Assignatura

Scientific Communication 1

  • codi 12185
  • curs 1
  • període Semestre 2
  • tipus OB
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

Professorat

Responsable

Dra. Joan PLOETTNER - jploettner-alumni@uic.es

Horari d'atenció

A convenir

Presentació

L'objectiu d'aquest programa és principalment per proporcionar als estudiants amb les habilitats i els coneixements lingüístics necessaris per poder dur a terme tasques relacionades amb la investigació en ciències de la salut. Comprensió oral i escrita habilitats crítiques per a contextos acadèmics i professionals estan especialment emfatitzades. També es van implementar les destreses orals i escrites relacionades professionalment.

El programa inclou classes magistrals, tutories i estudi individual. Les lliçons dirigides pel mestre se centren en el desenvolupament dels coneixements lingüístics crítica relacionada amb la investigació en ciencies de la salut. Aquestes lliçons impliquen llegir i escoltar tasques destinades a millorar les destreses receptives, que són essencials per al desenvolupament d'activitats de recerca, incloent presentacions professionals. Activitats d'expressió oral s'emfatitzen principalment com a preparació per a la participació en congressos com a ponents, com col · legues o com a membres de l'audiència. Tasques de gravació estan dissenyats principalment per a consolidar els elements lingüístics adquirits durant el curs. Les tutories es centrarà en el desenvolupament dels estudiants i les habilitats interpersonals i inclouran projectes de grup. Auto-estudi o "aprenentatge autònom" se centraran en el desenvolupament de la lectura, escriptura i comprensió oral, la consolidació de la gramàtica, el lèxic específic i l'augment de l'autonomia de l'alumne en relació amb els aspectes relacionats amb l'aprenentatge d'un idioma estranger.

Requisits previs

Nivell mínim preferit és el d'un B1 + / B2 abans de l'inici del curs.

Objectius

Aula:

  • Preparar i dotar l'alumne dels coneixements lèxics i gramaticals necessaris per comprendre, utilitzar amb eficàcia i sintetitzar la investigació en ciencies de la salut en anglès.
  • Reforçar les destreses receptives (per exemple, llegir i escoltar) a través de la pràctica utilitzant una varietat de metodologia, i facilitar el desenvolupament de les destreses productives (expressió oral i escriptura).

Tutorial:

  • Desenvolupar les habilitats interpersonals i la capacitat de treballar amb altres  tant en el idioma materna com a idioma addicional dels estudiants.

Autoestudi:

  • Enfortir la comprensió lectora a través de les tasques que requereixen els estudiants per analitzar més a fons el llenguatge de forma lèxica i estructural, idees principals i secundàries, i els mecanismes d'organització comuns de la literatura Anglès en relació amb la investigació en infermeria; per reforçar la comprensió oral, així com gestionar el llenguatge específic de la investigació en ciencies de la salut a través de suport en línia i material de lloc web professional, per a augmentar les habilitats d'escriptura a través d'assignacions estructurats que se centren en el llenguatge, els conceptes i l'estil utilitzat en la investigació en ciencies de la salut en anglès.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CB9 - Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions -i els coneixements i raons últimes que les sustenten- a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  • CE4 - Saber emprar instruments d'avaluació crítica d'articles de recerca qualitatius i quantitatius
  • CE5 - Aplicar el llenguatge d'escriptura científica en la comunicació de resultats de salut
  • CE7 - Saber identificar problemes de salut susceptibles de ser investigats i aplicar tècniques específiques per a la seva anàlisi i avaluació
  • CE9 - Saber aplicar els coneixements específics teòrics i pràctics de la recerca en ciències de la salut
  • CG2 - Capacitat crítica d'anàlisi i discussió dels resultats de recerca, així com d'emetre els resultats corresponents
  • CT1 - Capacitat d'integració en un equip de treball establert, multidisciplinari i multicultural
  • CE10 - Saber aplicar els fonaments ètics, legislatius i humanitaris en l'exercici de la recerca i en la difusió dels resultats

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Els estudiants podran:

  • Assumir la responsabilitat de  l'aprenentatge d' Anglès professional i el desenvolupament professional. 
  • Presentar resultats de recerca de manera oral i per escrit en anglès per a audiències especialitzades, o no especialitzades.
  • Participar en les reunions de recerca en anglès.
  • Emprar les estructures lingüístiques apropiades i terminologia profesional relacionats de la comunicació científica.
  • Expressar idees i arguments de manera organitzada i coherent, tant en format escrit i parlat.

Continguts

Què aprendré? 

  • Ser capaç de comunicar el coneixement, l'anàlisi i les conclusions dels estudis d'investigació d'una manera clara i sense ambigüitats. 
  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge d'idiomes que li permetran continuar amb el seu desenvolupament del llenguatge de forma autònoma. 
  • Poder participar en les reunions d'investigació en un context internacional. 
  • Ser capaç de comunicar els resultats d'investigació, tant en format escrit i oral. 
  • Ser capaç de manejar les estructures lingüístiques relacionats amb la comunicació científica i la terminologia. 
  • Ser capaç d'expressar idees en anglès d'una manera organitzada i coherent, tant oralment com per escrit en format. 
  • Utilitzar el llenguatge científic adequat en la comunicació dels resultats científics.

Enfocament de contingut:

  • El llenguatge acadèmic: Introducció a la EBP. 
  • Descripció general de disseny de la recerca i la seva aplicació en la investigació en ciencies de la salut. 
  • Presentacions Estudis de cas / Case (Presentació oral). 
  • La investigació no experimental (Escriure un extracte de la investigació). 
  • La investigació experimental (disseny i la presentació d'una proposta d'estudi). 
  • Recerca integrativa. 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Enfocament de contingut:

  • El llenguatge acadèmic: Introducció a la EBP.
  • Descripció general de disseny de la recerca i la seva aplicació en la investigació en ciencies de la salut.
  • Presentacions Estudis de cas / Case (Presentació oral). 
  • La investigació no experimental (Escriure un extracte de la investigació). 
  • La investigació experimental (disseny i la presentació d'una proposta d'estudi). 
  • Recerca integrativa.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Activitat

% Nota final

Treball a classe

Activitats d'aprenenatge cooperatiu

 10%

Treball escrit

Cas clínic

Abstract estudi transversal

 20%

Quinzes

Continguts lingüístics i lèxic + pràctica de comprensió oral

 10%

Presentacions Orals

Cas clínic

 10% 

Activitat avaluativa: Examen parcial

 20%

Activitat avaluativa: Examen final

 30%

 

Bibliografia i recursos

Mayer D. Essential Evidence-Based Medicine.  2nd ed. Cambridge University Press. 2009

Pagliarulo M: Introduction to Physical Therapy.Mosby Elsevier, 2007

Grove, Susan K., Nancy Burns, and Jennifer R. Gray. Understanding nursing research: Building an evidence-based practice. Elsevier Health Sciences, 2014.

         

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00