Assignatura
Escriptura d'entreteniment
- codi 12035
- curs 3
- període Semestre 2
- tipus op
- credits 4
Llengua d'impartició principal: castellà
Professorat
Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 01 - Capacitat d'adaptació a circumstàncies variables
- 06 - Capacitat de desenvolupar rigor acadèmic, responsabilitat, ètica i professionalitat
- 07 - Capacitat per aplicar la deontologia i el respecte pel gremi audiovisual
- 08 - Capacitat d'anàlisi crítica, síntesi, concreció i abstracció
- 16 - Capacitat de fer servir, analitzar i reflexionar sobre continguts
- 25 - Capacitat de potenciar al màxim el desenvolupament creatiu
- 26 - Capacitat de desenvolupar sentit del gust i la perfecció en l'acabat final i estètica dels projectes
- 50 - Capacitat per adaptar-se, entendre i aplicar les possibilitats expressives de les noves tecnologies i els seus canvis futurs
- 51 - Coneixement i domini del funcionament de la Comunicació Corporativa i Institucional
- 53 - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
- 54 - Capacitat de fer us amb habilitat la bibliografia, terminologia i estructures lingüístiques de la llengua anglesa relacionades amb l'àmbit de la Comunicació.
- 11 - Capacitat per generar debat i reflexió
- 13 - Capacitat de crear comunicació oral i escrita
- 14 - Coneixement i domini de la retòrica i oratòria per comunicar idees pròpies
- 19 - Capacitat de documentació informativa
- 20 - Coneixement i domini bibliogràfic mediàtic
- 22 - Coneixement i domini de la distinció entre opinió i informació/ registres col·loquials i cultes.
- 27 - Capacitat d'adaptació als diferents públics i mercats audiovisuals
- 30 - Capacitat d'estudi de la viabilitat d'un producte audiovisual
- 31 - Capacitat de comprendre els sistemes de finançament dels grups i empreses de comunicació
- 37 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament l'estructura orgànica de la comunicació global
- 38 - Capacitat per entendre i aplicar l'estructura del sistema audiovisual
- 39 - Capacitat per entendre i aplicar la dimensió legal d'un producte audiovisual
- 41 - Capacitat de coneixement i funcionament dels diferents elements agents del sector audiovisual
- 42 - Capacitat de distingir, analitzar, i dominar els diferents gèneres i formats televisius, cinematogràfics, i radiofònics
Continguts
Tema 1 Introducción
1.1 Características del entretenimiento en televisión
1.2 ¿Qué es un formato? Género/formato/programa
Tema 2 Contenidos de entretenimiento en televisión
2.1 Concursos: quiz shows, talent shows
2.2 Magazines, talk shows, late night shows
2.3 Reality shows, docuseries, docushows
2.4 Programas de humor
2.5 Otros contenidos de entretenimiento
Tema 3 Componentes narrativos de un formato de entretenimiento
3.1 Conflicto y tensión dramática
3.2 Personajes, historia y tramas
3.3 Dinamizadores del guion
3.4 Otras herramientas narrativas
Tema 4 Perfiles clave en el desarrollo y la escritura de formatos de entretenimiento
4.1 En la etapa de desarrollo: analistas de I+D y formateadores
4.2 En la etapa de producción: redactores y guionistas
Tema 5 Desarrollo creativo de un formato de entretenimiento
5.1 Formatos basados en ideas originales
5.2 Adquisición y adaptación de formatos internacionales
Tema 6 Documentos esenciales en la escritura de entretenimiento
6.1 La escaleta
6.2 El guion
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
ACTIVITAT FORMATIVA:
- Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.).
- Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc.
- Classes magistrals: a les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.
- Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts.
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|
Projecte
| 50 |
Examen Final
| 30 |
Exposició oral
| 10 |
Focused Praxis
| 10 |