Patologia Neuromusculoesquelètica
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català, anglès,
Responsable
Dra. Maria Caridad BAGUR - cbagur@uic.es
Horari d'atenció
El professorat atendrà en horari concertat a tots els alumnes que ho sol·licitin via mail.
A aquesta assignatura s’aborden les principals patologies pediàtriques que puguin suposar una limitació pel potencial d’independència per la vida adulta. El coneixement de les diferents patologies, siguin per lesió del sistema nerviós central, perifèric o d’origen genètic, la seva etiologia i la magnitud de la lesió influeixen en l’evolució i pronòstic. Aquests coneixements ajuden a entendre els factors primaris i secundaris que puguin influir o afectar a l’evolució del procés patològic i la seva repercussió funcional. L’assignatura també està dissenyada per formar a l’alumne sobre les diferents estratègies terapèutiques específiques, així com els recursos terapèutics, socials i de l’entorn que permetin maximitzar la funció i l’abordatge terapèutic més idoni per a cada patologia i nen en particular.
No s’estableixen.
Competències bàsiques i generals
CB7 - Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d’estudi.
CB10 - Que els estudiants posseeixin les habilitats d’aprenentatge que els permeti continuar estudiant d’una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències transversals
CT3: Comunicar tant de forma oral com escrita amb terminologia científica correcta dins de cadascuna de les especialitzacions de la fisioteràpia i ciències de la salut, en un context nacional i internacional.
Competències específiques
CE1 - Ser capaç d’aplicar els coneixements sobre la resposta de l’organisme a estímuls externs i interns, sobre com es converteixen en mecanismes lesius, de resposta i/o reparació.
CE6 - Redissenyar i adequar el tractament de fisioteràpia a partir de l’anàlisi de l’evolució dels resultats obtinguts amb la teràpia en relació amb els objectius marcats i els criteris de resultats establerts.
CE7 - Tenir la capacitat d’ampliar i posar al dia els coneixements sobre desenvolupament, aprenentatge i control de moviment del nen, així com de les patologies, processos diagnòstics i estratègies terapèutiques, exposats per la comunitat científica.
L’alumne:
Sistema musculesquelètic
Sistema nerviós central
Síndromes neurològics
Malalties neuromusculars
Síndromes epilèptics
Mielodisplàsia i hidrocefàlia
Lesions i traumatisme crani-encefàlics
Alteracions de la coordinació al desenvolupament
Metodologia docent
Activitats formatives
|
Hores |
Presencialitat (%) |
CT - Classes teòriques |
60 |
100% |
CP - Classes pràctiques |
20 |
100% |
AAAP - Activitats d’autoaprenentatge |
40 |
0% |
EI - Estudi independent de l’alumne |
80 |
0% |
El caràcter teòric-pràctic de l’assignatura implica que s’hagi establert una assistència mínima del 80% de les classes per optar a superar-la. En aquest cas l’avaluació constarà del registre narratiu sobre un tema escollit, per part de l’alumne, que el permetrà elaborar una memòria final escrita, en la que compendiarà tots aquests registres.
L’activitat d’avaluació consistirà en
Links de interès relacionats amb la fisioteràpia pediàtrica i discapacitat