Assignatura

Psicologia Positiva

  • codi 12341
  • curs 2
  • període Semestre 2
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: castellà

Professorat

Responsable

Maria TAXONERA - mtaxonera@uic.es

Horari d'atenció

El professor Víctor Küppers està a disposició dels alumnes al seu mail kuppers@kuppers.com

Presentació

La Psicologia Positiva és l’estudi científic del funcionament òptim de les persones y les organitzacions. Es tracta d’una perspectiva dins de la Psicologia que es centra en ajudar als humans a desenvolupar-se plenament y portar una vida feliç, caracteritzada per un alt nivell de benestar físic, psicològic i social. Per això, els resultats d’investigació s’apliquen per professionals en entorns com la salut, l’educació, el treball i les organitzacions i el desenvolupament personal.

La Psicologia Positiva ens proporciona metodologies, eines i estratègies per viure amb alegria, il·lusió, esperança i entusiasme en la nostra vida personal y professional.

Requisits previs

Cap.

Objectius

-     Conèixer què és la Psicologia Positiva i el seu àmbit d’actuació.

 

-     Facilitar als alumnes les bases teòriques de la Psicologia Positiva.

 

-     Treballar amb els alumnes les principals idees i propostes que plantegen els investigadors en l’àmbit de la Psicologia Positiva per viure amb més alegria y entusiasme.

 

-     Millorar els hàbits dels assistents per gestionar els seus propis pensaments i emocions perquè aprenguin i puguin escollir en cada instant la seva millor actitud en la vida davant les circumstàncies i situacions que es produeixen cada dia.

 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 55 - Ser capaç d'establir mecanismes de gestió del temps.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

-Explicar la importància de l'actitud i la motivació personal de cada persona com a element mobilitzador i dinamitzador en tot el que fa, així com la seva influència directa en el rendiment professional.

-Aprendre a viure i a treballar amb alegria, entusiasme, il·lusió i optimisme. Desenvolupar el que la psicologia positiva anomena "l'alegria de viure".

-Millorar i potenciar les competències de comunicació de cada alumne perquè puguin desenvolupar al màxim les diferents habilitats i actituds de relació amb els altres: empatia, escolta activa, honestedat, paciència, tolerància, humilitat, amabilitat, etc.

-Transmetre als participants idees, mètodes i hàbits pràctics i útils, aplicables "l'endemà", perquè puguin millorar i potenciar les seves actituds personals- automotivació, proactivitat, entusiasme i comunicació interpersonalment.

Crear un marc per a la reflexió i l'intercanvi d'idees i experiències que permeti als alumnes adoptar enfocaments personals i professionals més enriquidors i efectius.
-La assignatura hauria de ser un revulsiu, una acció estimulant i motivadora que permeti impulsar els millors esforços de cada persona.

Continguts

 

Introducció a la Psicologia Positiva

 

 
  1. Origen i història de la Psicologia Positiva

 

  1. Marc conceptual y bases teòriques de la Psicologia Positiva

 

  1. Principals referències i investigadors

 

Benestar psicològic y felicitat

 

  1. Tractament històric, propostes i principals plantejaments del concepte de felicitat.

 

  1. Autoconeixement: punts personals més i menys forts.

 

  1. Emocions positives i hàbits per desenvolupar la felicitat:

 

-     Sentit

-     Integritat

-     Empatia i compassió

-     Alegria

-     Amabilitat

-     Optimisme

-     Esperança

-     Assertivitat

-     Pro activitat

-     Excel·lència

 

Benestar psicològic en l’empresa

 

  1. La responsabilitat social de l’empresa: la gestió de persones

 

  1. Lideratge afectiu

 

  1. Habilitats de lideratge positiu

 

  1. Organitzacions emocionalment intel·ligents

 

Psicologia Positiva i Mindfulness

 

  1. Mindfulness i meditació

 

  1. Mètodes pràctics

 

  1. Habilitats per gestionar l’estrès

 

Psicologia Postiva i Coaching

 

  1. Què és el coaching

 

  1. Àmbits d’actuació y metodologies

 

  1. Coaching personal i executiu

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

-     Presentacions del professor

 

-     Presentacions dels alumnes

 

-     Debat

 

-     Ponències d’invitats externs especialistes en diferents àrees de la Psicologia Positiva 

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

-     60% treballs en grups

-     40% participació a classe

Bibliografia i recursos

-     Stephen Covey

-     Martín Seligman

-     Sonia Lyubomirsky

-     Barbara Fredickson

-     Rojas Marcos

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00