Assignatura

L'anglès com a Llengua Vehicular d'Aprenentatge Escolar (CLIL)

  • codi 12597
  • curs 1
  • període Anual
  • tipus OB
  • credits 3.5

Llengua d'impartició principal: anglès

Altres llengües d'impartició: català, castellà

Professorat

Presentació

Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües (AICLE) és una molt important metodologia actualment. En aquesta assignatura tractarem una aproximació cap aquesta metodologia i la seva teoria des d'un punt de vista pràctic i comunicatiu. Al mateix moment que experimentem amb eines i tècniques que poden complementar-la.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

 

Ser capaç d'aplicar els fonaments teòrics de l'AICLE.

Ser capaç de preparar una unitat didàctica AICLE a on la llengua i el contingut siguin importants i estiguin ben transmessos.

Ser capaç d'utilitzar eines i tècniques (ICT and otherwise) que millorin la experiència AICLE.

Ser capaç d'utilitzar l'anglès al procés de planificació i en situación de treball en equip.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

 

Els estudiants hauran de ser capaços de:

Entendre els principis que subjacen a una bona pràctica AICLE.

Entendre les implicacions teòriques com la Taxonomia de Bloom, quan planifiquin les lliçons AICLE.

Entendre la importància de l'aplicació de metodologies centrades en l'estudiant (com Flipped-Classroom) per maximitzar els resultats de AICLE.

Entendre l'impacte de Zone of Proximal Development (ZPD) a AICLE.

Aplicar diferents tipus d'estructures per ajudar als estudiants a treballar el seu ZPD.

Utilitzar la matriu AICLE per assegurar un bon progrés a les diferents activitats de la planificació AICLE.

Planificar una bona lecció AICLE respectant els principis fonamentals d'aquesta metodologia.

Continguts

 

Introducció del tema: qué és AICLE i que no ho és

Les quatre C de la Taxonomia de Bloom.

La Flipped Classroom i la seva aplicació a les classes AICLE.

La matriu AICLE i el seu ús a la planificació de les lliçons AICLE.

Principals característiques de l'AICLE.

Webquest com a recurs per les classes AICLE.

Scaffolding: diferent tipus per diferent activitats.

Tècniques de gestió de l'aula que afavoreixen l'experiència AICLE: whole brain teaching.

Transformar i desenvolupar una lectura divertida.

El joc de la lectura del professor boig.

Eines ICT per millorar l'experiència AICLE: PowToons, Prezi, Kahoot, ClipFlair...

Avaluació a AICLE. Utilitzar rùbriques a l'AICLE.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

This subject is organized around face-to-face classes and online work. Par>cipants are also asked to complete basic and op>onal tasks outside the classroom. Classes are aimed at experiencing the theore>cal founda>ons, reflect upon them and then apply them into the planning. The online tasks will also help the students get to know ICT tools that can help them when teaching in a CLIL se[ng. The students will have to create a final task that will be a CLIL lesson plan of 4-5 sessions.

Aquesta assignatura està organitzada amb classes presencials i treball online.

Els participants han de completar activitats bàsiques i optionals fora de l'aula.

Les classes estan dirigides a experimentar amb els fonaments teòrics, reflexionar sobre els mateixos i apliar-los a la planificació.

El treball on-line també ajudarà als estudiants a conèixer les eines TIC que poden ajudar-los quan donin una sessió AICLE.

Els estudiants hauran de programar una unitat didàctica d'un tema de 4-5 sessions mitjançant la metodologia AICLE.

.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

 

L'assignatura serà avaluada de la següent manera:

Tasques setmanals:

Hi haurà 5 exercicis bàsiques, 4 exercicis optional i 1 avaluació a l'aula. Cada setmana (excepte la darrera), els estudiants tindran l'oportunitat de presentar dues activitats (una bàsica i una opcional). La darrera setmana només tindran una activitat bàsica, per evitar solapaments amb les activitats de la següent assignatura del postgrau. D'aquestes 10 activitats, els estudiants seran avaluats segons les 5 millors activitats.

Aquestes activitats afegiran un 25% a la nota final de l'assignatura.

Activitat final:

Els estudiants hauran de preparar una programació d'un tema de 4 -5 sessions. Aquesta activitat l'hauran de començar la primera setmana, i cada setmana aniran millorant-la amb noves idees i coneixements treballats a classe. Ells hauran de presentar a la classe la seva planificació davant del professor i la resta d'estudiants.

Perquè l'avaluació sigui el més objectiva possible, s'utilitzarà un sistema d'autoavaluació i co-avaluació. Cada alumne serà avaluat per 7 o 8 companys.

Aquesta activitat tindrà ún pes del 75% de la nota final de l'assignatura.

Bibliografia i recursos

Coyle, D., et al. (2010). CLIL : content and language integrated learning. Cambridge, Cambridge University Press. http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/lle/clsi/modul_2/apartat_3 http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/lle/clsi/modul_2/apartat_4 https://prezi.com/jgbkj5xjadj2/introduccion-a-clil-apoyo-en-el-aula-clil... https://www.google.es/url? sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCIQFjAA&url=http%3A%2F %2Fdialnet.unirioja.es%2Fdescarga%2Farticulo %2F2575499.pdf&ei=leP2VMymCYjXU6GUgfgB&usg=AFQjCNGaCc9AKY3gQ630KRdqkRGl74Bm8g&bv m=bv.87519884,d.d24 Mehisto, P., et al. (2008).

 

Uncovering CLIL : content and language integrated learning in bilingual and multilingual education. Oxford, Macmillan Education. Thornbury, S. (2012). P is for Personalization. An A-Z to EFL. http://scottthornbury.wordpress.com.

 

- Basic:

What is CLIL? by Phil Ball What is CLIL? by One Stop English CLIL: a lesson framework from teachingenglish.org.uk 7

Things You Should Know About Flipped Classrooms by net.educause.edu

The Four Pillars of F-L-I-P by flippedlearning.org Bloom's Taxonomy of Learning Domains by nwlink.com

Thinking skills for CLIL by Jean Brewster Z is for Zone of Proximal Development by Carol Read Z is for ZPD by ScoB Thornbury

Why is Content and Language Integrated Learning (CLIL) Humanis>c? By Teresa Ting

- Op6onal:

Guidelines for CLIL Implementa>on in Primary and Pre-primary Educa>on by Sophie Ioannou-Georgiou and Pavlos Pavlou Pràc>ca Docent Efec>va

AICLE by Carme Florit Ballester Spoken everywhere but at what cost? by David Graddol

Adding language without taking away by David Marsh

Taking teacher training online in Lombardy by Gisella Langé

A Model of Learning Objec>ves based on A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educa>onal Objec>ves by Iowa State University Center for Excellence in Learning and Teaching The Flipped Classroom Infographic by KNEWTON On-the-Spot Scaffolding for Students by Rebecca Alber

Crea>ng a WebQuest | It's Easier Than You Think by Linda Starr WebQuests by Isabel Pérez Torres

Free learning games and strategies by The Posi>ve

Engagement Project Whole Brain Teaching by Ashley Tipton 11

Alterna>ves to "Round Robin" (and "Popcorn") Reading by Todd Finley Asser>ve Discipline in the Classroom by Randa Roberts What Defines a Good Assessment? by Aspiring Minds Assessment by J. S. Atherton

 

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00