Evidència Científica en Odontologia Rehabilitadora i Estètica
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català, anglès
Responsable
Dr. Akram ALI HUSSEIN - akramali@uic.es
Horari d'atenció
El alumnes pot contactar amb el professor al finalitzar la classe o en una reunió sol·licitada mitjançant correu electrònic akramali@uic.es
L'evidència científica en odontologia és aquella branca de l'Odontologia Restauradora Estètica vol apropar a l'alumne al món de la literatura d'una forma pràctica i eficient. Consisteix en la cerca i troballa de la literatura biomèdica original i rellevant. Lectura crítica de la mateixa i establiment del seu nivell d'evidència per interpretar-la correctament.
Els objectius d'aquesta assignatura és que l'alumne sàpiga distingir quins articles tenen una evidència científica contrastada i quins només tenen una opinió dels autors. El raonament fisiopatològic tradicional es considera insuficient per prendre decisions clíniques
Adquirir la capacitat de fer lectura i analitzar amb esperit crític la literatura científica
Adquirir la capacitat de realitzar una revisió bibliogràfica sobre temes concrets de l'àmbit de l'odontologia rehabilitadora estètica i tenir en compte les seves relacions amb altres àmbits de l'odontologia, per poder actuar de forma avançada i multidisciplinar.
Adquirir les bases per a realitzar publicacions sobre les revisions bibliogràfiques
Metodologia:
Classes expositives
Estudi de casos clínics
Resolució de casos clínics
Aprenentatge orientat a patologies
Aprenentatge dirigit en petits grups
L'avaluació d'aquesta matèria es realitzarà mitjançant diferents procediments. L'avaluació continuada serà el principi bàsic a aconseguir. Per a això, s'obtindran diferents qualificacion, al llarg dels dos cursos acadèmics, de les seves activitats formatives.
En l'activitat formativa CM (Classes magistrals) es realitzaran proves escrites (exàmens) per poder avaluar els coneixements teòrics adquirits en el transcurs de les CM i també es valorarà la participació directa i personal en el desenvolupament de classe.
En l'activitat formativa SEM (Seminaris) es realitzaran avaluacions a partir de la participació directa i personal que l'alumne estableixi en el desenvolupament d'aquesta activitat valorant-se la seva capacitat de síntesi i de resolució de problemes en situacions que poden arribar a no ser del tot previsibles. La metodologia en què es realitzin les revisions dels articles científics presentats també serà valorada per el/els professor/és responsable/s de l'activitat formativa. Aquestes revisions es realitzaran mitjançant arxius informàtics (tipus “Microsoft Office PowerPoint Presentation”) i el professorat es farà càrrec del material lliurat. Es realitzaran proves escrites (exàmens) per poder avaluar els coneixements teòrics apresos en el transcurs dels SEM.
En l'activitat formativa *MC (Mètode del cas per a l'anàlisi i resolució de casos clínics) es realitzaran avaluacions a partir de la participació directa i personal que l'alumne estableixi en el desenvolupament d'aquesta activitat. Es valoraran els seus coneixements teòrics, tècnics i clínics relacionats amb les patologies dels pacients; la capacitat de resoldre problemàtica de tipus clínic, quirúrgic i/o tècnic, en situacions clíniques que potser no estiguin del tot definides; i la forma en la presentació del *MC (capacitat de comunicació, expressió oral i corporal, ús de les bases de dades bibliogràfiques i dels recursos informàtics…). Les presentacions dels casos clínics seran realitzades en arxius informàtics (tipus “Microsoft *Office *PowerPoint *Presentation”) i formaran part de la documentació clínica de cada pacient (convenientment tractada segons les lleis de protecció de dades dels pacients), podent ser consultada en qualsevol moment pel professorat responsable.
Participació directa i personal 10%
Avaluació de les proves escrites 25%
Metodologia de la revisió de la literatura científica 20%
Coneixements científics, tècnics, clínics i patològics del pacient 25%
Forma de la presentació del *MC 20%