Assignatura

Psicopedagogia de les Organitzacions

  • codi 12645
  • curs 1
  • període Semestre 2
  • tipus op
  • credits 7

Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: català, anglès

Professorat

Presentació

Aquesta assignatura posa èmfasi en el desenvolupament de la carrera professional, així com a la necessària orientació que porta a terme el psicopedagog en el context de les diferents organitzacions. El disseny, implementació i avaluació de programes formatius constitueix un aspecte fonamental en Psicopedagogia de les Organitzacions. El Mètode de casos permet exemplificar les diferents situacions concretes en què el psicopedagog ha de prendre decisions tenint en compte l'entorn de l'organització. Consta de 7 ECTS

Objectius

- Conèixer l'orientació que porta a terme el psicopedagog en el context de les diferents organitzacions. - Desenvolupar dissenys, implementacions i avaluacions de programes formatius constitueix un aspecte fonamental en Psicopedagogia de les Organitzacions

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

competències bàsiques 

CB7 Saber aplicar els coneixements adquirits i saber resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi. 

CB9 Saber comunicar conclusions, coneixements i raons, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats. 

CG1 Ser capaç de formular judicis reflexius i crítics en contextos educatius, considerant la responsabilitat social i ètica del psicopedagog.

 CG2 Adquirir habilitats d'anàlisi i síntesi de la informació obtinguda en entorns educatius formals i no-formals per tal de plantejar nous interrogants a la pràctica psicopedagògica. 

CG4 Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaç de resoldre problemes en entorns complexos en què actua el psicopedagog

CG5 Ser capaç de comunicar de manera argumentada la presa de decisions en el camp psicopedagògic.   

competències transversals:

CT3 Analitzar críticament el treball personal i utilitzar els recursos i estratègies adequats per a la millora professional. 

CT4 Ser capaç d'exposar les idees elaborades de forma oral i escrita adaptant a l'estil i els models de l'activitat professional o investigadora. 

CT5 Treballar en equips i amb equips (del mateix àmbit o interdisciplinaris) i desenvolupar actituds de participació i col·laboració com a membre actiu de la comunitat.

 CT6 Comportar-se amb ètica i responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.

competències específiques:  

 CE7 Organitzar serveis psicopedagògics que facilitin la col·laboració entre els centres educatius i diferents organitzacions, i dissenyar programes de formació.

 CE13 Avaluar processos, programes, serveis i metodologies dissenyades i / o desenvolupades per psicopedagogs.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

1. Planificar projectes i programes per a la formació, l'orientació, la vida independent i la inserció social i laboral de persones adultes amb discapacitat.

2. Aplicar els recursos i estratègies psicopedagògiques per a la intervenció en l'àmbit de la Tercera Edat.

3. Conèixer els principals programes d'intervenció psicopedagògica en igualtat de gènere.

4. Dissenyar i planificar la implementació de programes psicopedagògics d'intervenció sociocomunitària.

Continguts

  1. Polítiques de recursos humans, formació permanent: selecció, acollida, promoció, formació i desenvolupament.
  2.  Treball cooperatiu i xarxes entre centres educatius i organitzacions. 
  3. Balanç de competències i construcció de projectes professionals. 
  4. Disseny d'itineraris d'inserció per a col·lectius en risc. 
  5. Sistemes i xarxes de transició sociolaboral. 
  6. Suport psicopedagògic a persones amb discapacitat. 
  7. Serveis d'intervenció sociocomunitària
  8. Suport psicopedagògic a programes d'igualtat de gènere. 
  9. Disseny i desenvolupament de projectes d'intervenció sociocomunitària

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Metodologías

estudio de módulos teóricos

método de caso

Resolución de ejercicios y problemas

aprendizaje orientado a proyectos


Actividades formativas

foros y debates virtuales

seminarios pràcticos

tutorias on.line

seminarios

estudio y trabajo individual

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Proves objectives 15% 

Proves d'execució escrita 20% 

Presentació de treballs o projectes 20% 

Grau de participació en els fòrums 10% 

Portafolis virtual 10%

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00