Economia Espanyola
Mòdul: Entorn Econòmic jurídic i social
Matèria: Economia
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
Responsable
Lc. Francesc HOMS - fhoms@uic.es
Horari d'atenció
Els professors establiran les corresponents hores de tutoria per fer un seguiment de l’assignatura i resoldre possibles dubtes i consultes.
Els futurs graduats han de ser capaços de comprendre i d'interpretar l'entorn econòmic i social en el que s'hi troben les empreses. Aquesta assignatura ofereix el marc d'anàlisi adequat per això.
L’assignatura “Economia Espanyola ” te un enfocament d’economia aplicada. Això vol dir que utilitza els conceptes, els raonaments i els models de la teoria econòmica per analitzar una realitat concreta: l’economia espanyola. En conseqüència es molt convenient que l’alumne tingui coneixements de economia.
L’objectiu fonamental de l’assignatura “Economia Espanyola ” és aportar a l’alumne coneixements i tècniques que li permetin analitzar com s’ha comportat, en el marc de l’economia internacional, l’economia espanyola i també per què s’ha comportat d’aquesta forma. Amb aquesta finalitat s’estudiaran els aspectes mes rellevants, els problemes bàsics i les principals institucions de l’economia espanyola.
L'alumne:
1 - Entendrà els grans trets de l'evolució i actualitat de l'economia espanyola i també les principals polítiques que expliquen el creixement, i serà capaç de realitzar anàlisis de gràfics i sèries temporals
2 - serà capaç d'identificar els factors de creixement, les institucions i organismes que regeixen l'economia espanyola
3 - serà capaç de realitzar cerques d'informació, interpretar-la i després transmetre-la
4 - serà capaç de desenvolupar mecanismes per gestionar bé el seu temps i haurà realitzat exercicis d'aprenentatge en relació a l'autoavaluació
lliçó 1. L'evolució de l'economia espanyola des de 1960: principals etapes i situació actual
lliçó 2. Creixement i transformacions estructurals
lliçó 3. El sector exterior
lliçó 4. El sector públic
lliçó 5. El mercat de treball
lliçó 6. El sistema financer espanyol
lliçó 7. La indústria
lliçó 8. Els serveis
Al llarg de l’assignatura es desenvoluparan diferents tipus d’activitats d’aprenentatge. En primer lloc, hi haurà les activitats presencials. D’aquestes, una part seran classes magistrals on s’exposaran els principals conceptes i continguts i es posaran a l’abast de l’estudiant les principals eines d’anàlisi. Una segona part de les activitats presencials inclourà les classes pràctiques en les que es plantejaran exercicis que es resoldran a classe de forma pautada pel professor/ra. En segon lloc, l’alumne dedicarà la resta del temps a l’aprenentatge autònom resolent altres exercicis i estudiant les referències bibliogràfiques bàsiques.
A través de la Web, els alumnes disposaran de material de l’assignatura (enunciats de pràctiques, informació estadística, material d’autoavaluació..etc).
ACTIVITAT FORMATIVA | COMPETÈNCIES |
---|---|
classe magistral classe pràctica (resolució problemes/vídeos/comentaris de text/fitxes) resolució de problemes a l'aula | 07 |
classe magistral resolució de problemes a l'aula | 24 |
classe pràctica (resolució problemes/vídeos/comentaris de text/fitxes) estudi individual | 33 |
classe pràctica (resolució problemes/vídeos/comentaris de text/fitxes) resolució de problemes a l'aula redaccio de treballs | 50 |
classe pràctica (resolució problemes/vídeos/comentaris de text/fitxes) presentació de treballs i debats | 54 |
autoavaluació resolució de problemes a l'aula | 55 |
Els alumnes matriculats han de mostrar la seva suficiència en el programa corresponent. L’avaluació continuada consisteix en la realització de dues proves:
a) La primera prova és de caràcter teòric i també pràctic, amb la resolució d’exercicis. La prova es fa a mitjans de curs i té una valoració del 30 % de la qualificació final.
b) La segona prova, o prova final, és de caràcter teòric i també pràctic, amb la resolució d’exercicis. La valoració en la nota final és del 70 %.
GARCIA DELGADO, J. L; MYRO, R; (dir.). Lecciones de Economía Española. Ed. Civitas, Madrid, 2009 (9a ed.).