Assignatura

Lideratge i Negociació

  • codi 10721
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 4

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Presentació

Aquesta assignatura es concep com una continuació de Direcció de Comunicació. Cerca introduir els alumnes en l’aprenentatge de les habilitats de lideratge i negociació aplicades a la feina de comunicador corporatiu en una institució o empresa o en una agència de comunicació i relacions públiques.

A tal efecte, es té present el context comunicatiu que condiciona la seva activitat. Factors com ara la cultura, la geografia, el sector econòmic, la situació social, el moment, les expectatives dels diferents públics, les administracions públiques o la societat civil, entre d’altres, influeixen sobre qualsevol acció estratègica o de govern en l’empresa, amb conseqüències sobre la seva comunicació.

La forma com les persones entenem i gestionem la pròpia comunicació (els nostres gustos i preferències, el background cultural o fins i tot els nostres hàbits de vida) conformen un denominador comú present en tots aquests factors.

En aquesta assignatura s’abordarà, des d’un punt de vista teòric i pràctic, els recursos i les pràctiques comunes al sector que permeten gestionar amb eficàcia la comunicació corporativa.

Requisits previs

Es recomana haver cursat prèviament Direcció de Comunicació.

Objectius

1. Proporcionar un coneixement teòric i pràctic sobre els principals elements que conformen la feina de la comunicació corporativa.

2. Oferir una visió global del paper del context de la comunicació, fent especial èmfasi en aquells factors relacionats amb la presa de decisions i les habilitats de negociació i de lideratge. 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 14 CE - Capacitat de planificar recursos tècnics i humans
  • 03 CG - Capacitat per treballar en equip
  • 04 CG - Capacitat per organitzar temps i espai
  • 07 CG - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
  • 12 CG - Capacitat d'escolta
  • 13 CG - Esperit positiu i emprenedor
  • 41 CE - Capacitat i habilitat per relacionar-se amb l'entorn
  • 49 CE - Capacitat d'assumir riscos
  • 50 CE - Capacitat de lideratge
  • 51 CE - Capacitat de previsió i d'avançar-se
  • 52 CE - Capacitat d'adaptació a les circumstàncies canviants

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Adquirir coneixements bàsics sobre la gestió del lideratge i desenvolupar la competència de negociació en el context de la comunicació.

Continguts


Tema 1 Motivacions i escenaris en la comunicació corporativa
      1.1 Motivacions per a la comunicació
      1.2 Context de la comunicació: Posicionament i escenaris

Tema 2 El pas a l’acció: els gabinets
      2.1 Aproximació pràctica al tipus de gabinets i definició de l’estructura interna
      2.2 Influència de les noves tecnologies i les xarxes socials: El Gabinet de Comunicació online

Tema 3 Coherència i confiança
      3.1 Relació entre identitat volguda, realitat i imatge percebuda
      3.2 Gestió de les expectatives

Tema 4 Pla de comunicació
      4.1 Identificació dels públics
      4.2 Identificació dels missatges
      4.3 Identificació dels canals
      4.4 Productes i accions possibles
      4.5 Calendarització
      4.6 Indicadors i avaluació de resultats

Tema 5 Planificació i reacció a imprevistos
      5.1 Plans de comunicació de crisi
      5.2 Volatilitats i fragilitats

Tema 6 Accions comunicatives
      6.1 Tipus d’accions i evolució
      6.2 Relació amb els mitjans i influència de les xarxes socials
      6.3 Generació d’opinió: marketing i influencers
      6.4 Storytelling

Tema 7 Gestió dels temps
      7.1 Accions proactives
      7.2 Accions reactives

Tema 8 Prevenció
      8. Factors de credibilitat
      8.1 La credibilitat com a condició de persuasió i fortalesa davant les crisis

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

ACTIVITAT FORMATIVACRÈDITS ECTS
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.
2
Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.).
1,6
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats.
0,4

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

La nota final es compon de diferents paràmetres:

• avaluació contínua amb la resolució de casos (50%).

• Examen final escrit (50%).

En segona, tercera i successives convocatòries: 100% examen (amb pràctica inclosa)

SISTEMA D'AVALUACIÓPERCENTATGE
Examen Final
50
Focused Praxis
50

Bibliografia i recursos

Seran definits en cadascuna de les sessions

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00