Assignatura

La Lectura com a Font d'Aprenentatge de Llengües

  • codi 12598
  • curs 1
  • període Anual
  • tipus OB
  • credits 3.5

Llengua d'impartició principal: anglès

Altres llengües d'impartició: català, castellà

Professorat

Responsable

Dra. Maria PUJOL - mpujolv@uic.es

Horari d'atenció

Amb cita prèvia.

Presentació


 La lectura comprensiva es focalitza en habilitats i estratègies  per l'aprenentatge de llengües estrangeres mitjançant la lectura a l'Educació Infantil, Primària i Secundària, amb els objectius específics de la llengua vehicular de l'aula.

L'objectiu d'aquesta assignatura és proveir de nous enfocaments, funcions, metodologies, recursos i pràctiques que incloguin la lectura com a estratègia de l'aprenentatge de llengües estrangeres.

Requisits previs

Haver superat al menys un nivell B1+ en Anglès segons els estandards CEFRL de les habilitats comunicatives.

Objectius

 

Adquirir les bases teòriques fonamentals i les tècniques d'ensenyament necessàries per ensenyar Anglès mitjançant la lectura com una llengua adicional de forma efectiva.

Explorar el potencial de la lectura i l'anàlisi de documents de recerca per enriquir la pràctica d'aprenentatge.

Adquirir el criteris i recursos necessaris per utilitzar adequadament material de lectura de diferents nivells en un contexte multilingüe.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

 

Adquirir les habilitats i estratègies per ensenyar una llengua estrangera mitjançant la lectura.

Adquirir l'habilitat d'aprendre de forma autònoma.

Ser capaç de desenvolupar relacions interpersonals.

Ser capaç d'analitzar i sintetitzar.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

 

Els estudiants seran capaços de:

Entendre els conceptes fonamentals de l'ensenyament i aprenentatge de una llengua estrangera.

Entendre les diferents i complementàries funcions de la lectura com a eina per l'aprenentatge duna llengua estrangera per estudiants multilingües.

Estar familiaritzats amb la literatura més rellevant sobre la lectura en llengua estrangera.

Avaluar materials educatius i literatura de diferents autors i publicacions.

Planificar, preparar i avaluar la lectura per l'aprenentatge d'una llengua estrangera.

Demostrar la seva capacitat d'aprendre de forma autònoma.

Ser capaç de desenvolupar habilitats per les relacions interpersonals.

Ser capaç d'analitzar i sintetitzar.

Continguts

 

Introducció a l'assignatura.

La naturalesa de la lectura. Objectius de la lectura en les classes de llengua estrangera.

Estratègies i metodologies.

Tipus de text i llibres d'imatges

Lectura extensiva

Lectura intensiva

Contacontes

Bastides

Motivació cap a la lectura

Recursos on-line per professors i estudiants

Planificació i avaluació de la lectura

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Aquesta assignatura està basada en classes i treball on-line.

Els participants hauran de completar activitats obligatòries i opcionals.

Les classes estan dirigides a reflectir i discutir els continguts de l'assignatura.

Les participacions orals i escrites estaran basades en les lectures assignades i les experiències personals.

L'avaluació personalitzada s'explicarà a cada alumne.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'assignatura serà avaluada de la següent manera:


1) Blog. 20% de la nota final.

Resultat d'aprenentatge: Familiatitzar-se amb les pràctiques efectives en el desenvolupament de la lectura en l'aprenentatge d'una llengua estrangera. Demostrar la capacitat d'aprenetatge autònom.


2) Preentació oral: 40% de la nota final.

Resultat d'aprenentatge: Familiaritzar-se amb la literatura científica sobre la lectura en l'aprenentatge d'una llengua estrangera.


3) Al menys dos activitats opcionals a escollir. 30% de la nota final.

Resultat d'aprenentatge: Analitzar i Integrar una varietat de recursos i materials relacionats amb l'aprenentatge d'una llengua estrangera mitjançant la lectura. Familiaritzar-se amb les pràctiques efectives en el desenvolupament de la lectura en l'aprenentatge d'una llengua estrangera. Avaluar materials literaris i educatius de diferents autors i publicacions.


4) Participació. 10% de la nota final.

Resultat d'aprenentatge: Entendre els conceptes fonamentals de l'aprenentatge i lectura en una llengua estrangera. Ser capaç de desenvolupar habilitats de relacions interpersonals.


Bibliografia i recursos

Artigal, J. M. (2005). El text narratiu dialogat. Una manera de construir l'aprenentatge de la llengua estrangera a l'educació infantil[not retrievable].

Ellis, G., & Brewster, J. (2014). Tell it Again! The Storytelling Handbook for Primary English Language Teachers. Manchester: British Council.

Graves, M. F., & Fitzgerald, J. (2002). Scaffolding Reading Experiences for Multilingual Classrooms. In Garcia, G. G. (Ed.), English Learners: Reaching the Highest Level of English Literacy(pp. 96-104). Newark: International Reading Association.

Isbell, R., Sobol, J., Lindauer, L. & Lowrance, A. (2004). The Effects of Storytelling and Story Reading on the Oral Language Complexity and Story Comprehension of Young Children. Early Childhood Education Journal, 32(3), 157-163.

Kaminski, A. (2013). From Reading Pictures to Understanding a Story in the Foreign Language. Children’s Literature in English Language Education, 1(1), 19-38.

Kreft, A. & Viebrock, B. (2014). To Read or not to Read: Does a Suitcase Full of Books do the Trick in the English Language Classroom? Children’s Literature in English Language Education, 2(1), 72-91.

Moses, L. (2014). What Do You Do With Hands Like These? Close Reading Facilitates Exploration and Text Creation. CLELEjournal, 2(1), 44-56.

Mourão, S. (2013). Response to the The Lost Thing: Notes from a Secondary Classroom. Children’s Literature in English Language Education, 1(1), 81-105.

Prowse, P. (1999). The secret reading. English Teaching Professional, 13, 120-124.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00