Assignatura

Finançament Cultural

  • codi 05304
  • curs 1
  • període Trimestre 2
  • tipus OB
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: anglès

Professorat

Responsable

Horari d'atenció

 A concertar amb el professor.

Presentació

La nostra assignatura introduirà l'alumnat en el coneixement de les legislacions privada i pública de tota societat mercantil. Incidirem de manera particular en aquelles lleis que afecten la gestió de les administracions públiques i la gestió del món cultural. Així, l'alumne es trobarà en una situació adequada per treballar en els òrgans de gestió i direcció de les diferents empreses i administracions públiques que gestionen la cultura en el nostre país. També hauran adquirit suficients coneixements i referències per decidir-se a aprofundir en l'estudi de la matèria a través de cursos, màsters o carreres universitàries específics.

Nuestra asignatura introducirá el alumnado en el conocimiento de las legislaciones privada y pública de toda sociedad mercantil. Incidiremos de manera particular en estas leyes que afectan la gestión de las administraciones públicas y la gestión del mundo cultural. Así, los alumnos se encontrarán en una situación adecuada por trabajar en los organismos de gestión y dirección de las diferentes empresas y administraciones públicas que gestionen la cultura en nuestro país. También habrán adquirido suficientes conocimientos y referencias para decidirse a profundizar en el estudio de la materia a través de cursos, masters o carreras universitarias específicas.

Requisits previs

Els del màster.

Objectius

Que l'estudiant adquireixi els coneixements necessararis -teòrics  pràctics- sobre el finançament de projectes/institucions, sent capaç de identificar les necessitats de finançament, dissenyar plans de finançament i aplicar-los a projectoes culturals.

Conèixer els diferents sistemes de finançament aplicats a la gestió de la Cultura.

Donar a conèixer les eines comptables i financeres necessàries per a l'elaboració d'un pla d'empresa, i saber presentar-lo adequadament. 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

Competència bàsica

-Saber aplicar els coneixements assolits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d’estudi.

Competència general

-Buscar i/o administrar els recursos econòmics en el marc d’una institució, una empresa o bé un programa, projecte o servei cultural.

Competència transversal

-Dissenyar, dirigir, produir i avaluar projectes, programes, estratègies, polítiques o accions culturals en les quals estan implicats perfils variats de professionals, agents i institucions.

Competència específica

-Diagnosticar i saber corregir desequilibris econòmics i financers en una institució financera o cultural, crear i planificar plans de finançament de projectes culturals i programes de patrocini. 

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

L’estudiant

- Aplica els coneixements assolits i resolt de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d’estudi.

- Busca i/o administra els recursos econòmics en el marc d’una institució, una empresa o bé un programa, projecte o servei cultural.

- Dissenya, dirigeix, produeix avalua projectes, programes, estratègies, polítiques o accions culturals en les quals estan implicats perfils variats de professionals, agents i institucions.

- Diagnostica i corregeix desequilibris econòmics i financers en una institució financera o cultural, crea i planifica plans de finançament de projectes culturals i programes de patrocini. 

Continguts

Finances Operacionals

L'objectiu d'aquestes sessions és descriure un model simple d'anàlisi econòmica/financera i de diagnòstic.

La Finançament públic d'Art i Cultura

L'objectiu d'aquestes sessions és introduir l'alumne en els pressupostos públics i els seus principis: la rendició de comptes, transparència, etc., i proporcionar la base per al finançament públic de les arts i la cultura, mentre que s'estudien les tendències recents en les dades, principalment d'Espanya i la UE en general.

L'objectiu d'aquestes sessions és introduir l'alumne en qüestions com el patrocini i la seva història, els grans donants, amics, patrocini creuat, i el crowdfunding, etc., i proporcionar la base per al finançament públic de les arts i la cultura, mentre que s'estudien les tendències recents en les dades, principalment d'Espanya i la UE en general.
El finançament privat de les Arts i la Cultura
L'objectiu d'aquestes sessions és introduir a l'alumne en coses tals com el patrocini i la seva història, els grans donants, amics, patrocini creuat, i micromecenatge.
Es conjugaran les exposicions per part del professor dels continguts conceptuals i la realització de casos. En concloure, es realitzarà la resolució de casos que integrin els coneixements adquirits. Caldrà la formació de grups (de 3 a 5 membres) per a la resolució de casos que caldrà presentar i defensar en classe. 
En referència a la part del temari relativa a la gestió econòmica del sector públic, la metodologia consistirà en una part teòrica d'exposició i una teòrica de pràctica mitjançant exercicis i la resolució conjunta d'un cas real.

 


Tema  MATERIAL GRUPO ESPAÑOL
      Materials
            Cas Producing producing.cascultura.doc 
            Guia per a l'elaboració del pla de finançament guiontrabajofinalfinanciacion.doc 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Es conjugaran les exposicions per part del professor dels continguts conceptuals i la realització de casos. En concloure, es realitzarà la resolució de casos que integrin els coneixements adquirits. Caldrà la formació de grups (d'entre 3 a 5 membres) per a la resolució de casos que caldrà presentar i defensar a classe. 

En referència a la part del temari relativa a la gestió econòmica del sector públic, la metodologia consistirà en una part teòrica d'exposició i una teòrica de pràctica mitjançant exercicis i la resolució conjunta d'un cas real.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'avaluació es basarà en:

- La assistència i la participació en les discussions a l'aula.

- Un examen parcial

- L'elaboració i presentació d'un treball sobre l'anàlisi de viabilitat i finançament d'un projecte.

Bibliografia i recursos

Material didàctic

      Materials
            01. Classified Balance Sheet 01.classifiedbalancesheet.ppt 
            02.Ratio Analysis 02.ratioanalysisi.ppt 
            03.EquityFinancing 3.equityfinancing.ppt 
            04.DebtFinancing 4.debtfinancing.ppt 
            05.FundingSystems 5.financingsystems.ppt 
            06.BusinessSupportOrganizations 6.businesssupportorganizations.ppt 
            07.InterestRates 7.interestrates.pptx 
            08.The Funding Landscape thefundinglandscape.pptx 
            11.Sponsorship 11.sposnsorship.ppt 
            12.Crowdfunding 12.crowdfunding.ppt 
            13. Public Finance 13.publicfinance.ppt 
            14.Business Angels 14.businessangels.ppt 
            15.Impact of Funding Decisions 15.impactoffinancialstatements.ppt 
            16. Funding Tools in Practice 16.fundingtoolsinpractice.ppt 
            17.Fundraising Plan fundraisingplan-sherif.ppt 
            18.Budgeting 18.budgeting.ppt 
            ANGL poetic-researchpaperonpublicsupporttoart-casestudy.pdf 
            Casa Study 07 - Financing of Chinese Cultural Enterprises casestudychineseenterprises.pdf 
            Case Study 01 - Louvre's Terms of Use casestudy1-louvremuseumstermsofuse.pdf 
            Case Study 02 - The Louvre in Abu Dhabi casestudy2-thelouvreinabudhabi.pdf 
            Case Study 05 - Value of Global Art Market casestudy5-valueofglobalartmarket.pdf 
            Case Study 06 - China's Cultural Programme casestudy6-chinasculturalprogramme.pdf 
            Case Study 08 - Risk Mitigation for Cultural Loans in Spain casestudy-riskmitigationforculturalloans.pdf 
            Case Study 09 - Facebook on the Brink of Power Shift casestudyfacebookonthebrinkofpowershift.pdf 
            Case Study 11 - Partnering with UNESCO casestudy11-partneringwithunesco.pdf 
            Case Study 13 - Financing Cultural Initiatives financingculturalinitiatives.pdf 
            Case Study 14 - Pros and Cons of Angel Investors casestudy14-prosandconsofbusinessangels.pdf 
            Case Study 16 - Louvre Budget Blues casestudy16-louvrebudgetblues.pdf 
            Case Study Alibaba  case-studyalibaba.pdf 
            Case Study Facebook WhatsApp case-studyfacebookandwhatsapp.pdf 
            Case Study Netflix  case-studynetflix.pdf 
            CAST- financamentdelsmuseuspublics_casmacba_v2.pdf 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00