Gestió de la Indústria Audiovisual
Llengua d'impartició principal: anglès
Responsable
El sector audiovisual proporciona eines i estratègies de comunicació entre institucions culturals i les seves audiències. Però, naturalment, els productes audiovisuals en si mateixos són expressions de valors culturals i creen els seus propis discursos complexos i de llarg abast. A més de ser només "eines", els productes audiovisuals són avui dia elements intrínsecs de la cultura, ja sigui com expressió de les característiques culturals dels països / regions / persones; o com la representació més òbvia d’una "cultura globalitzada" que reflecteix les xarxes d’intercanvi global de l’economia creativa.
Per tant, volem destacar una perspectiva crucial sobre el sector audiovisual: el sector audiovisual com a entorn de treball per l’administrador cultural; com a mediador entre la "gran audiència" o segments d’audiència i institucions culturals; i com a font de productes culturals i discursos culturals propis.
Comprendrem les característiques dels processos creatius en el sector audiovisual. Comprendre i apreciar els desafiaments del procés creatiu ens ajudarà a desenvolupar les habilitats necessàries per a comunicar-nos entre l’art i les empreses. Pel sector audiovisual, això sempre ha estat un acte d’equilibri enganyós, donat que el seu fonament tecnològic sempre ha portat a una connexió molt estreta entre l’art, la creativitat i els interessos comercials.
A més a més, proporcionarem una descripció general de diferents gèneres i en quina mesura aquestes formes d’art específiques o estratègies de comunicació són el resultat de condicions de treball específiques, així com d’estructures econòmiques i de finançament.
Finalment, oferirem una visió general de les estructures bàsiques en el sector audiovisual. ¿Com es veu el marc d’aquests processos creatius i diverses expressions artístiques? ¿Com es
gestionen les empreses de mitjans de comunicació, els conglomerats de mitjans mundials, els organismes de radiodifusió, etc., i en quina mesura reflecteixen els canvis estructurals de l’economia, les estratègies de finançament i la pràctica cultural? També veurem de ben a prop el món dels festivals de cinema, no només com a esdeveniments crucials per la distribució de productes audiovisuals, sinó també com un ambient de treball interessant per al gerent cultural.
• Comprendre com utilitzar les habilitats dels gestors culturals en el context del sector audiovisual
• Comprendre els desafiaments específics del procés creatiu en l'entorn *AV
• Coneixement bàsic de les estructures comercials dels mitjans audiovisuals a nivell nacional i mundial
• Coneixement bàsic dels principals formats i gèneres
• Coneixement bàsic dels processos i procediments de treball en l'entorn *AV: des de la primera idea fins al projecte final
• Coneixement de les diferents estructures de finançament del sector audiovisual
• Coneixement de l'impacte social de les tecnologies informatives
Mòdul 1
Sr. Krysztof Zanussi
Comprendre el procés creatiu
Sessió 1 |
Presentant una conferència sobre les fonts d'inspiració per a una història dramàtica. 3 extractes de pel·lícules com a exemples de possibles solucions (DVD). Anàlisi de l'objectiu que cada història pot aconseguir potencialment. |
Sessió 2 |
Altres 3 exemples per analitzar. De fet real a la seva versió de pantalla. Valors ètics de la societat confrontats amb l'estructura dramàtica. Pronòstic de l'impacte potencial del grup objectiu de valors. |
Sessió 3 |
Comentaris dels estudiants. Discussions individuals sobre les seves proposicions. |
Mòdul 2
Sra. Monica Amor
"Cultura en televisió": definició de l'entorn de treball dels gestors culturals en els mitjans
Sessió 1 |
Documentals |
Sessió 2
|
Programes per a nens |
Sessió 3
|
Televisió educativa |
Sessió 4
|
Canales oberts |
Sessió 5
|
Curtmetratges |
Mòdul 3
Christoph Pasour
Comprendre les estructures bàsiques, així com els processos de finançament i treball del sector audiovisual
Sessió 1 |
Introducció |
Breu història de les "imatges en moviment". TV i cinema: informació enfront d'experiència immersiva |
Sessió 2 |
Producció |
Els quatre passos bàsics del procés de producció |
Sessió 3 |
Estructures I |
Productores, Broadcasters i Mitjana Networks. Estructures, col·laboracions, desafiaments i oportunitats I |
Sessió 4 |
Estructures II |
Productores, Broadcasters i Mitjana Networks. Estructures, col·laboracions, desafiaments i oportunitats II |
Sessió 5 |
Diners |
Trobant els teus diners Quins són les fonts de finançament? Diners per a produccions de TV i / o cinema. Finançament públic i privat en el sector Av. |
Sessió 6 |
Tecnologia I |
Breu història de la tecnologia en el sector Av. Tecnologia i art: interacció prolífica o competència destructiva? |
Sessió 7 |
Tecnologia II |
Breu història de la tecnologia en el sector Av. Tecnologia i art: interacció prolífica o competència destructiva? |
Sessió 8 |
Distribució |
Comprendre la distribució: com arribar a l'audiència. Jugadors i estratègies La cadena de valor per al cinema i la televisió. El principal sistema d'estudi dels Estats Units. Relació de distribució amb finançament de pel·lícules. |
Sessió 9 |
Festivals de cinema I |
El festival de cinema com a "producte". Diferents categories de festivals de cinema. La història i el desenvolupament dels festivals de cinema com a motiu de la seva situació real. |
Sessió 10 |
Festivals de cinema II |
Estructures internes dels festivals de cinema. L'art de programar Estructures de finançament de festivals de cinema. |
Sessió 11 |
Festivals de cinema III |
El circuit mundial de festivals. Canviant rols i ampliant el perfil dels festivals de cinema. |
Sessió 12 |
The Example. |
Resum. Pas a pas: planificació del projecte, des del desenvolupament fins a la distribució, treballant en un exemple concret. |
L'aprenentatge s'organitzarà en:
· Conferències: sessions plenàries on s'explicarà el contingut de l'assignatura. Això sempre tindrà la forma d'una discussió oberta. Els estudiants estan convidats a fer preguntes i expressar els seus dubtes durant la sessió.
· Tasques en classe: sessions de seminari per fer exercicis basats en el contingut del que parlem anteriorment.
· Reunions: en els seminaris, per supervisar totes les tasques (tant individuals com grupals).
· Tasques a casa: preparació de les presentacions finals basades en el contingut de l'assignatura.
· Excursions: són possibles excursions a institucions a Barcelona o properes. En quina mesura això s'integrarà en el cronograma del curs es comunicarà als estudiants a temps.
Monica Amor i Christoph Pasour treballaran amb un sistema d'avaluació.
Sessions d'Amor: Participació / Presència - 50%, Projecte - 50%.
Sessions posteriors: Participació / Presència - 40%, Presentació oral 20%, Assaig 40%
Balanç Amor / Pasour Sessions: 30/70
Obtindrà informació detallada sobre el que esperem de vostè per a "Presentació oral", "Assaig" o "Projecte" al començament d'aquest curs.