Assignatura

Investigació Qualitativa de Mercats

  • codi 13851
  • curs 3
  • període Semestre 2
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: castellà

Professorat

Responsable

Lda. Maria del Mar DEUS - mdeus@uic.es

Horari d'atenció

El contacte amb la professora de l'assignatura es farà a través de l'email: mar.deus@connociam.com 

Objectius

L’objectiu central de l’assignatura és conèixer la utilitat de la investigació qualitativa de mercat, quan i per què utilitzar-la, així com la seva relació amb l’empresa i el màrqueting. L’àrea de màrqueting en una organització s’encarrega de determinar diferents estratègies per establir el preu d’un producte, el mercat objectiu, la segmentació del mercat, el canal de distribució o una campanya publicitària. Aquestes estratègies han d’estar recolzades per una anàlisi adequada. En aquest curs, els estudiants aprendran a recopilar i tractar informació rellevant de màrqueting a través de mètodes qualitatius a fi de poder establir les millors estratègies de màrqueting.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 32 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes a partir d'informació quantitativa i qualitativa.
  • 33 - Tenir capacitat de cerca, interpretació i transmissió d'informació.
  • 36 - Ser capaç d'interpretar dades quantitatives i qualitatives i d'emprar eines matemàtiques i estadístiques aplicables a processos empresarials.
  • 41 - Ser capaç de sintetitzar descriptivament la informació.
  • 50 - Adquirir capacitat de relacionar conceptes i fer exercicis d'anàlisi i de síntesi.
  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.
  • 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
  • 60 - Assolir coneixements que afavoreixin el respecte vers altres cultures i costums.
  • 64 - Capacitat de planificació i organització del treball.
  • 65 - Adquirir la capacitat de posar en pràctica els coneixements.
  • 66 - Capacitat de recuperar i tractar informació.

Continguts

Tema I: Context general; la relació empresa-consumidor

Entorn socio-cultural

Tendències dominants,emergents i residuals

La relació empresa-consumidor. 

           - El vincle emocional.

Tema II. Nocions bàsiques de psicologia

Rol i tasca de la psicologia
Escoles principals
Psicologia i empresa
Psicologia i consum

 

Tema III. El rol de l’Institut de recerca

El paper de l’investigador.
Tipus demanda d’empresa

- Manifesta

- Latent

Tasques principals
Elaboració del projecte del treball de camp i de l’Estudi.

 

Tema IV. El procés d’un Estudi

1. Demanda client.
    -Elaboració briefing.

2. El projecte d’investigació.
    - Elaboració projecte
    - Objectius i metodologia.
    -Altres aspectes: timing, materials, pressupost...

3. L’Estudi.
    - Treball de camp.
         Focus groups, entrevistes, mistery shopping, etc.
    - Anàlisi de resultats 
    - Elaboració informe pel client.
    - Presentació de resultats.

Sistemes i criteris d'avaluació


Modalitat totalment online

El següent mètode d'avaluació serà aplicat per a Primera i Segona convocatòria.

Actitud i implicació a classe

20%

Avaluació continuada (treballs, exercicis, etc.)

30%

Examen final (compost per dos exàmens parcials)

50%


  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00