del desenvolupament de les competències individuals
9.- És capaç de planificar situacions educatives que puguin ser realitzades per alumnes / as amb diferents capacitats i ritmes d'aprenentatge
10.- S'esforça per obtenir una visió correcta del nivell de domini que els alumnes tenen de la matèria i dels seus sistemes de treball
11.- Sap detectar problemes d'aprenentatge i obstacles, i dissenya un pla o mètode adequat, juntament amb altres professionals, si cal.
12.- Sap com actuar com a professional crític i intèrpret dels objectes de saber.
13.- Està familiaritzat amb les estratègies que els alumnes utilitzen per aprendre, les seves necessitats d'aprenentatge, el seu desenvolupament personal i els problemes que apareixeran, i sap com afrontar-los.
14 Coneix la repercussió que la competència i l'adquisició lingüística té en el procés d'aprenentatge, i sap com contemplar-les en la pràctica educativa.
15.- Té un coneixement pràctic de les dificultats d'aprenentatge i de didàctica més habituals.
16.- Coneix aspectes de gestió de l'aula que tinguin relació amb les seves activitats educatives.
17 Sap oferir als pares ia altres parts implicades informació sobre l'alumnat, i usa adequadament la informació que obté d'aquests.
18.- Sap participar constructivament en diferents tipus de consultes amb persones i institucions exteriors.
19 Coneix els mecanismes per familiaritzar-se amb l'entorn social dels pares o tutors i amb el bagatge cultural dels alumnes.
20.- Posseeix un coneixement suficient de la psicologia del comportament per analitzar i entendre el seu propi comportament i el dels altres.
21 Sap integrar la informació contextual de cada situació educativa i sap transferir el resultat de la seva anàlisi a una intervenció concreta (pensament sistèmic)
22.- És responsable en l'emissió de judicis i en l'ús de la informació sobre els resultats de les observacions i les intervencions (pensament crític).
23. Coneix i comprèn les característiques i necessitats educatives, afectives i socials de l'alumne amb deficiència mental, sensorial, motora o trastorn de conducta i personalitat.
24. Coneix i aplica les eines d'avaluació de les necessitats educatives de l'alumnat amb deficiència mental, sensorial, motora o trastorn de conducta i personalitat.
25. Dissenya plans d'intervenció educativa senzills dirigits a l'alumnat amb necessitats educatives especials derivades de la deficiència mental, sensorial, motora o trastorn de conducta i personalitat.
26. Coneix, comprèn i aplica els recursos didàctics, curriculars i tecnològics per a l'atenció a alumnes amb necessitats educatives permanents o transitòries.
27. Coneix i aplica els processos i criteris d'adaptació curricular per a l'atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials.
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
CEM-14 CEM-15 CEM-16 CEM-17 CEM-18 | Mètode expositiu / lliçó magistral | Classes teòriques |
CEM-14 CEM-15 CEM-16 CEM-17 CG-02 CG-04 | Estudi de casos | Seminaris tallers |
CEM-15 CEM-16 CEM-17 CEM-18 CEM-19 CET-3 CET-4 CET-7 CG-02 CG-04 | Resolució d'exercicis i problemes | Classes pràctiques |
CEM-17 CEM-19 CET-6 CET-7 | Aprenentatge orientat a projectes Contracte d'aprenentatge | Tutories |
CEM-14 CEM-19 CET-3 CET-7 CG-06 CG-07 | Aprenentatge basat en problemes Aprenentatge cooperatiu Estudi de casos | Estudi i treball en grup |
CEM-16 CET-7 CG-06 CG-07 | Aprenentatge orientat a projectes Estudi de casos Mètode expositiu / lliçó magistral | Estudi i treball individual / autònom |
RELACIÓ SISTEMES D'AVALUACIÓ I RESULTATS APRENENTATGE
Proves objetives: 1, 3, 4,5, 15, 23, 24
Presentació d' un treball: 1, 2,3, 8, 9, 13, 26, 27
Registre de conductes i observacions: 2, 10,11,15,16
Grau de participació: 6
Entrevista estructurada: 14, 16, 17, 18,19
Memoria o informe: 7, 8, 21, 25
Autoavaluación: 12, 20, 21, 22
BIBLIOGRAFIA GENERAL: DIFICULTATS I TRASTORNS
BIBLIOGRAFIA TDA (H)
BIBLIOGRAFIA TGD
BIBLIOGRAFIA DISCAPACITAT SENSORIAL
INTEL·LIGENCIES MULTIPLES I ALTES CAPACITATS