Anàlisi d'Audiències
Llengua d'impartició principal: català
Responsable
Dr. Marc ARGEMÍ - margemib@uic.es
Horari d'atenció
El correu personal del profesor es: margemib@uic.es
En aquesta assignatura l'estudiant rebrà el coneixement de les diferents eines i metodologies d'interpretació i anàlisi d'audiències en l'entorn digital, tant de mitjans de comunicació com d'altres plataformes.
Cap.
L'objectiu de l'assignatura és que l'estudiant conegui les fonts de dades d'audiència, les diferents unitats, i que adquireixi la capacitat d'interpretar aquestes dades al final del trimestre.
Interpretació de les dades d'audiència, coneixement de les diferents metodologies d'investigació de mercats, tant quantitatives com qualitatives aplicades als mitjans de comunicació, treball amb dades reals i recents, adquisició del coneixement de les estrategies publicitaries i tàctiques de competència entre els diferents mitjans...
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1,4 |
Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). | 1,6 |
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|---|
Examen Final | 40% |
Treballs Individuals | 30% |
Focused Praxis | 30% |
Webster, J. et al: Ratings Analysis. Audience Measurement and Analytics. Routledge. New York, 2014
Fresno, Miguel del, et al: Conectados por redes sociales. Introducción al análisis de redes sociales. Editorial UOC. Barcelona, 2014
Argemí, Marc. El sentido del rumor. Cuando las redes sociales ganan a las encuestas. Península. Barcelona, 2017
Kimmel, Allan: Connecting with consumers. Oxford University Press. London, 2010
Google Analytics Support: https://support.google.com/analytics/