Redacció i Comunicació Escrita
Mòdul: Comunicació persuasiva
Matèria: Comunicació escrita
Llengua d'impartició principal: castellà
Responsable
Saber expressar-se amb claredat, criteri i precisió és fonamental per a qualsevol futur professional de la comunicació. Mitjançant la pràctica continuada, Comunicació i Informació Escrita ofereix les eines clau perquè l'alumne/a desenvolupi la seva creativitat i aprehengui les tècniques narratives del text escrit.
No són necessaris requisits previs.
Els alumnes de Comunicació i Informació Escrita:
Primera part impartida per: Pilar Tourón
ACTIVITAT FORMATIVA |
CRÈDITS ECTS |
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats |
1 |
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. |
1 |
Classes magistrals: a les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. |
1.5 |
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. |
2.5 |
Sistemes i criteris d'avaluació
L'assistència a classe no és obligatòria.
Escriure amb correcció és fonamental en totes les assignatures i, especialment, en aquesta. Seguint la normativa de la Facultat, les faltes d'ortografia descomptaran un punt en els treballs i mig punt en els exàmens.
L'assignatura es compon de dues parts, una impartida per Rebeca Pardo en la qual s'introdueixen els fonaments de l'escriptura i una segona part impartida per Pilar Tourón més centrada en l'anàlisi i l'edició. Per aprovar l'assignatura és necessari superar les dues parts.
La part impartida per Rebeca Pardo representa un 45% de la nota, mentre que la part impartida per Pilar Tourón suposa un 35% de la nota final de l'assignatura. És necessari aprovar les dues parts de l'assignatura per aprovar l'assignatura completa.
La nota del treball final sobre un llibre: 20%
Sistema d'avaluació de la part de Rebeca Pardo :
L'avaluació és contínua i, en primera convocatòria, no hi haurà examen final. La nota final serà el resultat de:
Les notes de les pràctiques i proves realitzades al llarg del curs
Els alumnes de 2ª convocatòria hauran de realitzar una prova escrita sobre els aspectes teòrics i pràctics tractats en l'assignatura.
Sistema d'avaluació parteix de Pilar Tourón:
L'avaluació és contínua i, en primera convocatòria, no hi haurà examen final. La nota final serà el resultat de les notes de les pràctiques i proves realitzades al llarg del curs. Les pràctiques s'anunciaran conforme avanci l'assignatura.
Es realitzaran proves ortogràfiques.
Altres convocatòries:
Segona convocatòria: Si l'alumne aprova una part de l'assignatura en primera convocatòria, aquesta nota es guardarà per a la segona convocatòria i solament haurà de recuperar la part suspesa. La nota final serà la mitjana de la part aprovada en primera convocatòria i de la part aprovada en segona.
Tercera convocatòria: Si l'alumne suspèn en segona convocatòria una part de l'assignatura, s'haurà de matricular de nou de tota l'assignatura i cursar-la. L'estudiant haurà d'assistir a les classes de les dues parts de l'assignatura i aprovar-les. Per aprovar l'assignatura haurà d'aprovar les dues parts.
Quarta convocatòria: L'alumne s'haurà d'examinar i/o fer els treballs corresponents per aprovar totes les parts de l'assignatura. Si l'alumne té alguna part aprovada de la tercera convocatòria, aquesta nota es guardarà per a la quarta convocatòria i solament haurà de recuperar la part suspesa.
Cinquena convocatòria: Si l'alumne suspèn una o les dues parts de l'assignatura, s'haurà d'acollir-se a les condicions establertes per les convocatòries extraordinàries.
Anderson Imbert, Enrique. Teoría y técnica del cuento. Ariel. Barcelona, 2007.
Cabré, Jaume. El sentit de la ficció. Edicions Proa. Barcelona, 2010.
Cassany, Daniel. La cocina de la escritura. Anagrama. Barcelona, 2006.
Castellblanque, Mariano. Manual del redactor publicitario: ¿reglas, normas, técnicas? ¡Rómpelas! Barcelona, 2009
Eco, Umberto. Seis paseos por los bosques narrativos. Lumen. Barcelona, 1996.
Fuentes Rodríguez, Catalina. Guia práctica de escritura y redacción. Espasa Libros, S.L.U., 2011.
García Márquez, Gabriel. Cómo se cuenta un cuento. Ollero y Ramos. Madrid, 1995.
Goldberg, Natalie. El gozo de escribir. La liebre de marzo. Madrid, 2004.
Goldberg, Natalie . El rayo y el trueno. La liebre de marzo. Barcelona, 2003.
Lázaro Carreter, Fernando. El dardo en la palabra. Debolsillo. Barcelona. 2015.
Lodge, David. El arte de la ficción. Península. Madrid, 2017.
Martínez Sousa, J. (2001) Manual de estilo de la lengua española. Ediciones Trea, Gijón (2ª ed.)
Páez, Enrique. Manual de técnicas narrativas. Editorial SM. Madrid, 2006.
Queneau, Raymond. Ejercicios de estilo. Cátedra. Madrid, 1989.
Rodari, Gianni. Gramática de la fantasía: introducción al arte de contar historias. Editorial del Bronce. Madrid, 2002
Steele, Alexander. Escribir Ficción. Guía práctica de la famosa Escuela de Escritores de Nueva York. Alba. Barcelona, 2014.
Spang, Kurt. Persuasión. Fundamentos de retórica. Eunsa. Barcelona, 2005.
VV.AA. Lengua española para los medios de comunicación: usos y normas actuales. Tirant lo Blanch, 2006.
VV.AA. Llibre d’estil de la corporació catalana de mitjans audiovisuals. Generalitat de Catalunya, 2013.