Assignatura

Màrqueting de Buscadors

  • codi 10774
  • curs 3
  • període
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Responsable

Presentació

Google AdWords és el programa publicitari de Google. La publicitat als buscadors és el canal de marketing que més ha crescut en els últims anys i ha agafat tanta importància que hi ha agències especialitzades en el marketing de buscadors. L’objectiu d’aquesta assignatura és entendre la seva importància, ser capaços de planificar una estratègia i executar-ne i optimitzar-ne les campanyes mentre es prepara el projecte per participar a la Google Online Marketing Challenge.

 

El Google Online Marketing Challenge (GOMC’13) és una excel·lent oportunitat perquè els estudiants experimentin amb el marketing online a través de les campanyes d’AdWords de Google. Els alumnes poden guanyar molts premis. Més de 50.000 alumnes de gairebé 100 països ja hi han participat els últims anys.

 

Els estudiants treballaran amb grup i amb un pressupost de 250€. Els estudiants han de desenvolupar una estratègia de publicitat online per a organització comercial o sense ànim de lucre real que no hagin utilitzat el programa Google AdWords en els últims 6 mesos.

 

Els guanyadors globals i el seu professor rebrà un viatge a la seu de Google a Mountain View, Califòrnia, per reunir-se amb l’equip d’AdWords. Els guanyadors regionals i el seu professor rebran un viatge a una oficina regional de Google.

Requisits previs

Haver cursat satisfactòriament anteriorment l'assignatura optativa de Màrketing on-line

Objectius

Entendre l'impacte actual i futur dels buscadors a l'economia digital i acabar el curs capacitat per poder preparar una bona estratègia digital de buscadors, la seva execució i una bona optimització.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 26 - Ser capaç d'entendre i utilitzar els conceptes bàsics de màrqueting i les principals polítiques de l'àrea, i de comprendre l'entorn comercial en el qual operen les empreses.
  • 31 - Desenvolupar la capacitat per identificar i interpretar dades numèriques.
  • 32 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes a partir d'informació quantitativa i qualitativa.
  • 33 - Tenir capacitat de cerca, interpretació i transmissió d'informació.
  • 34 - Desenvolupar la capacitat de preveure situacions i avançar-se als esdeveniments, i de reconèixer i interpretar la situació econòmica en un context determinat.
  • 35 - Ser capaç d'analitzar sèries temporals.
  • 39 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions: emprar la informació rellevant, aplicar els mètodos adequats i situar el problema dins el conjunt d'una organització.
  • 41 - Ser capaç de sintetitzar descriptivament la informació.
  • 50 - Adquirir capacitat de relacionar conceptes i fer exercicis d'anàlisi i de síntesi.
  • 51 - Desenvolupar aptituds en la presa de decisions.
  • 56 - Ser capaç de fer argumentacions que afavoreixin el raonament crític i autocrític.
  • 61 - Desenvolupar habilitats per tal de facilitar l'adaptació a noves situacions.

Continguts

 

1)    Introducció a Internet i Marketing online

 

2)    Introducció als buscadors

  1. La porta d’entrada a Internet
  2. Els resultats Naturals (SEO)
  3. Els resultats Patrocinats (SEM)

 

3)    Introducció a Google AdWords

  1. Conceptes bàsics sobre campanyes i comptes
  2. Formats d’anuncis
  3. Orientació i ubicacions d’AdWords
  4. Ofertes i pressupostos
  5. Política de publicació i qualitat
  6. Facturació i temes financers

 

4)    Conceptes avançats de Google AdWords

  1. Publicitat display a la xarxa
  2. Publicitat display a Youtube
  3. Eines d’AdWords
  4. Seguiment i optimització de les conversions

 

5)    Eines

  1. Google Analytics
  2. Eines de Google
  3. Eines per a Estudis de Mercat

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

La metodologia de les sessions es basen en la dinàmica de grup per tal d’estimular la reflexió individual del participant en relació a la pròpia situació de negoci. Aquesta reflexió, es conduïda cap a la necessitat de reflexió estratègica i de millora en la gestió.

 

S’haurà de fer un treball en grups que es presentarà a la Google Online Marketing Challenge 2012 sobre una empresa real o una organització sense ànim de lucre.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Tipus d’activitat

Sistema d’avaluació

% nota

1.- Assistència i participació a l’aula

Registre de conductes i observacions

Grau de participació

Pràctiques i lectures obligatòries

30%

2.- Treball de l’assignatura

Treball + presentació

70%

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00