Desenvolupament Normal i Patològic en la Primera Infància
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català, anglès
Responsable
Dra. Maria Caridad BAGUR - cbagur@uic.es
Horari d'atenció
El professorat atendrà en horari concertat a tots els alumnes que ho sol·licitin via mail.
Aquesta assignatura engloba diferents aspectes, des de com l’ésser humà es desenvolupa a nivell intrauterí, amb èmfasi al sistema múscul-esquelètic i quins aspectes poden bloquejar aquest desenvolupament, sigui per una disrupció o malformació, així com les patologies derivades d’aquestes alteracions. El coneixement de la neurofisiologia i organització del SNC és fonamental per entendre i detectar els signes d’alerta davant una lesió que comprometi el control postural i el desenvolupament psicomotor. Aquests coneixements són la base per conèixer com el nen durant el creixement aprèn a controlar la seva postura i els moviments funcionals i quins subsistemes interfereixen en aquest aprenentatge.
No s’estableixen.
Competències bàsiques i generals
CB8 - Que els estudiants siguin capaços d’integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d’una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l’aplicació dels seus coneixements i judicis.
CB10 - Que els estudiants posseeixin les habilitats d’aprenentatge que els permetin continuar estudiant d’una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències transversals
CT3 - Comunicar tant de forma oral com escrita amb terminologia científica correcta dins de cadascuna de les especialitzacions de la fisioteràpia i ciències de la salut, en un context nacional i internacional.
Competències específiques
CE1 - Ser capaç d’aplicar els coneixements sobre la resposta de l’organisme a estímuls externs i interns, sobre com es converteixen en mecanismes lesius, de resposta i/o reparació.
CE6 - Redissenyar i adequar el tractament de fisioteràpia a partir de l’anàlisi de l’evolució dels resultats obtinguts amb la teràpia en relació amb els objectius marcats i els criteris de resultats establerts.
CE7 - Tenir la capacitat d’ampliar i posar al dia els coneixements sobre desenvolupament, aprenentatge i control de moviment del nen, així com de les patologies, processos diagnòstics i estratègies terapèutiques, exposats per la comunitat científica.
L’alumne:
Desenvolupament normal
Desenvolupament del control i equilibri a la infància
Àrees relacionades amb el desenvolupament a la primera infància
Metodologia docent
▪ LM - Mètode expositiu/lliçó magistral
▪ MC - Mètode de cas
▪ REP - Resolució d’exercicis i problemes
▪ CA - Contracte d’aprenentatge
Activitats formatives
|
Hores |
Presencialitat (%) |
CT - Classes teòriques |
30 |
100% |
CP - Classes pràctiques |
10 |
100% |
AAP - Activitats d’autoaprenentatge |
20 |
0% |
EI - Estudi independient de l’alumne |
40 |
0% |
El caràcter teòric-pràctic de l’assignatura implica que s’hagi establert una assistència mínima del 80% de les classes per optar a superar-la. En aquest cas l’avaluació constarà del registre narratiu sobre un tema escollit, per part de l’alumne, que el permetrà elaborar una me
L’activitat d’avaluació consistirà en
Links de interès relacionados con la fisioterapia en pediatría y discapacidad