Assignatura

Educació III: Organització de l'espai Escolar, Materials i Habilitats Docents

  • codi 07850
  • curs 1
  • període Anual
  • tipus FB
  • credits 9

Mòdul: Formació Bàsica

Matèria: Processos i contextos educatius

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Horari
 Anual tarda DL 16:00 18:00 GS03
 Anual tarda DL 18:00 19:30 G203
 Anual tarda DT 18:00 19:30 G203
 Anual matí DJ 08:30 11:30 GS03
 Anual tarda DJ 14:30 16:00 G203

Professorat

Responsable

Lc. Sergi FONT - sfont@uic.es

Altres professors

Dr. Albert ARBÓS - aarbos@uic.es
Lda. Maria Cristina PUJOL - mcpujol@uic.es
Dr. Pedro PUIG - ppuig@uic.es
Dr. Miguel Àngel COMAS - macomas@uic.es
Dra. Maria DOMINGO - mdomingoc@uic.es

Horari d'atenció

Horari d'atenció MIREIA TINTORÉ: es pot demanar entrevista via mail

Horari d'atenció ALBERT ARBÓS: en finalitzar la classe i demanar entrevista via mail.

Horari d'atenció MARIA DOMINGO: Es pot demanar entrevista al finalitzar la classe o via mail.

 

Presentació

Des d'Organització de l'Espai Escolar, Materials i Habilitats Docents pretenem que l'alumnat desenvolupi habilitats docents, per a aquest nou mil·lenni, amb les millors eines de treball com a resposta a la necessitat de comptar amb mestres més ben preparats. Tot això, amb una filosofia educativa integradora de la persona humana... i des de les capacitats per promoure un aprenentatge actiu i significatiu, la motivació, i la millor comunicació i relacions afectives i efectives.

Aquesta matèria té 9 crèdits ECTS distribuïts 3 en el primer semestre i 6 en el segon. En el primer semestre, els 3 crèdits són dels continguts de:

  • Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) -3 crèdits-.

En el segon semestre, els 6 crèdits són de continguts de:

  • Habilitats docents (HD) -2 crèdits-.
  • Organització escolar (OE) -1 crèdit-.
  • Investigació a l'aula (IA) -2 crèdits-.
  • Educació de la veu (EV) -1 crèdit-.

Requisits previs

Organització Escolar

No es requereix cap requisit previ però sí es recomana assistir a classe amb els apunts llegits i el material necessari per treballar.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

Les files de la 1 a la 5 corresponen a les competències que es treballan en els continguts de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).
Les files de la 6 a la 12 corresponen a les competències que es treballan en els continguts d'Habilitats docents (HD)
Les files de la 13 a la 18 corresponen a les competències que es treballan en els continguts d'Organització escolar (OE).
Les files de la 19 a la 23 corresponen a les competències que es treballan en els continguts d' Investigació a l'aula (IA).
Les files 24 i 25 corresponen a les competències que es treballan en els continguts d'Educació de la veu (EV).

 

Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)

 

Es treballaran aquestes competències:

  • CEM 7,
  • CET 2, CET 4.
  • CG 1, CG 4.

Organització escolar (OE)

Les dues competències més importants per aquesta matèria són la capacitat de treball en equip i la capacitat d'organització i planificació. Es treballaran aquestes competències:

  • CEM 3, CEM 7, CEM 12
  • CET 4, CET 5, CET 6.
  • CG 4, CG 6.

Educació III

CEM-01 ANALITZAR I COMPRENDRE ELS PROCESSOS EDUCATIUS DINS I FORA DE L'AULA RELATIUS AL PERÍODE DE 6 A 12 ANYS.
CEM-02 CONÈIXER ELS FONAMENTS DE L'EDUCACIÓ PRIMÀRIA.
CEM-04 CONÈIXER ELS PROCESSOS D'INTERACCIÓ I COMUNICACIÓ DINS L'AULA.
CEM-06 ABORDAR I RESOLDRE PROBLEMES DE DISCIPLINA.
CEM-07 PROMOURE EL TREBALL COOPERATIU I EL TREBALL I L'ESFORÇ INDIVIDUALS.
CEM-08 PROMOURE ACCIONS D'EDUCACIÓ EN VALORS ORIENTADES A LA PREPARACIÓ D'UNA CIUTADANIA ACTIVA I DEMOCRÀTICA.
CEM-09 CONÈIXER I ABORDAR SITUACIONS ESCOLARS EN CONTEXTOS MULTICULTURALS.
CEM-10 DISSENYAR, PLANIFICAR I AVALUAR L'ACTIVITAT DOCENT I L'APRENENTATGE DINS L'AULA.
CEM-11 CONÈIXER I APLICAR EXPERIÈNCIES INNOVADORES EN L'EDUCACIÓ PRIMÀRIA.
CEM-12 PARTICIPAR EN LA DEFINICIÓ DEL PROJECTE EDUCATIU I EN L'ACTIVITAT GENERAL DEL CENTRE ATENENT CRITERIS DE GESTIÓ DE QUALITAT.
CEM-13 CONÈIXER I APLICAR METODOLOGIES I TÈCNIQUES BÀSIQUES DE RECERCA EDUCATIVA I SER CAPAÇ DE DISSENYAR PROJECTES D'INNOVACIÓ I IDENTIFICAR INDICADORS D'AVALUACIÓ.
CET-1 RESPONSABILITAT INTERPERSONAL: SER CONSCIENT DE L'ACTUACIÓ PROFESSIONAL I DE LA INFLUÈNCIA EN L'ALUMNAT. TENIR HABILITATS I CONEIXEMENTS PER MANEGAR ELS PROCESSOS DE GRUP I LA COMUNICACIÓ PER ACONSEGUIR UNA BONA COL·LABORACIÓ AMB L'ALUMNAT I ENTRE L'ALUMNAT.
CET-2 RESPONSABILITAT PEDAGÒGICA: TENIR ELS CONEIXEMENTS I LES HABILITATS PEDAGÒGIQUES PER CREAR UN ENTORN D'APRENENTATGE SEGUR, PER A TOTA UNA CLASSE O PER A UN GRUP, PERÒ TAMBÉ PER A ALUMNES INDIVIDUALS, AMB LA POSSIBILITAT QUE ELS INFANTS ES PUGUIN CONVERTIR EN ADULTS RESPONSABLES I AUTÒNOMS.
CET-3 EXPERT EN LA MATÈRIA DONADA I EN ELS MÈTODES D'ENSENYAMENT: TENIR ELS CONEIXEMENTS I LES HABILITATS SUFICIENTS SOBRE LA MATÈRIA QUE ENSENYA I SABER QUINS MÈTODES DIDÀCTICS HA D'APLICAR PER CREAR UN GRAN ENTORN D'APRENENTATGE, ON L'ALUMNAT PUGUI APRENDRE EL BAGATGE CULTURAL QUE NECESSITA PER VIURE EN SOCIETAT I ACONSEGUIR-HO D'UNA MANERA CONTEMPORÀNIA, PROFESSIONAL I SISTEMÀTICA.
CET-4 RESPONSABILITAT ORGANITZATIVA: TENIR UN CONEIXEMENT I UNES HABILITATS ORGANITZATIVES SUFICIENTS PER CREAR UN CLIMA DE TREBALL AGRADABLE A LES SEVES CLASSES I A LA CLASSE: ORGANITZAT, ORDENAT I CENTRAT EN TOTS ELS ASPECTES, AMB ELL MATEIX I AMB ELS COMPANYS, I PER DAMUNT DE TOT, ÉS CLAR, AMB L'ALUMNAT. I ACONSEGUIR TOT AIXÒ D'UNA MANERA PROFESSIONAL I SISTEMÀTICA.
CET-5 COL·LABORACIÓ AMB ELS COMPANYS DE PROFESSIÓ: TENIR ELS CONEIXEMENTS I LES HABILITATS NECESSÀRIES PER FER UNA APORTACIÓ PROFESSIONAL AL CLIMA PEDAGÒGIC DE L'ESCOLA, AIXÍ COM A LES RELACIONS PROFESSIONALS, I PER ACONSEGUIR UNA BONA ORGANITZACIÓ ESCOLAR.
CET-6 COL·LABORACIÓ AMB L'ENTORN PROFESSIONAL DE L'ESCOLA: TENIR ELS CONEIXEMENTS I LES HABILITATS SUFICIENTS PER ESTABLIR UNA BONA COL·LABORACIÓ AMB LES PERSONES I LES INSTITUCIONS DEDICADES AL BENESTAR INFANTIL O QUE PERTANYEN A L'ENTORN PROFESSIONAL DE L'ESCOLA.
CG-01 INTEGRAR LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ A LES ACTIVITATS D'ENSENYAMENT I APRENENTATGE, A LA GESTIÓ DE L'ENSENYAMENT I AL DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL.
CG-02 COMUNICAR-SE CLARAMENT I DE FORMA CORRECTA EN LA LLENGUA D'ENSENYAMENT - CATALÀ I CASTELLÀ -, DE FORMA ORAL I ESCRITA, SEGONS EL NIVELL C1, D'ACORD AMB EL MARC COMÚ EUROPEU DE REFERÈNCIA PER A LES LLENGÜES.
CG-04 PROMOURE I FACILITAR EN ELS CONTEXTOS D'APRENENTATGE I DE CONVIVÈNCIA, A L'ESCOLA I EN RELACIÓ AMB L'ENTORN, L'ATENCIÓ A LES NECESSITATS EDUCATIVES SINGULARS DELS ESTUDIANTS, A LA IGUALTAT DE GÈNERE, A L'EQUITAT I AL RESPECTE ALS DRETS HUMANS.
CG-05 CONÈIXER ELS ELEMENTS QUE CONFORMEN EL PENSAMENT ANALÍTIC, ELS DIFERENTS NIVELLS DE DOMINI I DESENVOLUPAR AQUESTA COMPETÈNCIA AL MÀXIM.
CG-06 CONÈIXER ELS ELEMENTS QUE CONFORMEN EL PENSAMENT SISTÈMIC, ELS DIFERENTS NIVELLS DE DOMINI I DESENVOLUPAR AQUESTA COMPETÈNCIA AL MÀXIM.
CG-08 CONÈIXER ELS ELEMENTS QUE CONFORMEN EL PENSAMENT REFLEXIU, ELS DIFERENTS NIVELLS DE DOMINI I DESENVOLUPAR AQUESTA COMPETÈNCIA AL MÀXIM.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)

  • Integra les tecnologies de la informació i la comunicació a les activitats d’ensenyament i aprenentatge, a la gestió de l’ensenyament i al desenvolupament professional.

Habilitats docents (HD)

  • Identifica i analitza els processos d’interacció i de comunicació a l’aula.
  • Pren consciència de la importància del professorat com a conductor del grup classe per afavorir un bon clima de treball a l’aula.
  • Aborda i resol el conflicte a l’aula.
  • Promou i valora el treball cooperatiu com a eina per afavorir un bon clima a l’aula
  • Crea un bon clima de col·laboració amb l’alumnat i entre ell, resolent problemes de disciplina.
  • És conscient de les seves conseqüències per a la pràctica educativa i per al comportament de l’alumnat, i sap com actuar com a professor.

Organització escolar (OE)

  • Participa en la definició del projecte educatiu i en l’activitat general del centre atenent criteris de gestió de qualitat.
  • Sap comunicar les seves idees i els seus principis amb arguments mitjançant mapes o altres procediments.

Investigació a l'aula (IA)

  • Coneix tècniques i metodologies bàsiques de recerca educativa.
  • Reconeix la necessitat d’investigar el conjunt d’elements que intervenen en l’aula per millorar l’acció educativa.
  • És capaç de dissenyar projectes d’innovació afavorint-ne l’aplicació pràctica.
  • Coneix el plantejament educatiu basat en la recerca, els mètodes didàctics apropiats per al plantejament esmentat i les tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Realitza una aportació (basada en la recerca) per al desenvolupament i per a la millora de l’escola.
  • Es compromet a fer un projecte individual i col·lectiu de desenvolupament professional.
  • Pren consciència de la complexitat del procés d’ensenyament primari i n’afronta l’anàlisi.

 

 

Educació de la veu (EV):

 

    • Afronta la situació de posar-se davant del públic
    • Coneix els mètodes més efectius per tenir un control adequat sobre la veu.
    • Coneix i domina les qualitats de la veu
    • Treballa les modulacions de la veu
    •  Domina la situació comunicativa pròpia

 

 

 

Continguts

Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)

  • Internet com a eina d’accés a la informació i de participació.
  • Eines de comunicació.
  • Aprenentatge amb Internet.
  • Avaluació de material de Internet.
  • Recursos TIC educatius.

 

 

 Organització escolar (OE)

Continguts conceptuals: saber

  • Concepte i tipus d'organitzacions
  • Models de govern
  • Organització d'un centre educatiu: organització dels recursos, de les relacions i dels processos.

Continguts procedimentals: saber fer

  • Saber analitzar casos concrets, veure problemes i proposar solucions
  • Saber treballar en equip escoltant, aportant, argumentant i acceptant aportacions d'altres
  • Saber comunicar les pròpies idees
  • Saber organitzar i prioritzar

Continguts actitudinals: saber ser i estar

  • Participació activa en les activitats de classe
  • Creativitat en la solució de problemes i presa de solucions
  • Motivació per la qualitat

Investigació a l'aula (IA)

 

  1. Ensenyar i investigar: dos components de la tasca docent.
  2. Dimensió ètica de la investigació educativa.
  3. Tres enfocaments per comprendre l’escola: etnografia escolar, estudi de casos i avaluació educativa.
  4. Procediments, mètodes i tècniques d’investigació a l’aula.
  5. La investigació-acció com a mitjà per transformar l’aula.
  6. Investigar per innovar: disseny, aplicació i avaluació de projectes d’innovació.
  7. Experiències innovadores a Primària: anàlisi i aplicació.

 

 

Educació de la Veu (EV):

 

  1. Aspectes generals sobre la veu i coneixement del seu funcionament
  2. Anatomia i mecànica de la veu
  3. Consci e;ncia corporal i energia
  4. La fonació
  5. L’ higiene vocàlic
  6. Diferents aplicacions de la veu

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)

La metodologia serà variada: aprenentatge cooperatiu, estudis de casos, mètode expositiu, recerca, i resolució de tasques. Es posaran en pràctica metodologies relacionades amb la pràctica reflexiva i s'estimularà el paper actiu així com l'aprendre a aprendre. Mentre es duen a terme les activitats, s’orientarà l'aprenentatge i s’estimularà  l’intercanvi de coneixement. També, s’utilitzaran espais comuns de comunicació per poder avançar i créixer junts. Plantejament organitzatiu del treball a fer:

  • Taller Internet
    Identificar pàgines educatives, portals, xarxes, blocs, WebQuests...
    Avaluar material educatiu (WebQuests, blocs, materials didàctics...).
    Fer una WebQuest.
    Utilitzar programes i recursos del núvol.
  • Taller Activitats Interactives
    Crear un producte educatiu interactiu amb diferents tipologies d'activitats adequades al nivell escollit.
  • Taller Presentacions
    Crear una presentació (d'un d'estudi de cas o d'una temàtica sobre TIC i educació) podent usar diferents programes.
  • Seminari TIC i Educació
    Aprofundir en aquestes temàtiques:
    -  Aulas 2.0 y uso de las TIC en la práctica docente
    .
    -  PDI en el aula: Uso y valoraciones sobre el aprendizaje
    .

 

Organització escolar

Les metodologies i actitvitats formatives seràn variades i al voltant de les següents:

  • Classes teòriques
  • Estudi de casos
  • Aprenentatge cooperatiu
  • Atenció personalitzada als alumnes
  • Estudi i treball en grup
  • Estudi i treball autònom

< p>Educació III: Metodologia i activitats formatives

 

Les files de la 1 a la 5 corresponen a les competències que es treballan en els continguts de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).
Les files de la 6 a la 12 corresponen a les competències que es treballan en els continguts d'Habilitats docents (HD)
Les files de la 13 a la 18 corresponen a les competències que es treballan en els continguts d'Organització escolar (OE).
Les files de la 19 a la 23 corresponen a les competències que es treballan en els continguts d' Investigació a l'aula (IA).
Les files 24 i 25 corresponen a les competències que es treballan en els continguts d'Educació de la veu (EV).

Educació de la veu (EV)

 

 

 

Preàmbul teòric

Exercicis i aplicacions pràctiques a la classe

Treball personal de cos fora de classe.

Investigació a l'aula

Presentació de la unitat per part del professor. Discussió amb l'alumnat.

Preparació per aprt de l'alumnat dels textos que es troben a Materials, discussió i/o posar-los en pràctica a l'aula.

 

 

 

 

 

 

COMPETÈNCIESMETODOLOGIAACTIVITAT FORMATIVA
CG-04 APRENENTATGE ORIENTAT A PROJECTES
APRENENTATGE COOPERATIU
ESTUDI I TREBALL EN GRUP
CET-2 CET-4 CEM-10 CEM-11 CEM-07 CEM-08 ESTUDI DE CASOS
SEMINARIS TALLERS
CEM-13 MÈTODE EXPOSITIU / LLIÇÓ MAGISTRAL
CLASSES TEÒRIQUES
CG-01 CEM-10 RESOLUCIÓ D'EXERCICIS I PROBLEMES
CLASSES PRÀCTIQUES
CG-02 APRENENTATGE ORIENTAT A PROJECTES
ESTUDI I TREBALL INDIVIDUAL / AUTÒNOM
CEM-02 MÈTODE EXPOSITIU / LLIÇÓ MAGISTRAL
CLASSES TEÒRIQUES
CET-2 CEM-07 CEM-08 ESTUDI DE CASOS
SEMINARIS TALLERS
CET-4 CEM-10 CEM-11 CEM-01 APRENENTATGE BASAT EN PROBLEMES
SEMINARIS TALLERS
CET-1 CEM-10 CEM-04 CEM-09 RESOLUCIÓ D'EXERCICIS I PROBLEMES
CLASSES PRÀCTIQUES
CEM-12 APRENENTATGE ORIENTAT A PROJECTES
PRÀCTIQUES EXTERNES
CET-1 CEM-06 CEM-08 CEM-09 CG-04 APRENENTATGE ORIENTAT A PROJECTES
APRENENTATGE COOPERATIU
ESTUDI I TREBALL EN GRUP
CET-3 CEM-10 CG-02 APRENENTATGE ORIENTAT A PROJECTES
ESTUDI I TREBALL INDIVIDUAL / AUTÒNOM
CEM-11 CEM-07 ESTUDI DE CASOS
SEMINARIS TALLERS
CET-5 CG-01 CG-06 RESOLUCIÓ D'EXERCICIS I PROBLEMES
CLASSES PRÀCTIQUES
CET-6 CEM-07 APRENENTATGE BASAT EN PROBLEMES
APRENENTATGE ORIENTAT A PROJECTES
PRÀCTIQUES EXTERNES
CEM-12 CONTRACTE D'APRENENTATGE
TUTORIES
CEM-12 CG-04 APRENENTATGE ORIENTAT A PROJECTES
APRENENTATGE COOPERATIU
ESTUDI I TREBALL EN GRUP
CET-3 CG-06 CEM-12 CEM-13 CG-02 APRENENTATGE ORIENTAT A PROJECTES
ESTUDI I TREBALL INDIVIDUAL / AUTÒNOM
CG-05 CEM-13 MÈTODE EXPOSITIU / LLIÇÓ MAGISTRAL
CLASSES TEÒRIQUES
CG-08 CEM-10 CEM-11 ESTUDI DE CASOS
SEMINARIS TALLERS
CET-5 CG-06 CEM-10 RESOLUCIÓ D'EXERCICIS I PROBLEMES
CLASSES PRÀCTIQUES
CEM-12 APRENENTATGE ORIENTAT A PROJECTES
APRENENTATGE COOPERATIU
ESTUDI I TREBALL EN GRUP
CET-3 CG-06 CEM-10 CEM-12 CEM-13 CG-02 APRENENTATGE ORIENTAT A PROJECTES
ESTUDI I TREBALL INDIVIDUAL / AUTÒNOM
CET-1 RESOLUCIÓ D'EXERCICIS I PROBLEMES
CLASSES PRÀCTIQUES
CG-02 APRENENTATGE ORIENTAT A PROJECTES
ESTUDI I TREBALL INDIVIDUAL / AUTÒNOM

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

L’avaluació d’aquesta assignatura és global, tot i que la impartim en 5 blocs aprenentatge: TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació), HD (Habilitats docents), OE (Organització escolar), IA (Investigació a l'aula) i EV (Educació de la veu).

L’alumne haurà de demostrar que ha aconseguit un nivell de competències mínim en els resultats d'aprenentatge dels 5 blocs. Si això ho aconsegueix, podrem assignar la nota global de la matèria, evidentment, tenint en compte el pes ponderat de cada un dels blocs.

Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)

L'assignatura és especialment de caràcter pràctic pel que caldrà l'assistència. Es desenvoluparan 3 tallers al llarg del semestre (Internet, Activitats Interactives i Presentacions) i també un seminari sobre TIC i educació. Tot això, per tal d'aconseguir integrar les TIC en el desenvolupament professional.

Els alumnes hauran de desenvolupar unes pràctiques per a cada taller i lliurar-les al professorat en els terminis establerts. Es valorarà el fer, el treball en equip, i la implicació i participació individual. Tindrem en compte el pes ponderatdel seminari (15%) i dels 3 tallers: Internet (25%),  Presentacions (20%) i Activitats interactives (15%). També, hi haurà una prova objectiva individual sobre els aspectes teòrics i pràctics treballats a l'aula.

Organització escolar (OE)

L'assignatura tindrà una part teòrica i altra part pràctica a la qual es treballaran casos i activitats,  i s'elaborarà un portafoli. Es requereix la presencialitat i la participació.

El sistema d'avaluació es basarà en

  • portafoli: elaboració i comentari de casos i activitats
  • Entrevista estructurada
  • Presentació d'un treball: Cas pràctic
  • Presentacions orals
  • Prova individual sobre aspectes teòrics de l'assignatura (si es creu necessari)

A l'apartat materials està penjada la programació de les 10 sessions d'aquesta assignatura. Allà es pot trobar el treball a realitzar a cada sessió i l'activitat final de l'assignatura.

Investigació a l'aula

Les competències CEM-13 i CET-3 i el resultat d'aprenentatge 1, s'avaluaran amb una prova objetiva.

Les competències CEM-10, CET-3 i CG-5 i el resultat d'aprenentatge 4, s'avaluaran amb una presentació oral i amb el grau de participació en les activitats de l'aula.

Les competències CEM-10, CEM-11, CEM-12 i CG-2, CG-6, CG-8 i els resultats d'aprenentatge 2, 3, 5, 6 i 7, s'avaluaran mitjançant uns comentaris de text, en els que ha de quedar reflectit el pensament crític: reflexió, argumentació, posicionament personal.

En cas de no assolir els mínims en aquestes competències i resultats d'aprenentatge es farà una entrevista personal.

 

 

RESULTATS D'APRENENTATGESISTEMA D'AVALUACIÓ
31. Integra les tecnologies de la informació i la comunicació a les activitats d’ensenyament i aprenentatge, a la gestió de l’ensenyament i al desenvolupament professional.GRAU DE PARTICIPACIÓ
PRESENTACIONS ORALS
QÜESTIONARI
TREBALLS I PROJECTES
7. Identifica i analitza els processos d’interacció i de comunicació a l’aula.ENTREVISTA ESTRUCTURADA
PORTFOLI
10. Pren consciència de la importància del professorat com a conductor del grup classe per afavorir un bon clima de treball a l’aula.INFORME
MEMÒRIA
AUTOAVALUACIÓ
11. Aborda i resol el conflicte a l’aula.ENTREVISTA ESTRUCTURADA
PORTFOLI
12. Promou i valora el treball cooperatiu com a eina per afavorir un bon clima a l’aula.INFORME
MEMÒRIA
AUTOAVALUACIÓ
14. Coneix i aborda situacions escolars en contextos multiculturals.INFORME
MEMÒRIA
24. Crea un bon clima de col•laboració amb l’alumnat i entre ell, resolent problemes de disciplina.OBSERVACIONS
PORTFOLI
26. És conscient de les seves conseqüències per a la pràctica educativa i per al comportament de l’alumnat, i sap com actuar com a professor.AUTOAVALUACIÓ
DIARI REFLEXIU
21. Participa en la definició del projecte educatiu i en l’activitat general del centre atenent criteris de gestió de qualitat.ENTREVISTA ESTRUCTURADA
PORTFOLI
36. Sap comunicar les seves idees i els seus principis amb arguments mitjançant mapes o altres procediments.GRAU DE PARTICIPACIÓ
PRESENTACIONS ORALS
PRESENTACIÓ D'UN TREBALL
20. Coneix tècniques i metodologies bàsiques de recerca educativa.PROVES OBJECTIVES
PREGUNTES ORALS
22. Reconeix la necessitat d’investigar el conjunt d’elements que intervenen en l’aula per millorar l’acció educativa.AUTOAVALUACIÓ
DIARI REFLEXIU
23. És capaç de dissenyar projectes d’innovació afavorint-ne l’aplicació pràctica.AUTOAVALUACIÓ
DIARI REFLEXIU
27. Coneix el plantejament educatiu basat en la recerca, els mètodes didàctics apropiats per al plantejament esmentat i les tecnologies de la informació i la comunicació.GRAU DE PARTICIPACIÓ
PRESENTACIONS ORALS
PRESENTACIÓ D'UN TREBALL
29. Realitza una aportació (basada en la recerca) per al desenvolupament i per a la millora de l’escola.INFORME
MEMÒRIA
30. Es compromet a fer un projecte individual i col•lectiu de desenvolupament professional.ENTREVISTA ESTRUCTURADA
PORTFOLI
35. Pren consciència de la complexitat del procés d’ensenyament primari i n’afronta l’anàlisi.AUTOAVALUACIÓ
DIARI REFLEXIU
32. Comunica i expressa de forma correcta en la llengua d’ensenyament, de forma oral i escrita.AUTOAVALUACIÓ
DIARI REFLEXIU

Bibliografia i recursos

Tecnologies de la Informació i la Comuniciació (TIC)

 

 Organització escolar (OE)

  • ANTÚNEZ y GAIRÍN, (2003), La organización escolar. Práctica y fundamentos. Barcelona: Graó.
  • ARIAS GAGO, A.R.; CANTÓN MAYO, I. (2006), El liderazgo y la dirección de centros educativos, Barcelona: Da Vinci Continental.
  • CANTÓN MAYO, I. (2004), La organización escolar normativa y aplicada, Madrid: Biblioteca Nueva.
  • CARDA ROS, R.M. y LARROSA MARTÍNEZ, F. (2007), La organización del centro educativo. Manual para maestros. Editorial club universitario, Alicante.
  • DARDER y GAIRÍN, (2003), Organización de centros educativos. Aspectos básicos. Barcelona: Praxis.
  • GONZALEZ, M.T. (coord) (2003), Organización y gestión de centros escolares. Dimensiones y procesos. Madrid: Pearson. Prentice Hall
  • LORENZO DELGADO, M.( 2007, 7ª edición), La organización y gestión del centro educativo: Análisis de casos prácticos. Madrid: Universitas.
  • ROSAT ACED, J.I. y JAIME LÓPEZ, I. (2007). Guía práctica de gestión para la dirección de centros de enseñanza secundaria. Madrid: Thomson. Aranzadi.
  • VERA, MORA y LAPEÑA, (2006), Dirección y gestión de centros docentes, Barcelona: Graó.

Investigació a l'aula

Stenhouse, L. (1987): Investigación y desarrollo del currículum. Madrid: Morata  (capítols X, XI i XIII)

Woods, P. (1989): La escuela por dentro. Barcelona: Paidós-MEC

Experiències a Primària:

 

http://www.educa.madrid.org/portal/web/revista-digital/experiencias/primaria

http://www.proyectogrimm.net/index.php?cmd=cont_mostrarindice&clave=primaria

http://www.carei.es/page.php?/ActividadesCEA/ExperienciasInfantilYPrimaria

 

 

 

 Educació de la veu (EV)

 

 

 

  • CALAIS-GERMAIN, BLANDINE, (2004). Anatomía para el movimiento, I y II. Barcelona:  Ed. La Liebre de Marzo.
  • TULÓN, CARME, (2000). La voz: técnica vocal para la rehabilitación de la voz en las disfonias funcionales. Barcelona: Paidotribu
  • WILFART, SERGE, (1999). Encuentra tu propia voz. Madrid: Mundo Urano
  • PEASE, ALLEN (2004). El lenguaje del cuerpo. Barcelona: Amat editorial

 

 

Material didàctic

      Materials
            Investigació a l'aula 1-Efecte Pigmalió pigmalio.pdf 
            Investigació a l'aula-2 lainvestigaciodesdelpuntdevistadelsensenyantsinvestigats.pdf 
            Investigació a l'aula-3  professor-investigador.pdf 
            Investigació a l'aula-4 flanders.pdf 
            Investigació a l'aula-5 hamilton.pdf 
            Investigació a l'aula-6 observaraula.pdf 
            Investigació a l'aula-7 algunasreflexionessobrelai-ar.pdf 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00