Gestió de les Arts Escèniques
Llengua d'impartició principal: anglès
Responsable
Els nous hàbits de consum cultural condicionen la gestió de les arts escèniques en tota la seva cadena de valor: recerca i creació, producció, distribució, exhibició i recepció. Com a conseqüència, tots els agents que formen part del sector han de replantejar-se el seu paper, inclòs l'enfocament del que entenem per arts escèniques. Combinant una acurada selecció d'elements de teoria i metodologia amb la pràctica, coneixerem casos reals d'organitzacions i experiències referencials en el sector, entrant en els detalls en noves formes de gestió i considerant l'espai que aquests agents ocupen en l'ecosistema de les arts escèniques, permetent nosaltres per dur a terme una anàlisi crítica i transversal i obtenir una visió holística i global.
La indústria de la música es troba en una cruïlla. Els actors principals i l'estat de l'artista han canviat dràsticament en els últims anys. Mentre que l'educació musical i els esdeveniments específics de concerts en viu estan augmentant, la indústria discogràfica i els promotors i festivals tradicionals s'enfronten a una gran crisi. La indústria necessita redefinir el paper dels actors principals i detectar noves tendències i eines per gestionar aquest nou escenari.
Dins d'un entorn nacional i internacional que canvia ràpidament, el treball dels gestors culturals i artístics és cada vegada més complex i significatiu. Les indústries creatives estan creixent ràpidament i els patrons de treball cultural estan canviant. Les organitzacions culturals i els festivals es troben en un període de canvis fonamentals, generalitzats i de llarg termini; els gerents han de bregar amb una sèrie de demandes i desafiaments dramàtics, sovint contradictoris.
- Oferir un marc general de tendències globals en la gestió musical.
- Desenvolupar habilitats de lideratge i coneixement intern per a un negoci altament competitiu i complex.
- Aprendre a bregar amb el capital artístic i el talent.
- Proporcionar als estudiants un marc teòric.
- Definició de l'estructura i les estratègies comercials en l'administració de les arts. Identificació de processos i procediments involucrats en la seva creació, programació, gestió i producció.
- Correcta descodificació del context de la indústria, els actors i l'impuls, que funcionen com a inspiració o guia per a projectes propis.
- Aplicar els coneixements i habilitats adquirits per resoldre problemes en entorns nous o desconeguts dins de contextos multidisciplinaris