Assignatura

Economia de la Salut

  • codi 12195
  • curs 1
  • període
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

Professorat

Responsable

Requisits previs

No es necessiten

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CB10 - Que els estudiants posseeixin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom
  • CE1 - Saber aplicar el mètode científic, el disseny experimental i la bioestadística per resoldre una pregunta o contrastar una hipòtesi en l'àmbit clínic
  • CE10 - Saber aplicar els fonaments ètics, legislatius i humanitaris en l'exercici de la recerca i en la difusió dels resultats
  • CE2 - Saber dissenyar un projecte de recerca en l'àmbit clínic dins d'un context específic
  • CE3 - Saber descriure els dissenys metodològics utilitzats en les recerques en salut, tant quantitatives com a qualitatives de l'entorn sanitari
  • CE4 - Saber emprar instruments d'avaluació crítica d'articles de recerca qualitatius i quantitatius
  • CE5 - Aplicar el llenguatge d'escriptura científica en la comunicació de resultats de salut
  • CE6 - Saber descriure i aplicar les tècniques més habituals per explorar i analitzar les dades, les relacions entre variables o categories i/o el contrast d'hipòtesi tant en recerca quantitativa com a qualitativa
  • CE7 - Saber identificar problemes de salut susceptibles de ser investigats i aplicar tècniques específiques per a la seva anàlisi i avaluació
  • CE8 - Saber avaluar projectes i protocols de recerca
  • CE9 - Saber aplicar els coneixements específics teòrics i pràctics de la recerca en ciències de la salut
  • CG1 - Habilitat per integrar els nous coneixements adquirits a través de la recerca i l'estudi, i fer front a la complexitat
  • CG2 - Capacitat crítica d'anàlisi i discussió dels resultats de recerca, així com d'emetre els resultats corresponents
  • CG3 - Capacitat de formular preguntes de recerca i operacionalizarlas en forma de projecte de recerca i formular hipòtesi de recerca basades en l'evidència
  • CG4 - Capacitat d'argumentar i defensar idees científiques pròpies de forma ètica en relació al procés de recerca
  • CT1 - Capacitat d'integració en un equip de treball establert, multidisciplinari i multicultural

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

L'alumne en finalitzar l'assignatura:

- Coneix els recursos disponibles per als investigadors.

- Mostra autonomia en la realització dels treballs sol·licitats.

- Redacta projectes de millora de la qualitat relacionats amb la recerca.

- Té en compte els aspectes ètics en l'elaboració del projecte de recerca.

- Redacta un informe de recerca.

- Empra instruments d'avaluació d'articles per assegurar la qualitat dels mateixos.

- Argumenta els aspectes metodològics d'un treball de recerca.

- Elabora un projecte per aplicar a un finançament competitiu.

- Coneix diferents fonts de finançament competitiu.

- Sap elaborar pressupostos de projectes de recerca.

- Coneix els elements necessaris per gestionar assajos clínics.

- Sap implementar un protocol d'assaig clínic farmacològic i no farmacològic.

- Maneja eines de millora de la qualitat i identificar problemes de recerca relacionats amb salut.

- Reconeix els diferents tipus de fonts de dades disponibles per a la realització de la recerca.

- Elabora criteris per a la gestió de la revisió sistemàtica i meta-anàlisi.

- Formula conclusions pertinents als objectius de la revisió sistemàtica i meta-anàlisi.

- Sap dissenyar un protocol de revisió sistemàtica i justificar la seva necessitat.

- Coneix els diferents tipus de mètodes de síntesis d'informació existents per als investigadors clínics.

- Coneix els diferents mitjans i recursos de suport metodològic existents a nivell assistencial.

- Planifica una publicació segons les normes de cada revista.

 

Continguts

En aquesta matèria es treballaran, entre altres, els següents continguts:

- Concepte, organització i gestió de la qualitat aplicada a la recerca

- Eines de la millora contínua de la qualitat

- Redisseny de processos: pla de qualitat i indicadors en la recerca

- Anàlisi documental

- Aplicació pràctica de la metodologia quantitativa i qualitativa

- Aplicació teòric-pràctica de la metodologia investigadora

- Revisió sistemàtica i metanálisis

- Mètodes de síntesis d'informació científica

- Revisió sistemàtica qualitativa

- Gestió i coordinació d'assajos clínics farmacològics i no farmacològic

- Fonts d'obtenció de finançament per a investigadors clínics

- Teoria de resposta a l'ítem com a mitjà d'avaluació de la validesa d'instruments de recollida de dades clíniques.

 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00