En el cas que les autoritats sanitàries decretin un nou període de confinament davant l'evolució de la
crisi sanitària provocada per la COVID-19, el professorat comunicarà oportunament les afectacions
possibles en les metodologies i activitats formatives, i també en els sistemes d'avaluació.
Aquest programa ensenya als estudiants d’anglès no nadius els aspectes fonamentals de la redacció tècnica/acadèmica per tal de convertir les seves troballes científiques en articles d’investigació, informes, etc. El mòdul de l’escriptura acadèmica s’ha dissenyat per satisfer les necessitats dels estudiants i acadèmics no nadius de parla anglesa que vulguin millorar les seves habilitats d’escriptura acadèmica per produir un treball d’un nivell comparable al d’un parlant nadiu. El pla d’estudis se centra en els aspectes fonamentals de l’escriptura científica pel que fa a la sentència i al paràgraf. Les directrius són ensenyar als estudiants com distingir entre el discurs de qualitat inferior i acceptable, mentre que els qüestionaris, els exercicis, les tasques d’escriptura i altres elements serviran per consolidar la teoria. El coneixement i la pràctica adquirida serà per equipar els estudiants amb les habilitats necessàries per comunicar-se en un estil acadèmic adequat, així com augmentar la seva confiança per poder expressar-se en un llenguatge comprensible per als seus companys de parla anglesa/audiència. El nivell mundial mínim preferit és un B2 abans de l’inici del curs.
Requisits previs
El nivell mínim global recomanat abans de l’inici del curs és el B2.
Objectius
Preparar i equipar els estudiants amb les habilitats i els coneixements tècnics bàsics necessaris per redactar literatura científica en anglès.
Autoestudi: consolidar els aspectes teòrics exposats al curs.
Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació
CB10 - Adquirir habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant de manera autodirigida i autònoma.
CB6 - Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees en un context d'investigació.
CB7 - Aplicar els coneixements adquirits, i desenvolupar la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
CB8 - Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis basats en l'evidència científica, a partir d'una informació que, tot i que pot ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
CB9 - Comunicar les conclusions, els coneixements i les raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
CE5 - Saber comunicar els resultats de la recerca en format article científic, pòster, o exposició oral tant en àmbit científic com acadèmic.
CE7 - Saber interpretar les imatges obtingudes a través de tecnologia d'última generació aplicables a un estudi de recerca en odontologia.
CG1 - Habilitat per integrar els nous coneixements adquirits mitjançant la investigació i l'estudi, i fer front a la complexitat.
CG4 - Capacitat d'argumentar i defensar idees científiques pròpies així com d'escoltar, analitzar, valorar i donar resposta a les idees d'una altra persona.
CT1 - Capacitat d'integració en un equip de treball establert, multidisciplinar i multicultural.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
L'alumne serà capaç d'elaborar un informe o publicació guiada per les normes científiques.
L'alumne serà capaç de llegir i criticar la literatura científica i reconèixer-ne les parts.
Continguts
El curs en línia, que cobreix els aspectes fonamentals de l’escriptura científica en anglès, està dissenyat per ajudar els estudiants a desenvolupar habilitats que els serviran durant tota la vida.