Direcció per Missions
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català
Responsable
Dr. Carlos REY - carlosrey@uic.es
Horari d'atenció
En finalitzar la classe i mitjançant cita concertada per mail: carlosrey@uic.es
La direcció per missions és un innovador mètode de gestió que combina la recerca del benefici amb el desenvolupament d'un propòsit (Purpose and Profit). Mitjançant eines i metodologies validades en la pràctica, la direcció per missions orienta els tradicionals models de gestió cap a una gestió centrada en les persones i les seves motivacions. Dirigir per missions és fer emergir aquest descobriment en cada persona, en organitzacions de desenes, centenars i milers d'individus, alliberant una enorme força de motivació personal.
En el desenvolupament de l'assignatura primaran la discussió de casos pràctics, sessions de treball en equip, conferències de ponents convidats, visites a empreses i experiències de consultoria. Els alumnes tindran l'oportunitat de conèixer de primera mà com les empreses transformen les seves organitzacions mitjançant la direcció per missions i es formaran en el desenvolupament d'eines pràctiques per a la seva implementació.
Es requereixen coneixements generals bàsics d'estratègia i organització d'empreses.
Assolir una comprensió avançada (àmplia, profunda i completa) de la direcció d'empreses.
Conèixer i saber aplicar les principals tècniques i eines de la direcció per missions.
Avançar en el coneixement personal d'un mateix (fortaleses, valors, motivacions, ...) i la seva harmonització en el treball i la carrera professional
En aquesta assignatura veurem com desenvolupar empreses amb major impacte en la societat i aprendrem els processos clau que impulsen una vida professional plena, centrada en el propòsit personal de cada individu. En el vessant conceptual, estudiarem els fonaments econòmics, estratègics, organitzatius, socials i antropològics que impulsen la metodologia de la direcció per missions. En el vessant pràctica, que serà l'enfocament principal de l'assignatura, estudiarem casos reals de direcció per missions a empreses de diferents països i sectors.
1. Hi ha alguna relació entre cultura i benefici?
2. Diferents formes d'entendre una organització
3. Els límits de la direcció per objectius
4. El per què de l'empresa
5. Missions: per a qui existeix l'empresa?
6. Els valors d'una cultura equilibrada
7. El desplegament de l'propòsit
8. Eines de gestió de l'propòsit
9. Lideratge centrat en missions
-50%examen final
-35%discussióde casos itreballa classe
-10%Treball de recerca
-5%Presentaciód'unarticle
Segona convocatòria:100%examen final