Assignatura

Escriptura d'entreteniment

  • codi 12035
  • curs 3
  • període Semestre 2
  • tipus op
  • credits 4

Llengua d'impartició principal: castellà

Professorat

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 01 - Capacitat d'adaptació a circumstàncies variables
  • 06 - Capacitat de desenvolupar rigor acadèmic, responsabilitat, ètica i professionalitat
  • 07 - Capacitat per aplicar la deontologia i el respecte pel gremi audiovisual
  • 08 - Capacitat d'anàlisi crítica, síntesi, concreció i abstracció
  • 16 - Capacitat de fer servir, analitzar i reflexionar sobre continguts
  • 25 - Capacitat de potenciar al màxim el desenvolupament creatiu
  • 26 - Capacitat de desenvolupar sentit del gust i la perfecció en l'acabat final i estètica dels projectes
  • 50 - Capacitat per adaptar-se, entendre i aplicar les possibilitats expressives de les noves tecnologies i els seus canvis futurs
  • 51 - Coneixement i domini del funcionament de la Comunicació Corporativa i Institucional
  • 53 - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
  • 54 - Capacitat de fer us amb habilitat la bibliografia, terminologia i estructures lingüístiques de la llengua anglesa relacionades amb l'àmbit de la Comunicació.
  • 11 - Capacitat per generar debat i reflexió
  • 13 - Capacitat de crear comunicació oral i escrita
  • 14 - Coneixement i domini de la retòrica i oratòria per comunicar idees pròpies
  • 19 - Capacitat de documentació informativa
  • 20 - Coneixement i domini bibliogràfic mediàtic
  • 22 - Coneixement i domini de la distinció entre opinió i informació/ registres col·loquials i cultes.
  • 27 - Capacitat d'adaptació als diferents públics i mercats audiovisuals
  • 30 - Capacitat d'estudi de la viabilitat d'un producte audiovisual
  • 31 - Capacitat de comprendre els sistemes de finançament dels grups i empreses de comunicació
  • 37 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament l'estructura orgànica de la comunicació global
  • 38 - Capacitat per entendre i aplicar l'estructura del sistema audiovisual
  • 39 - Capacitat per entendre i aplicar la dimensió legal d'un producte audiovisual
  • 41 - Capacitat de coneixement i funcionament dels diferents elements agents del sector audiovisual
  • 42 - Capacitat de distingir, analitzar, i dominar els diferents gèneres i formats televisius, cinematogràfics, i radiofònics

Continguts


Tema 1 Introducción
      1.1 Características del entretenimiento en televisión
      1.2 ¿Qué es un formato? Género/formato/programa

Tema 2 Contenidos de entretenimiento en televisión
      2.1 Concursos: quiz shows, talent shows
      2.2 Magazines, talk shows, late night shows
      2.3 Reality shows, docuseries, docushows
      2.4 Programas de humor
      2.5 Otros contenidos de entretenimiento

Tema 3 Componentes narrativos de un formato de entretenimiento
      3.1 Conflicto y tensión dramática
      3.2 Personajes, historia y tramas
      3.3 Dinamizadores del guion
      3.4 Otras herramientas narrativas

Tema 4 Perfiles clave en el desarrollo y la escritura de formatos de entretenimiento
      4.1 En la etapa de desarrollo: analistas de I+D y formateadores
      4.2 En la etapa de producción: redactores y guionistas

Tema 5 Desarrollo creativo de un formato de entretenimiento
      5.1 Formatos basados en ideas originales
      5.2 Adquisición y adaptación de formatos internacionales

Tema 6 Documentos esenciales en la escritura de entretenimiento
      6.1 La escaleta
      6.2 El guion

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

ACTIVITAT FORMATIVA:
  • Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.).
  • Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc.
  • Classes magistrals: a les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.
  • Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat –en alguns casos, socialment debatudes–, mitjançant treball actiu en grups reduïts.

CRÈDITS ECTS:
  • 1,3
  • 0,7
  • 1
  • 1

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

SISTEMA D'AVALUACIÓPERCENTATGE
Projecte
50
Examen Final
30
Exposició oral
10
Focused Praxis
10
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00