Publicitat i Relacions Públiques
Llengua d'impartició principal: castellà
Responsable
Dr. Alfonso MÉNDIZ - amendiz@uic.es
Horari d'atenció
L'alumne podrà sol·licitar per correu electrònic totes les tutories que desitgi per resoldre dubtes acadèmics. Les cites es concediran en la setmana següent a la petició per escrit.
No s'exigeixen requisits previs.
Aquesta assignatura pretén donar un coneixement general de la publicitat i les relacions públiques, amb particular èmfasi en l'estratègia, així com en les principals tècniques i programes
Els objectius de l'assignatura són els següents:
1r Entendre els principis conceptuals sobre els quals es configura les disciplines de relacions públiques i publicitat.
2n Facilitar l'aprenentatge dels fonaments de la comunicació publicitària i la seva relació amb les diferents àrees de l'comunicació.
3r Conèixer les eines de comunicació corporativa i comercial.
A) Publicitat:
1. Noves tendències en Publicitat
2. Concepte de Publicitat
3. Psicologia i Sociologia de la Publicitat
4. Creativitat Publicitària
5. Ètica publicitària
6. Mitjans publicitaris
B) Relacions Públiques:
1. Concepte de relacions públiques
2. Estratègia de comunicació
3. Programes de comunicació
4. Principals tècniques
Coaching: 0,2 ECTS
Focused Practices: 1,0 ECTS
Meeting People: 0,6 ECTS
Classe magistral: 3,4 ECTS
Tallers: 0,6 ECTS
Els alumnes que estiguin en 1ª i 2ª convocatòria seguiran aquest sistema d'avaluació:
70% Examen final. Cal aprovar l'examen final per poder fer la mitjana.
25% Exercicis pràctics.
5% Exposició del treball i participació a classe
Els alumnes que estiguin en 3a, 4a i 5è convocatòria seguiran aquest sistema d'avaluació:
100% examen final.
BASSAT, L. (2001). El libro rojo de la publicidad, Debolsillo: Barcelona.
BEL, J. I. (coord., 2004). Comunicar para crear valor. Eunsa: Pamplona.
DOBON, P. (2018). Apuntes de Relaciones Públicas, Ed. de la autora, Barcelona.
GRUNIG, J. E. (ed., 2000), Excellence in Public Relations and Communication Management, Routledge: New York. Cap. 3, 4 y 5.
MARTÍN MARTÍN, F. (2003). Comunicación Empresarial e Institucional. Edit. Universitas: Madrid.
MENDIZ, A. (2013). Teoría de la Publicidad, Pasión por los libros: Valencia.
MENDIZ, A. (2007). Nuevas Formas Publicitarias, SPICUM: Málaga.
MORA, J.M. (2009), Diez ensayos de comunicación institucional, Eunsa: Pamplona.
PALAU, G. (2003), Gabinets de comunicació. Pórtic: Barcelona.
POZO, M. del (2000). Gestión de la comunicación interna en las organizaciones. Casos de empresa. Eunsa. Pamplona.
SOTELO, C. (2001). Introducción a la comunicación institucional. Ariel: Barcelona.
XIFRA, J. (2007), Tècniques de les relacions Púliques, UOC: Barcelona.