Models i Contextos d'intervenció Psicopedagògica
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català, anglès
Responsable
Dr. Salvador VIDAL - svidal@uic.es
Horari d'atenció
Videoconferència
Es pot programar una videoconferència al voltant de la penúltima setmana de la Taula (dilluns o dijous de 17-18h)
per a resolució de dubtes o explicació de continguts de forma sincrònica.
2.1. Bàsiques i generals
CB7: Saber aplicar els coneixements adquirits i saber resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
CB8. Ser capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
CB10: Posseir les habilitats d'aprenentatge que permetin continuar estudiant d'una manera, en gran mesura, auto- dirigit o autònom.
CG1: Ser capaç de formular judicis reflexius i crítics en contextos educatius, considerant la responsabilitat social i ètica del psicopedagog.
CG2: Adquirir habilitats d'anàlisi i síntesi de la informació obtinguda en entorns educatius formals i no-formals per tal de plantejar nous interrogants a la pràctica psicopedagògica.
CG4: Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaç de resoldre problemes en entorns complexos en què actua el psicopedagog.
CG5: Ser capaç de comunicar de manera argumentada la presa de decisions en el camp psicopedagògic.
2.2-Transversals
CT4: Ser capaç d'exposar les idees elaborades de forma oral i escrita adaptant a l'estil i els models de l'activitat professional o investigadora.
CT5: Treballar en equips i amb equips (del mateix àmbit o interdisciplinaris) i desenvolupar actituds de participació i col·laboració com a membre actiu de la comunitat.
2.3-Específiques
CE3: Identificar els diferents paradigmes teòrics que fonamenten la pràctica psicopedagògica o la investigació psicopedagògica.
CE4: Determinar les necessitats psicopedagògiques dels alumnes, grups i organitzacions a partir de l'aplicació de diferents sistemes d'avaluació.
CE10: Analitzar l'organització i funcionament dels centres educatius per coordinar l'orientació personal, acadèmica i professional dels alumnes.
CE13: Avaluar processos, programes, serveis i metodologies dissenyades i / o desenvolupades per psicopedagogs.
1. Conèixer el marc d'actuació del professional en l'assessorament psicopedagògic.
2. Definir els diferents àmbits d'intervenció psicopedagògica (escolar i sociolaboral)
3. Conèixer els diferents models conceptuals en el marc de la intervenció psicopedagògica i reconèixer l'estil d'intervenció professional que comporta cada un d'ells.
4. Identificar les característiques de les demandes d'assessorament psicopedagògic i tenir capacitat per reconduir i gestionar-les segons el model conceptual propi del context.
5. Definir el treball en xarxa i la coordinació del psicopedagog amb equips multidisciplinaris.
6. Identificar les principals xarxes institucionals vinculades a la pràctica psicopedagògica.
1. Psicopedagogia i Treball multidisciplinar en equips professionals.
2. Coordinació amb xarxes institucionals: escolar, social i de salut.
3. Principals models teòrics de pràctica psicopedagògica: cognitiu-conductual, sistèmic, constructivista, dinàmic.
4. Contextos d'intervenció psicopedagògica: escolar, sociolaboral (organitzacions, soci-comunitari).