Comunicació Persuasiva
Llengua d'impartició principal: castellà
Responsable
Dr. Miguel Ángel VIOLÁN - maviolan@uic.es
Horari d'atenció
El professor posa el seu correu electrònic a disposició dels alumnes per a tot tipus de consultes: maviolan@uic.es
En aquesta assignatura:
Cap.
PROGRAMACIÓ DE DISCURSOS
|
Duració: 90 segons |
DISCURS 1
|
Una de mis canciones favoritas es... (cuál, porqué y unos segundos de ella.) |
DISCURS 2 |
Una de mis películas favoritas es... (cuál, porqué y unos segundos de ella.) |
DISCURS 3
|
Uno de mis libros favoritos es... (cuál, porqué, sobre su autor) |
DISCURS 4
|
Uno de mis videos motivacionales favoritos es... (cuál, porqué y unos segundos) |
DISCURS 5
|
¿Protegemos suficientemente a los animales? (Razona tu respuesta) |
DISCURS 6
|
Ojalá pudiera tomar un café con... (¿Con quién? ¿Por qué? ¿Qué le preguntarías? Puede ser un personaje vivo o muerto.) |
DISCURS 7
|
El comunicador a quien más admiro es... (Quién, porqué) |
DISCURS 8 |
Así sería el viaje de mis sueños... Adónde, con quién, para hacer qué. |
DISCURS 9
|
DISCURS FINAL DE L'ASSIGNATURA (lliure elecció de tema) |
|
|
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 1,6 |
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1,6 |
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 0,8 |
EL PORTAFOLI
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|---|
Treballs Individuals | 50% |
Exposició oral | 50% |
BIBLIOGRAFÍA Y RECURSOS
1 |
Dale Carnegie, "Cómo hablar bien en público y convencer”, Ed.Edhasa o bien “El camino fácil y rápido para hablar eficazmente”, editorial Elipse. |
Un clàssic de lectura preceptiva, font de molts llibres posteriors. |
2 |
“Com parlar bé en públic”, de Joana Rubio y Francesc Puigpelat, Edicions Pòrtic. |
Concís i clar. En llengua catalana. |
3 |
Jürg Studer, “Oratoria, el arte de hablar, disertar, convencer”, Ed. El Drac |
Bona introducció i consells pràctics sobre com parlar millor en públic. |
4 |
“La isla de los 5 faros”, de Ferran Ramon-Cortés, RBA. |
Cinc principis claus a l'hora de comunicar explicats amb excepcional senzillesa i en format de relat. |
5 |
“Comunicación emocional” de Carmen Sebastián, ESIC Editorial |
Bon resum de consells pràctics i en especial del llenguatge gestual. |
6 |
“Influye” de Enrique Alcat, editorial Alienta |
Bon compendi sobre l'art d'influir. |
7 |
“Por qué los españoles comunicamos tan mal” de Manuel Campo Vidal |
Explicació clara de defectes habituals. |
8 |
Film “El discurso del Rey” de Tom Hooper. |
Les tècniques d'expressió oral ajuden a un monarca a consolidar el seu lideratge. Excel·lent film sobre la superació personal basat en fets reals. |
9 |
Discursos de Barack Obama en general. Véase www.youtube.com |
Exemple de comunicació política com a palanca de lideratge social. |
10 |
|
Ponències variades d'alt nivell. En anglès, sovint amb subtítols com a opció. |
|