Direcció per Missions
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català, anglès
Responsable
Dr. Carlos REY - carlosrey@uic.es
Horari d'atenció
En finalitzar la classe i mitjançant cita concertada per mail: carlosrey@uic.es
La direcció per missions és un innovador mètode de gestió que combina la recerca del benefici amb el desenvolupament d'un propòsit (Purpose and Profit). Mitjançant eines i metodologies validades en la pràctica, la direcció per missions orienta els tradicionals models de gestió cap a una gestió centrada en les persones i les seves motivacions. Dirigir per missions és fer emergir aquest descobriment en cada persona, en organitzacions de desenes, centenars i milers d'individus, alliberant una enorme força de motivació personal.
En el desenvolupament de l'assignatura primaran la discussió de casos pràctics, sessions de treball en equip, conferències de ponents convidats, visites a empreses i experiències de consultoria. Els alumnes tindran l'oportunitat de conèixer de primera mà com les empreses transformen les seves organitzacions mitjançant la direcció per missions i es formaran en el desenvolupament d'eines pràctiques per a la seva implementació.
Es requereixen coneixements generals bàsics d'estratègia i organització d'empreses.
En aquesta assignatura veurem com desenvolupar empreses amb major impacte en la societat i aprendrem els processos clau que impulsen una vida professional plena, centrada en el propòsit personal de cada individu. En el vessant conceptual, estudiarem els fonaments econòmics, estratègics, organitzatius, socials i antropològics que impulsen la metodologia de la direcció per missions. En el vessant pràctica, que serà l'enfocament principal de l'assignatura, estudiarem casos reals de direcció per missions a empreses de diferents països i sectors.
Introducció
1.1. Models i paradigmes de gestió: tasques, objectius i missions
1.2. Cultura corporativa: anàlisi, tipologia i gestió del canvi
1.3. Propòsit: coherència, autenticitat i integritat
2. Estratègia:
2.1. Nous paradigmes de direcció estratègica: estratègia institucional
2.2. Lògiques estratègiques: de la lògica causal a la lògica d'allò apropiat
2.3. Eines estratègiques de la missió: el canvas de la missió i altres eines integrades
3. Sistemes de gestió:
3.1. L'organigrama de les missions: missions d'equip i missions personals
3.2. El quadre de comandament de les missions
3.3. Eines de gestió de les missions
4. Lideratge:
4.1. Models de lideratge: transaccional, transformador i transcendent
4.2. Lideratge centrat en missions
4.3. Sis processos clau per descobrir i viure el teu propòsit de lideratge
Avaluació
- 50% examen intermedi i final (25% -25%)
- 35% discussió de casos i participació a classe
- 10% treball de recerca sobre valors
- 5% presentació d'un article