Audiovisual Report
Main language of instruction: Spanish
Other languages of instruction: Catalan, English
Audiovisual story is a 3-credit course taught in the second semester of the third year of the degree in Audiovisual Communication. This subject has journalistic features. Students will learn to master both drafting and implementing programs of different formats Infotainment and reporting. In addition, students will learn the importance of audiovisual documentation when building a program of this type.
No prerequisites required.
The aim of this course is to bring students to the report, from its beginnings to the present day. Doferentes analyze production formats and take a tour through technological adaptations that have arisen. In parallel, audiovisual creation workshop where students will develop an exercise will also be created. The aim of this practice is to show students that the audiovisual language acquires new values and meanings. And this way of communicating can be a very creative way of representing the world around us.
1. Genres of audio-visual reporting | 70% theory 30% practice
2. The vocation of telling stories. Idea and pre-script| 60% theory 40% practice
3. The image and the text on the script | 60% theory 40% practice
4. Audio-visual narration. Narrative structures in the digital age: Mobile Journalism. | 40% theory 60% practice
5. MOJO and social networks | 30% theory 70% practice
6. The literary script and the technical scriptT | 20% theory 80% practice
7. Editing| 20% theory 80% practice
8. The speech | 20% theory 80% practice
9. Reportage survey | 20% theory 80% practice
10. View and debate | 100% practice
Clases Magistrales
Taller pràctic
TRAINING ACTIVITY |
---|
Clases Magistrales. En las clases magistrales, el profesor, no sólo transmite contenidos o conocimientos, sino también, y sobre todo, actitudes, motivación, aptitudes, valores, etc. También facilita que los asistentes puedan manifestar sus opiniones y sus argumentos frente al resto de estudiantes. Coaching. Seguimiento, individual o en grupos muy reducidos, de cómo los alumnos asimilan los contenidos de la asignatura. En las sesiones de coaching, se corregirán defectos, se aclararán dudas, se propondrán ejercicios y actividades necesarias para conseguir los objetivos fijados. Guiding Junior. Para fomentar el repaso y la profundización en competencias y conocimientos, así como el desarrollo de hábitos de compromiso social y responsabilidad, los alumnos más aventajados guiarán a alumnos de cursos inferiores, especialmente si éstos tienen algún tipo de minusvalía personal (física, etc.). Meeting Point. Se organizarán puntos de encuentro entre personalidades del mundo profesional, científico, ámbito internacional, etc. y los alumnos. Se les dará forma de conferencia, sesión de trabajo, tertulia, entrevista, etc. Taller. Espacio de trabajo eminentemente práctico, en el que se adquieren competencias pertenecientes a materias prácticas o también teóricas (capacidades intelectuales, lógicas, críticas, de aprendizaje intelectual, estudio, citación, etc.). |
To be determined