Pronunciació i Concienciació dels Diferents Accents Anglesos
Llengua d'impartició principal: anglès
Altres llengües d'impartició: català, castellà
Responsable
Dra. Maria CERRATO - mcerratolara@uic.es
Horari d'atenció
Dr. Stephen Hampshire
shampshire@uic.es
En aquest curs s'introduiran els conceptes bàsics i principals en l'estudi de la fonètica i la fonologia i, més concretament, es familiaritzarà l'alumnat amb els sons de la parla de la llengua anglesa i els principals aspectes suprasegmentals. Tanmateix, es donaran eines per poder millorar la pronúncia de l'alumnat a l'aula de llengües en el seu rol com a (furutrs) mestres.
Com s'ha esmentat en la presentació, l'objectiu d'aquest curs és proporcionar una base teòrica per a l'ensenyament de la pronuncia del'anglès com a llengua estrangera
Unitat 1: Introducció a l'estudi de la pronúncia
Unitat 2: Els sons de la parla de l'anglès i diferents accents
Unitat 3: Característiques suprasegmentals de l'anglès
Unit 4: Pronúncia en l'aula d’anglès com a llengua estrangera per a nens i nenes
Classes teòriques i pràctiques en un curs que està organitzat amb classes presencials i tasques online. L'alumnat haurà de realitzar tasques obligatòries i opcionals com a part del seu procés d'aprenentatge autònom fora de l'aula. La metodologia d'aquest curs integra:
Sessions teòriques i pràctiques
L'avaluación d'aquesta assignatura consisteix enuna serie de exercicis /activitats que s'indicaran després de cada una de les sessions i que haureu d'entregar via Moodle i en format word en el plaç d'una semana
La nota final de l'assignatura serà la mitjana ponderada de les tres entregues.
Cleghorn, T. L. & Rugg, N. M. Comprehensive Articulatory Phonetics. A Tool for Mastering the World’s Languages. (2nd ed.). Opensource. Retrieved from <http://ia600608.us.archive.org/19/items/ComprehensiveArticulatoryPhonetics/Comprehen veArticulatoryPhonetics.pdf>
Collins, B. & Mees, I.M. (2003). Practical Phonetics and Phonology: A Resource Book for Students. London: Routledge.
Estebas Vilaplana, Eva (2009). Teach Yourself English Pronunciation: An Interactive Course for Spanish Speakers. A Coruña: Netbiblo.
Ladefoged, P. & Johnson, K. (2011). A Course in Phonetics. (6th ed.). Boston: Wadsworth
O’Connor, J.D. (1999). Better Enlish Pronunciation. (new ed.). Cambridge: CUP.
English Pronunciation in Use (Intermediate), Cambridge University Press.
Website - Department of Phonetics and Linguistics UCL - Identify the symbol: http://www.phon.ucl.ac.uk/home/johnm/flash/findrp.htm
Website- Type IPA phonetic symbols: http://ipa.typeit.org/
Website - The International Phonetic Association: http://www.langsci.ucl.ac.uk/ipa/ipachart.html
Website: Sheep or ship? (vowels): http://www.shiporsheep.com/
Website - Phonetics: The sounds of spoken language (English and Spanish), University of Iowa: http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/#
Webiste- Video tutorial: English pronunciation and IPA
–Part 1: Voicing and Placehttp://www.youtube.com/watch?v=-e66ByetpDY
–Part 2: Mannerhttp://www.youtube.com/watch?v=jJR1VPzayu0&feature=fvwrel
Website-English consonants in 2D:http://www.ic.arizona.edu/~lsp/Phonetics/ConsonantsI/Phonetics2d.html#
Website- VOT and Aspiration:
http://home.cc.umanitoba.ca/~krussll/phonetics/narrower/aspiration.html