Assignatura
Organitzacions
- codi 11701
- curs 2
- període
- tipus op
- credits 3
Llengua d'impartició principal: anglès
Professorat
Presentació
L'objectiu de l'assignatura és utilitzar eines de la teoria econòmica i de l'Administració d'Empreses per analitzar aspectes rellevants de les organitzacions. En una primera part estudiarem perquè existeixen les organitzacions en economies de mercat, i presentarem algunes eines per analitzar la posició competitiva de les empreses i les seves formes organitzatives. A la segona part del curs analitzarem la gestió interna de les organitzacions i en particular la selecció, avaluació i la motivació dels empleats i motivació el foment de la cooperació dins de l'empresa. A la tercera part del curs estudiarem alguns aspectes relacionats amb el govern corporatiu de l'empresa. L'enfocament és alhora teòric (mitjançant la lectura d'articles de revistes especialitzades) i empíric (a través del mètode del cas i l'anàlisi d'un empresa per tal de fer una presentació).
Requisits previs
Objectius
- Coneixements i resolució de problemes reals plantejats en estudis de cas, els quals es demostraran en l'examen parcial i en l'examen final.
- Informes i exercicis que es recolliran a classe.
- Redacció d'un estudi de cas desenvolupat de manera individual, en el qual es demostra el grau de desenvolupament d'algunes de les competències i habilitats plantejades anteriorment.
- Presentació oral d'alguns dels resultats inclosos en l'estudi de cas desenvolupat prèviament.
Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 13 - Conèixer i comprendre la terminologia i els procesos de gestió de l'empresa.
- 19 - Analitzar variables quantificables de l'entorn econòmic i incorporar-les en la presa de decisions.
- 24 - Ser capaç de desenvolupar una anàlisi del medi econòmic, social i històric en el qual se situa l'empresa.
- 25 - Conèixer la funció comercial dins l'empresa i ser capaç d'entendre'n els objectius.
- 27 - Ser capaç de llegir i entendre bibliografia de l'àmbit econòmico-empresarial.
- 32 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes a partir d'informació quantitativa i qualitativa.
- 33 - Tenir capacitat de cerca, interpretació i transmissió d'informació.
- 41 - Ser capaç de sintetitzar descriptivament la informació.
- 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
- 63 - Ser capaç d'analitzar comportaments empresarials i decisions en un context empresarial i valorar-los des d'un punt de vista econòmic, social i ètic.
- 65 - Adquirir la capacitat de posar en pràctica els coneixements.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
- Coneixements i resolució de problemes reals plantejats en estudis de cas, els quals es demostraran en l'examen parcial i en l'examen final.
- Informes i exercicis que es recolliran a classe.
- Redacció d'un estudi de cas desenvolupat de manera individual, en el qual es demostra el grau de desenvolupament d'algunes de les competències i habilitats plantejades anteriorment.
- Presentació oral d'alguns dels resultats inclosos en l'estudi de cas desenvolupat prèviament.
Continguts
Tema 1: Introducció i teoria de l'empresa
Tema 2: Mercats i estratègia
Tema 3: Supòsits de comportament
Tema 4: Especialització i intercanvi
Tema 5: Teoria organitzacional
Tema 6: Formes organitzatives
Tema 7: Compensació per incentius i avaluació del personal
Tema 8: Govern corporatiu
Tema 9: L'empresa i el seu entorn
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
S'espera que l'estudiant:
1. Assisteixi a totes les classes i participi activament.
2. Llegiu els capítols indicats en les referències, així com altres lectures obligatòries.
3. La distribució de temps estimada per a les tasques esmentades és:
Classes: 30 hores.
Lectures, preparació de presentacions, i estudi personal: 30 hores.
Realització d'exàmens: 4 hores.
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
La forma d'avaluació serà la següent:
Participació activa a classe i presentació (30%)
Treball individual (30%)
Examen final (40%)
Bibliografia i recursos
Bibliografia bàsica:
1. Morcillo Monchon F. (2006). L'Art de Dirigir una empresa. McGraw Hill.
2. Gibson, J .; Ivancevich, J .; Donelly, J .; Konopaske, R. (2009). Organitzacions. McGraw Hill.
Bibliografia complementària:
1. Arruñada, Benito (2005). Teoria Contractual de l'Empresa. Ed. Marcial Pons.