Assignatura

Anàlisi d'Audiències

  • codi 10731
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Professorat

Responsable

Dr. Marc ARGEMÍ - margemib@uic.es

Horari d'atenció

El correu personal del profesor es: margemib@uic.es

Presentació

En aquesta assignatura l'estudiant rebrà el coneixement de les diferents eines i metodologies d'interpretació i anàlisi d'audiències en l'entorn digital, tant de mitjans de comunicació com d'altres plataformes.

Requisits previs

Cap.

Objectius

L'objectiu de l'assignatura és que l'estudiant conegui les fonts de dades d'audiència, les diferents unitats, i que adquireixi la capacitat d'interpretar aquestes dades al final del trimestre. 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 06 CG - Capacitat de lectura, anàlisi i síntesi
  • 08 CG - Capacitat de reflexió i memorització
  • 09 CG - Capacitat per innovar
  • 10 CG - Coneixement i domini de repertoris bibliogràfics
  • 16 CE - Capacitat per emetre judicis i valoracions crítiques ben argumentades
  • 23 CE - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament els productes de l'empresa informativa
  • 24 CE - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament les institucions jurídic-polítiques contemporànies
  • 25 CE - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament els elements macroeconòmics
  • 38 CE - Coneixement i domini dels conceptes, dades, estadístiques i gràfics econòmics
  • 54 CE - Capacitat d'anàlisi i comprensió de les audiències

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Interpretació de les dades d'audiència, coneixement de les diferents metodologies d'investigació de mercats, tant quantitatives com qualitatives aplicades als mitjans de comunicació, treball amb dades reals i recents, adquisició del coneixement de les estrategies publicitaries i tàctiques de competència entre els diferents mitjans...

Continguts

  1. Visió general de l'entorn generat pel Big Data
  2. Introducció a l'anàlisi d'audiències
  3. Estàndards i indicadors principals
  4. Anàlisi web
  5. Anàlisi de mitjans digitals
  6. Twitter
  7. Facebook
  8. YouTube
  9. Instagram

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

ACTIVITAT FORMATIVACRÈDITS ECTS
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.
1,4
Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.).
1,6

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

  • 30% casos pràctics
  • 30% taller
  • 40% examen
En convocatòries segona i següents, 100% examen
SISTEMA D'AVALUACIÓPERCENTATGE
Examen Final
40%
Treballs Individuals
30%
Focused Praxis
30%

Bibliografia i recursos

Webster, J. et al: Ratings Analysis. Audience Measurement and Analytics. Routledge. New York, 2014

Fresno, Miguel del, et al: Conectados por redes sociales. Introducción al análisis de redes sociales. Editorial UOC. Barcelona, 2014

Argemí, Marc. El sentido del rumor. Cuando las redes sociales ganan a las encuestas. Península. Barcelona, 2017

Kimmel, Allan: Connecting with consumers. Oxford University Press. London, 2010

Google Analytics Support: https://support.google.com/analytics/

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00