Comunicació Televisiva
Mòdul: Comunicació persuasiva
Matèria: Comunicació audiovisual (radio i televisió)
Llengua d'impartició principal: castellà
El llenguatge audiovisual és una eina fonamental per al coneixement dels diferents sectors de la indústria de la comunicació. El llenguatge televisiu, al igual que d'altres llenguatges, disposa d'una sintaxis i una gramàtica pròpies. Compendre l'ús d'aquest llenguatge com a transmissor d'expressions, continguts i estratègies mercantils és fonamental pel futur del "comunicador audiovisual". En aquesta assignatura s'intentarà aplicar aquest llenguatge al sector de la televisió i més concretament a la publicitat d'aquest mitjà.
Prèviament a l'inici del curs es va fer un "Curs 0" de Plató de Televisió, on els alumnes van puguer adquirir uns mínims coneixements del llenguatge audiovisual, l'ús de la càmera i els diferents rols en la producció audiovisual. Tenint en compte que és una assignatura de primer curs de Publicitat i Relacions Públiques, el "Curs 0" serviria com a requisit mínim per afrontar l'assignatura.
Els alumnes adquiriran uns coneixements tècnics i del llenguatge audiovisual mínims per afrontar amb garanties d'èxit futures assignatures relacionades amb el món de l'audiovisual. Així mateix, entendran el producte audiovisual com a eina publicitària imprescindible per a desenvolupar la seva carrera professional.
Els continguts teoricopràctics de l'assignatura es divideixen en els següents temes:
1. LLENGUATGE AUDIOVISUAL APLICAT A LA PUBLICITAT
2. REALITZACIÓ I PRODUCCIÓ EN PUBLICITAT
3. NARRATIVA ADUIOVISUAL APLICADA A LA PUBLICITAT
4. ANÀLISI DE SPOTS PUBLICITARIS: ESTÈTICA, TEMES, REFERÈNCIES
5. ADEQUACIÓ DE LA HISTÒRIA A LA MARCA
Tema 1 WORKSHOP
1.1 Briefs
Materials
ATT_Brief att_barcelona_brief.pdf
ATT_Brief_Cannes att_brief.pdf
Best_Buy_brief bestbuy_barcelona_brief.pdf
Chevrolet_brief chevrolet_barcelona_brief.pdf
Coke_Brief coke_brief.pdf
FoodRevolution_Brief foodrevolution_brief.pdf
Lays_brief lays_barcelona_brief.pdf
Matutano_brief matutanoseeds_english.pdf
Santander_Brief sovereignsantander_brief.pdf
VitaminWater_Brief vitaminwater_brief.pdf
1.2 Assets
Materials
Chevrolet_assets chevy_volt_bumper.zip
Coke_assets coke_asset.zip
Lays_assets lays_asset.zip
Matutano_assets matutano_seeds_asset.zip
VitaminWater_assets vitaminwater_asset.zip
1.3 Musics
Webs d'interès
Freeplaymusic http://freeplaymusic.com/
Mofilm_free_music https://mofilm.audiosocket.com/
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc. | 0.2 |
Workshop. Tallers avançats, intensius, de major durada, dirigits per professors i/o professionals estrangers, en els quals l'idioma utilitzat és l'anglès. Culminen en un producte professional o semiprofessional produït també en llengua anglesa. | 2 |
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 2 |
Coaching. Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 0.6 |
Taller. espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). | 0.6 |
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 0.6 |
L'alumne haurà d'assistir a 80% de les classes
La evalución es durà a terme a través de
1. Pràctiques d'avaluació continuada 40%
2. Pitch i Espot Final 60%
BIBLIOGRAFIA PRÀCTICA
BARROSO GARCÍA, J. Técnicas de realización y documentales para tv. RTVE, 1998
BARROSO GARCÍA, J. Realización de los géneros televisivos. Síntesis, 1996
FERNÁNADEZ, F.; MARTÍNEZ, J. Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Paidós Comunicación.
HART, J. La técnica del storyboard en cine, tv y animación. IORTV, 2001
PÁRAMO De, J.A. Diccionario de cine y tv: terminología técnica del mundo audiovisual. ESPASA CALPE, 2002
VV.AA. Realización y producción en tv. Instituto Oficial de radio y televisión, 2001
ZETTL, H. El manual de producción para vídeo y televisión. Escuela de cine y vídeo, 1996
ZÚÑIGA REDENAS, J. Realización en tv. Escuela de cine y video de Andoain, 2006
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA
Bates, R. (2002) Cable TV systems and modem systems and technology. Mcgraw-Hill. Nova York.
Baylin, F i Gale, B. (1986) Satellite and Cable TV: scrambling and descrambling. Baylin and Gale. Boulder.
Benoit, H (1998) La televisión digital. Paranimfo. Madrid.
Blumler, JG. (1993) Televisión e interés público. Bosch Comunicación. Barcelona.
Bourdieu, P. (1997) Sobre la televisió. Edicions 62. Barcelona.
Borque Palacín, A. (2000) Televisión: instalación, analógica y digital. Paraninfo. Madrid
Brown, A. i Picard, R. (2005) Digital Terrestrial Television in Europe. Lawrence Erlbaum. Londres.
Bustamante, E. (1999) La televisión económica. Gedisa. Barcelona.
Colom, R. (2006) La indústria de la televisió. UOC. Barcelona
Martínez Abadía, JM. i Vila Fumàs, P. (2004) “Manual básico de tecnología audiovisual y técnicas de creación, emisión y difusión de contenidos”. Paidós. Barcelona.
McDowell, W. (2006) Broadcast television. A complete guide to the industry. Peter Land. Nova York.
Missika, J-L. (2006) La fin de la télévision. Seuil. París.
Moragas, M. i Prado, E. (2006) La televisió pública en l’era digital. Ed. Pòrtic. Barcelona.
Negroponte, N. (1995) El mundo digital. Ediciones B. Barcelona.
Peñafiel, C. i López, N. (2000) La tecnología de la televisión: del disco de Nipkow a la revolución numérica. Universidad del País Vasco. Bilbao.
Prado, E. i Moragas, M. (2000) La televisió pública a l’era digital. Pórtic. Barcelona.
Pérez de Silva, J. (2000) La televisión ha muerto. La nueva producción audiovisual en la era Internet: la tercera revolución indústrial. Gedisa. Barcelona.
Richeri, G. (1994) La transición de la televisión: análisis del audiovisual como empresa de comunicación. Bosch Comunicación. Barcelona.
Richeri, G. (1988) Los satélites de televisión en Europa: historia, política y economía. Fundesco. Madrid.
Sartori, G. (1998) Homo videns y sociedad teledirigida. Taurus. Barcelona.
Vilches, L. (2001) La migración digital. Gedisa. Barcelona
Vilches, L. (1993) La televisión. Efectos del bien y del mal. Paidós. Barcelona.
Wolton, D. (1995) Elogio del gran público: una teoría crítica de la televisión. Gedisa. Barcelona.
Zabaleta, I. (2003) Tecnologia de la información audiovisual. Bosch. Barcelona.