Psicopedagogia de les Organitzacions
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català, anglès
Responsable
Aquesta assignatura posa èmfasi en el desenvolupament de la carrera professional, així com a la necessària orientació que porta a terme el psicopedagog en el context de les diferents organitzacions. El disseny, implementació i avaluació de programes formatius constitueix un aspecte fonamental en Psicopedagogia de les Organitzacions. El Mètode de casos permet exemplificar les diferents situacions concretes en què el psicopedagog ha de prendre decisions tenint en compte l'entorn de l'organització. Consta de 7 ECTS
- Conèixer l'orientació que porta a terme el psicopedagog en el context de les diferents organitzacions. - Desenvolupar dissenys, implementacions i avaluacions de programes formatius constitueix un aspecte fonamental en Psicopedagogia de les Organitzacions
competències bàsiques
CB7 Saber aplicar els coneixements adquirits i saber resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
CB9 Saber comunicar conclusions, coneixements i raons, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
CG1 Ser capaç de formular judicis reflexius i crítics en contextos educatius, considerant la responsabilitat social i ètica del psicopedagog.
CG2 Adquirir habilitats d'anàlisi i síntesi de la informació obtinguda en entorns educatius formals i no-formals per tal de plantejar nous interrogants a la pràctica psicopedagògica.
CG4 Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaç de resoldre problemes en entorns complexos en què actua el psicopedagog
CG5 Ser capaç de comunicar de manera argumentada la presa de decisions en el camp psicopedagògic.
competències transversals:
CT3 Analitzar críticament el treball personal i utilitzar els recursos i estratègies adequats per a la millora professional.
CT4 Ser capaç d'exposar les idees elaborades de forma oral i escrita adaptant a l'estil i els models de l'activitat professional o investigadora.
CT5 Treballar en equips i amb equips (del mateix àmbit o interdisciplinaris) i desenvolupar actituds de participació i col·laboració com a membre actiu de la comunitat.
CT6 Comportar-se amb ètica i responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
competències específiques:
CE7 Organitzar serveis psicopedagògics que facilitin la col·laboració entre els centres educatius i diferents organitzacions, i dissenyar programes de formació.
CE13 Avaluar processos, programes, serveis i metodologies dissenyades i / o desenvolupades per psicopedagogs.
1. Planificar projectes i programes per a la formació, l'orientació, la vida independent i la inserció social i laboral de persones adultes amb discapacitat.
2. Aplicar els recursos i estratègies psicopedagògiques per a la intervenció en l'àmbit de la Tercera Edat.
3. Conèixer els principals programes d'intervenció psicopedagògica en igualtat de gènere.
4. Dissenyar i planificar la implementació de programes psicopedagògics d'intervenció sociocomunitària.
Metodologías
estudio de módulos teóricos
método de caso
Resolución de ejercicios y problemas
aprendizaje orientado a proyectos
Actividades formativas
foros y debates virtuales
seminarios pràcticos
tutorias on.line
seminarios
estudio y trabajo individual
Proves objectives 15%
Proves d'execució escrita 20%
Presentació de treballs o projectes 20%
Grau de participació en els fòrums 10%
Portafolis virtual 10%