Assignatura

Comunicació Científica I

  • codi 11723
  • curs 1
  • període Anual
  • tipus OB
  • credits 2

Llengua d'impartició principal: anglès

Altres llengües d'impartició: català, castellà

Professorat

Responsable

Dra. Lissethe PEÑATE - lissethe@uic.es

Horari d'atenció

L’estudiant s’ha de posar en contacte amb nosaltres per correu electrònic per concretar una cita.

Sr. Mark Lodge (malodge@uic.es

Presentació

En el cas que les autoritats sanitàries decretin un nou període de confinament davant l'evolució de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, el professorat comunicarà oportunament les afectacions possibles en les metodologies i activitats formatives, i també en els sistemes d'avaluació.

Aquest programa ensenya als estudiants d’anglès no nadius els aspectes fonamentals de la redacció tècnica/acadèmica per tal de convertir les seves troballes científiques en articles d’investigació, informes, etc. El mòdul de l’escriptura acadèmica s’ha dissenyat per satisfer les necessitats dels estudiants i acadèmics no nadius de parla anglesa que vulguin millorar les seves habilitats d’escriptura acadèmica per produir un treball d’un nivell comparable al d’un parlant nadiu. El pla d’estudis se centra en els aspectes fonamentals de l’escriptura científica pel que fa a la sentència i al paràgraf. Les directrius són ensenyar als estudiants com distingir entre el discurs de qualitat inferior i acceptable, mentre que els qüestionaris, els exercicis, les tasques d’escriptura i altres elements serviran per consolidar la teoria. El coneixement i la pràctica adquirida serà per equipar els estudiants amb les habilitats necessàries per comunicar-se en un estil acadèmic adequat, així com augmentar la seva confiança per poder expressar-se en un llenguatge comprensible per als seus companys de parla anglesa/audiència. El nivell mundial mínim preferit és un B2 abans de l’inici del curs.

 

Requisits previs

El nivell mínim global recomanat abans de l’inici del curs és el B2.

Objectius

  • Preparar i equipar els estudiants amb les habilitats i els coneixements tècnics bàsics necessaris per redactar literatura científica en anglès.
  • Autoestudi: consolidar els aspectes teòrics exposats al curs. 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CB10 - Adquirir habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant de manera autodirigida i autònoma.
  • CB6 - Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees en un context d'investigació.
  • CB7 - Aplicar els coneixements adquirits, i desenvolupar la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
  • CB8 - Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis basats en l'evidència científica, a partir d'una informació que, tot i que pot ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 - Comunicar les conclusions, els coneixements i les raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CE5 - Saber comunicar els resultats de la recerca en format article científic, pòster, o exposició oral tant en àmbit científic com acadèmic.
  • CE7 - Saber interpretar les imatges obtingudes a través de tecnologia d'última generació aplicables a un estudi de recerca en odontologia.
  • CG1 - Habilitat per integrar els nous coneixements adquirits mitjançant la investigació i l'estudi, i fer front a la complexitat.
  • CG4 - Capacitat d'argumentar i defensar idees científiques pròpies així com d'escoltar, analitzar, valorar i donar resposta a les idees d'una altra persona.
  • CT1 - Capacitat d'integració en un equip de treball establert, multidisciplinar i multicultural.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

 

  • L'alumne serà capaç d'elaborar un informe o publicació guiada per les normes científiques.
  • L'alumne serà capaç de llegir i criticar la literatura científica i reconèixer-ne les parts.

Continguts

El curs en línia, que cobreix els aspectes fonamentals de l’escriptura científica en anglès, està dissenyat per ajudar els estudiants a desenvolupar habilitats que els serviran durant tota la vida.


Metodologia i activitats formatives


Modalitat totalment online

Metodologia docent: CM, TRB

Activitats formatives: CT (1 ECTS), PRO (0,5 ECTS), TUT (O,5 ECTS)

 

Sistemes i criteris d'avaluació


Modalitat totalment online

Les lliçons dirigides pel professor es basen en les competències lingüístiques que descriu el programa de mestratge i s’avaluaran de la manera següent: 

Avaluació contínua: CE (10 %) (participació en el fòrum en línia) 

Resolució de casos: RC (40 %) (exercicis) 

Prova final escrita: PFE (50 %) (examen final)

Bibliografia i recursos

Ofert pel professor

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00