Investigació Qualitativa de Mercats
Llengua d'impartició principal: castellà
Responsable
Lda. Maria del Mar DEUS - mdeus@uic.es
Horari d'atenció
El contacte amb la professora de l'assignatura es farà a través de l'email: mar.deus@connociam.com
L’objectiu central de l’assignatura és conèixer la utilitat de la investigació qualitativa de mercat, quan i per què utilitzar-la, així com la seva relació amb l’empresa i el màrqueting. L’àrea de màrqueting en una organització s’encarrega de determinar diferents estratègies per establir el preu d’un producte, el mercat objectiu, la segmentació del mercat, el canal de distribució o una campanya publicitària. Aquestes estratègies han d’estar recolzades per una anàlisi adequada. En aquest curs, els estudiants aprendran a recopilar i tractar informació rellevant de màrqueting a través de mètodes qualitatius a fi de poder establir les millors estratègies de màrqueting.
Tema I: Context general; la relació empresa-consumidor
Entorn socio-cultural
Tendències dominants,emergents i residuals
La relació empresa-consumidor.
- El vincle emocional.
Tema II. Nocions bàsiques de psicologia
Rol i tasca de la psicologia
Escoles principals
Psicologia i empresa
Psicologia i consum
Tema III. El rol de l’Institut de recerca
El paper de l’investigador.
Tipus demanda d’empresa
- Manifesta
- Latent
Tasques principals
Elaboració del projecte del treball de camp i de l’Estudi.
Tema IV. El procés d’un Estudi
1. Demanda client.
-Elaboració briefing.
2. El projecte d’investigació.
- Elaboració projecte
- Objectius i metodologia.
-Altres aspectes: timing, materials, pressupost...
3. L’Estudi.
- Treball de camp.
Focus groups, entrevistes, mistery shopping, etc.
- Anàlisi de resultats
- Elaboració informe pel client.
- Presentació de resultats.