Màrqueting Corporatiu
Llengua d'impartició principal: català
Responsable
Context:
En un món tan competitiu i canviant és necessari que les empreses grans, mitjanes i petites es diferenciïn i una bona manera de fer-ho és utilitzant el màrqueting des de l’interior de l’organització.
“Els clients son els empleats”
Màrqueting Corporatiu és la implementació de les estratègies dins d’una organització per incrementar la fidelitat dels empleats i d’aquesta manera tenir una imatge corporativa tant dins com fora de l’organització.
El Màrqueting Corporatiu pretén crear un companyonia, una imatge més clara de l’organització, establir regles i jerarquies, veure la companyia com a un equip i no com a un grup.
Els Objectius d’aquesta disciplina emergent es basen en:
1. Brindar a l’empresa una identitat corporativa, donar les bases per desenvolupar una cultura prou reconeguda i practicada per els membres que la componen, i que s’exterioritzi fàcilment als clients.
2. Establir la importància de crear-se hàbits i personalitat (cada membre s’ha de apropiar de la personalitat de l’empresa, i convertir les activitats que la fan créixer i millorar, en hàbits) que li permetin tenir un excel·lent rendiment i augmentar la productivitat.
3. Generar un nivell alt de companyonia, motivació al personal i confiança, entre els col·laboradors.
4. Anticipar a la companyia davant la crisi i que els empleats sàpiguen què fer, com treballar en conjunt i la importància de la presa de decisions.
5. Promoure la comunicació en la companyia i assegurar-se que aquesta sigui efectiva, tot l’anterior ajudarà a fidelitzar als “clients interns”.
El Màrqueting Corporatiu barreja tècniques de Gestió de Persones, Màrqueting Operacional i Responsabilitat Social Corporativa entre els agents que intervenen en l’empresa.
Els continguts de l’assignatura ajuden a entendre conceptes com:
· Crear una filosofia pròpia, que tots els col·laboradors de l’empresa valorin com un valor afegit en la seva relació amb l’empresa.
· Definir una cultura empresarial pròpia en el mercat de treball, amb la finalitat de establir hàbits de treball que permetin obtenir major productivitat amb la mateixa força laboral. D’aquesta manera, aconseguim una estabilitat i confiança en els nostres empleats que repercuteix en la seva motivació.
No es requereixen coneixements previs de Màrqueting.
- Entendre com funciona el Màrqueting dins l’organització.
- Saber respondre a les necessitats de gestió de reputació personal.
- Entendre el concepte de Màrqueting com a una eina de gestió interna de persones.
Al finalitzar la matèria l’alumne serà capaç de:
1. Tenir una visió del Màrqueting i la comunicació en la gestió de els organitzacions, en relació amb la societat, al mercat i a altres grups d’interès.
2. Aplicar de manera eficaç estratègies de màrqueting i comunicació adequant-les als mecanismes de l’empresa i les característiques del mercat.
3. Desenvolupar habilitats lligades a la comunicació digital, i especialment a les xarxes socials.
4. Analitzar i dissenyar sondeigs d’opinió, incloent-hi les enquestes internes, per conèixer les seves expectatives i les preocupacions dels empleats.
1- La cultura Organitzativa. Marques i valors.
2- Definició dels Agents i stakeholders.
3- La Responsabilitat Social Corporativa de l’Empresa
4- La gestió de Persones, la Comunicació Interna i la Marca
5- Reputació Organitzacional
6- La gestió de la Crisi. Protocols i Procediments
7- Motivació i Cultura empresarial
8- Els “Empleats Ambaixadors” de la marca i de l’empresa
9- La Comunicació Interna
10-Sistemes de Mesura del Màrqueting Corporatiu: On-Line – Off-Line
-Classes Teòriques
-Casos Pràctics
-Conferències
-Workshops
-Assistència mínima a classe 80%
- 40% Examen Parcial
- 60% Examen Final
Marisol Alonso Vázquez, MARKETING SOCIAL CORPORATIVO, Edición 2003.
Philip Kotler, Gary Armstrong, MARKETING, 8va. Edición, 2001
Kotler y Gerald Zaltman, JOURNAL OF MARKETING, (Julio 1971) “Social Marketing: An Approach to Planned Social Change”, 35, págs 3-12.
SANCHEZ-HERNANDEZ, I.; GRAYSON, D. (2012). Internal marketing for engaging employees on the corporate responsibility journey. Intangible Capital, 8(2): 275-307. http://dx.doi.org/10.3926/ic.305