Assignatura

Bases Antropològiques de l'assessorament Psicopedagògic

  • codi 12635
  • curs 1
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 6

Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: català, anglès

Professorat

Presentació

Bases antropològiques de l'Assessorament Psicopedagògic és una materia de fundamentació, que planteja alguns dels temes centrals de la pràctica psicopedagògica des de la Teoria de l'Educacio i l'Antropologia cultural. Permet a l'alumne emmarcar la Psicopedagogía com disciplina i com pràctica professional al seu context institucional, així com tenir en compte les condicions antropològiques per la seva realització: la relació educativa, l'aprenentatge al llarg de la vida, l'ètica i la deontologia professional.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

Competències bàsiques i generals

CB6 - Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.

CB8 - Ser capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

CB10 - Posseir les habilitats d'aprenentatge que permetin continuar estudiant d'una manera, en gran mesura, acte-dirigit o autònom.

CG1 - Ser capaç de formular judicis reflexius i crítics en contextos educatius, considerant la responsabilitat social i ètica de l'psicopedagog.

CG5 - Ser capaç de comunicar de manera argumentada la presa de decisions en el camp psicopedagògic.

Competències transversals

CT3 - Analitzar críticament el treball personal i utilitzar els recursos i estratègies adequats per a la millora professional.

CT4 - Ser capaç d'exposar les idees elaborades de forma oral i escrita adaptant-se a l'estil i els models de l'activitat professional o investigadora.

CT6 - Comportar-se amb ètica i responsabilitat social com a ciutadà i com a professional

Competències específiques

CE1 - Identificar les condicions antropològiques, socials i comunitàries que caracteritzen la intervenció psicopedagògica en els diferents àmbits formals i no-formals o en els contextos d'investigació.

CE2 - Definir i reconèixer els principis ètics i deontològics de la pràctica psicopedagògica o de la investigació psicopedagògica.

CE8 - Assessorar i orientar els professionals de l'educació, considerant la rellevància de les mesures d'atenció a la diversitat.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

1 - Definir els conceptes de persona, educació i relació educativa vinculats a l'acció psicopedagògica.

2 - Identificar el paper de l'psicopedagog en els diferents contextos antropològics en els qe intervé. família, escola i organitzacions.

3 - Rleacionar el paper de la Psicopedagogia amb el procés de antropogènesi i progrés humà.

4 - Explicar en quina mesura la psicopedagogia contribueix a millorar el procés d'aprenentatge al llarg de la vida.

5 - Identificar els principis ètics i deontològics associats a la pràctica professional de la intervenció psicopedagògica.

Continguts


1 - Fonaments antropològics i psicopedagogia.  2 - Persona i Educació. La relació educativa.  3 - Contextos antropològics i cultura institucional: família, escola i organitzacions. Entorns educatius formals i no-formals.  4 - Suport psicopedagògic a l'aprenentatge al llarg de la vida.  5 - Ètica i deontologia professional en Psicopedagogia.
Aquests continguts queden agrupats i seran impartits en tres mòduls teòrics:
Mòdul 1: Introducció a l'Antropologia de l'Educació
Mòdul 2: Valors per a la Convivència en Institucions Educatives
Mòdul 3: Bases antropològiques per a l'assessorament Psicopedagògic

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

- Estudi de mòduls teòrics

- Mètode del cas

- Resolució d'exercicis i problemes

- Aprenentatge orientat a projectes

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'Avaluación continua o formativa representa un 65%:

- Acitivitat 1: 10%

- Activitat 2: 20%

- Activitat 3: 25%

- Participació a l'aula virtual i seguiment: 10%

L'Avaluació final representa un 35%

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00