Comunicació Científica (TRANSV REC)
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català
Responsable
Dra. Noelia NAVARRO - nnavarrog@uic.es
Horari d'atenció
MsU Noelia NAVARRO - nnavarrog@uic.es
Hores convingudes
L'objectiu del programa és dotar els estudiants d'habilitats per a expressar-se oralment en diferents situacions en un àmbit professional.
El programa consta de 3 parts: classes magistrals, tutories i aprenentatge autònom. Les classes magistrals se centren en els principis bàsics de l'oratòria (parlar en públic) i en el procés de preparació d'un discurs. Les tutories se centren en el desenvolupament de les habilitats de l'estudiant i en les destreses interpersonals i inclouen la realizació d'un treball en grup a avaluar. I l'última part és l'aprenentatge autònom, el qual se centra bàsicamente en la preparació a l'oratòtoria a través de la producció d'esborranys.
Les tres parts s'han dissenyat específicament per dotar l'estudiant de les habilitats, el coneixement i els recursos necessaris que li permetin comunicar-se amb seguretat i de manera eficaç en anglés.
El nivell mínim global recomanat abans de l'inici del curs és B2
Classe magistral:
Preparar i dotar els estudiants de les habilitats necessàries per a la comunicació oral a través d'una sèrie d'exercicis de lectura, d'aplicació i d'expressió oral que es realitzaran tot seguin un ordre sistemàtic
Tutories:
Desemvolupar les habilitats interpersonals dels estudiants i la seva capacitat per trabajar amb altres, tant a la seva llengua nativa com en l'estrangera.
Aprenentatge autònom:
Desenvolupar l'autonomia de l'estudiant en la preparació a l'oratòria a travès de la realització d'esborranys i de l'assaig.
Competències lingüístiques
En base a les competències del programa de la titulació, els estudiants adquiriran les següents competències:
1. Saber comunicar els resultats en recerca, ja sigui en format d'un artícle cientific, un poster, o una exposició oral, tan a nivell científic com divulgatiu (competència 19).
2. Saber utilizar i expresar-se en anglès en un context científic internacional (competència 11)
Competències no lingüístiques
3. Capacitat d'autoaprenentage en la búsqueda de nova informació científica (competència 13, 2º part).
4. Capacitat de defensar un projecte de recerca en un context acadèmic o professional (competència 25)
L'estudiant demostrarà les sigüents habilitats:
1. Coneix i utiliza el format adient que cal utilizar en la presentació pública dels resultats de recerca, tant pel que fa a un artícle científic, como en un póster o en la comunicació oral.
2. Sap comunicar-se científicament en anglès.
3. Demostra capacitats per a treballar en equp i autònomament.
Habilitats acadèmiques:
Els estudiants aprendran a organitzar les idees derivadas del seu treball de recerca, a defensar-les amb arguments i un raonament lògic, així com expressar-se de manera convincent, coherent i clara amb la finalitat de redactar conclusions i realitzar presentacions orals. Aquestes podrán variar d'estil, estructura i contingut, que podrà anar de d'una presentació d'un poster, a una exposició oral d'un article científic.
Habilitats lingüístiques:
Els estudiants coneixeran les estructures del llenguatge i aprendran a utilizar el format correcte per a citar, parafrasejar, resumir i sintetitzar informació.
Amb l'objectiu de cobrir els principals aspectes per a preparar l'alumne en l'art de l'oratòria i tenint en compte les necessitats dels estudiants, les classes magistrals serviran com a camp de prova on els estudiants desenvoluparan aptituds que els serviran al llarg de la vida. Treballaran de forma individual, en parelles i en grups, aprenent a apendre un dels altres i acceptant la crítica en una forma constructiva.
Activitats |
% nota final |
Resultats d’aprenentatge |
Presentacions |
100% |
(19) Saber comunicar els resultats en recerca, ja sigui en format d’un article científic, un poster, o una exposició oral, tan a nivell científic com divulgatiu. (11) Saber utilitzar i expressar-se en anglès en un context científic internacional. (13 part 2, 25) Capacitat d’autoaprenentatge en la búsqueda de nova informació científica
|
El material de classe es proporcionarà pel professor.
Material virtual d'intranet i internet per a l'aprenentatge autònom:
Student English File Resources (csc) (fórum intranet)
Diccionari Anglès-Anglès a elecció de l'alumne.
Diccionari de sinònims i antònims Thesaurus a elecció de l'alumne.