Assignatura

Setmana de la Direcció IESE

  • codi 12979
  • curs 3
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: anglès

Altres llengües d'impartició: català, castellà

Professorat

Responsable

Dr. David TANGANELLI - databer@uic.es

Horari d'atenció

Per qualsevol aclariment o per concertar una cita amb el responsable del curs dirigiu-vos per email al Dr. David Tanganelli: databer@uic.es

Presentació

En el cas que les autoritats sanitàries decretin un nou període de confinament davant l'evolució de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, el professorat comunicarà oportunament les afectacions possibles en les metodologies i activitats formatives, i també en els sistemes d'avaluació.

Aquesta assignatura optativa es realitza amb la col·laboració de IESE Business School. Les classes es realitzaran a les instal·lacions de IESE, i amb professorat seu. 

Requisits previs

Tenir totes les assignatures de 1r i 2n cursos aprovades. Tenir una nota mitja en l'expedient de mínim de 7 punts (sobre 10). Estar dins dels 20 primers estudiants que acompleixen aquests requisits.

Estar disposat a assistir a totes les sessions de classes i realitzar tot el treball assignat: fonamentalment preparar els casos i realitzar el projecte. 

Haver signat el full de compromisos de l'estudiant respecte al curs.

Objectius

Tenir una visió global de la direcció d'empreses.

Aprendre a treballar amb la metodologia del cas.

Exercitar-se en la presa de decisions directives.

Treballar en grup.

 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 67 - Adquirir capacitat per expressar-se en altres idiomes.
  • 13 - Conèixer i comprendre la terminologia i els procesos de gestió de l'empresa.
  • 32 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes a partir d'informació quantitativa i qualitativa.
  • 33 - Tenir capacitat de cerca, interpretació i transmissió d'informació.
  • 39 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions: emprar la informació rellevant, aplicar els mètodos adequats i situar el problema dins el conjunt d'una organització.
  • 51 - Desenvolupar aptituds en la presa de decisions.
  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 55 - Ser capaç d'establir mecanismes de gestió del temps.
  • 63 - Ser capaç d'analitzar comportaments empresarials i decisions en un context empresarial i valorar-los des d'un punt de vista econòmic, social i ètic.
  • 65 - Adquirir la capacitat de posar en pràctica els coneixements.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Millorar la presa de decisions directives en situacions reals.

Conèixer la metodologia del cas aplicat al management.

Millorar les capacitats d'anàlisi de problemes i de cerca d'alternatives per solucionar-los.

Millorar el saber treballar en equip.

Continguts


Tema 1 The Case Method

Tema 2 Analysis of Business Problems

Tema 3 Marketing cases

Tema 4 Operations cases

Tema 5 Managing People cases

Tema 6 Operational Finance cases

Tema 7 Social Entrepreneurship / Ethics cases

Tema 8 Team Work project

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

S'utilitzarà dràsticament la metodologia del cas aplicat al management.

Per tal que sigui efectiu l'estudiant es compromet a llegir i treballar prèviament cada cas assignat. Aquest és un punt d'especial rellevància.

La metodologia del cas inclou el ser proactiu en les sessions generals de discussió, realitzant contribucions i aportacions adients en cada cas.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Per la configuració de la nota final es tindrà en compte l'assistència, participació en les discusions de casos, eventuals informes si haguesin, i el team work project. Podrien establir-se nous paràmetres per a la configuració de la nota durant el curs, en aquest cas s'especificaria.

Segona convocatòria:

Per poder superar l'assignatura en segona convocatòria caldrà superar un examen que consta de dues parts: la resolució d'un business case (de qualsevol de les temàtiques tractades en l'assignatura); i una part teòrica: respondre unes qüestions dels cinc primers capítols del llibre "Gestión Transnacional", de C.A: Bartlett i P.W. Beamish. Editorial Empresa Activa, 2016. Disponible també en anglès "Transnational Management", McGrawHill, 2018 (vuitena edició). Serveix qualsevol altre edició anterior.

Bibliografia i recursos

Es proporcionarà als estudiants tot el material necessari per seguir l'assignatura: casos i altre material que es requereixi.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00